Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Noen kommentarer til Josef Rakich sitt treningsprog ? Vurderer og ape etter han...

Spør deg først en ting: Har du lyst til å ape etter ham fordi du syns programmet høres fornuftig og velbegrunnet ut, eller fordi du liker bildene?

 

For å svare på spørsmålet ditt, så ville jeg personlig ikke trent det programmet med mindre jeg var ganske huge fra før. Opp mot 40 sett per dag, upright rows, og i overkant mye ab-work.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du trent mye før?

 

36 sett på biceps/triceps på en egen dag, i tillegg til de 20-30 settene de får på hver sin bryst, rygg og skulderdag. Dette faller på sin egen urimelighet.

 

For ikke å snakke om at kroppen din kommer slite sterkt med å få nok restitusjon etter trening 5 dager i uken med et samlet antall sett på 168 og antall reps på 1344-2016 hver eneste uke..

Lenke til kommentar

Hehe, er artig å se hva Zlatan klarer å flire ut av seg..

Minst like artig som resten av gjengen her inne som lar seg engasjere av han gong etter gong. Dei som er med på å halda trolling ved like er ikkje betre sjølv. Så er det sagt.

Å argumentere mot de holdningene Zlatan92 har påberopt seg når det gjelder trening, kan være nyttig av allmennpreventive hensyn, ikke bare for å mate trollet.

 

Jeg har hvertfall en drøm om at noen kommer til denne tråden med samme holdning til å blåkopiere effedrin-bunnies på jootoob, men uten å poste det eller utbasunere det selv, ser at det blir argumentert logisk for hvorfor det suger og ikke er noe lurt, og kanskje bestemmer seg for å rusle innom en side med litt mer håndfast treningsteori. I have a dream.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan vil dere si sykling er når det kommer til trening av bein? Hadde en økt i går der jeg syklet 2 mil på grus/asfalt med for det meste bakker. Elendig kondis så jeg ble mildt sagt ganske sliten. Beina var rimelig slitne også. Jeg har lyst til å kvitte meg med litt overflødig flesk nederst på magen og ryggen for å få mer markerte muskler. Skal prøve å jage fettprosenten fra 17 % ned til 12-13 % (startet med en fettprosent på ca. 23-24 % for 14 måneder siden, og jeg trente så og si ingen kondisjon i denne perioden, bare styrke. Det virker som om den ikke vil gå lavere nå). Går det greit å kjøre sykling to-tre ganger i uken istedenfor dedikert styrke på bein uten å miste for mye kraft i dem?

 

EDIT: Snakk om mange nok uker til at jeg går ned ønsket fett. Kostholdet mitt er også godt.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Når det gjelder fettforbrenning er treningen grovt sagt bare et negativt kaloritall, ryc. Du kan spise 500kcal mindre eller spise i null og sykle bort 500kcal. At the end of the day er det totalen +/- som teller :)

 

Når det er sagt, er det mange andre positive effekter av kondisjonstrening. Kondis, for eksempel :p

Lenke til kommentar

Jeg teller ikke kalorier, men spiser sunn norsk mat uten noen form for OVERFLØDIG fett, lyst brød, saus, fast food, sukkerdrikke eller godteri... Går for det meste i proteinshakes, melk, vann, fisk, kylling, potetmat(stek osv.), grovbrød med cottage cheese og kanel, kyllingpostei, kalkunpålegg osv.

 

Jeg føler altså at kostholdet mitt er veldig godt til student å være. Så klart avhenger det av hva jeg spiser, men jeg føler jeg har en fin balansegang som gjør at jeg unngår å gå sulten 8-14 timer hver dag med skole, jobb og trening.

 

EDIT: Forrige uke fikk jeg trent alle dager bortsett fra onsdag. Ellers hadde jeg to økter med bein, mage, nedre del av rygg. Tre økter med bryst, skuldre, øvre del av rygg, armer. En sykkeløkt i går (som det forhåpentligvis blir flere av).

 

Problemet mitt er at jeg ikke får planlagt treningen på faste dager ettersom linjen jeg går krever at jeg jobber senere noen ganger, jeg jobber på forskjellige dager og noen ganger har jeg pent mye lekser.

Endret av ryc
Lenke til kommentar

Hvis du vil gå ned i vekt, så tell kalorier. Mye mindre jobb enn å bruke timesvis på mølla/sykkelryggen.

 

Hvis du tror du "ikke spiser noen form for fett" når du spiser fisk og drikker melk, tar du feil.

 

Og godt er det, for hvis du tror det er lurt å ikke spise fett når du prøver å gå ned i vekt har du blitt kraftig feilinformert.

 

edit: Hvis du syns det er slitsomt å planlegge/få tid til trening er det bare enda bedre grunn til å få ordentlig skikk på kostholdet. Høres jo ut som du er godt i gang med å spise sunt allerede :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Jo takk. Har en mor og søster som også trener en del, og som er opptatt av å spise riktig og god mat. Middagsmaten jeg får hjemme i hverdagen pleier å være rimelig næringsrik og ordentlig sammenlignet med mye av den dritten kamerater får hjemme.

 

Det jeg er redd for hvis jeg kutter for mye på kaloriene er at jeg ikke får noe energi til overs ettersom jeg lever et hektisk liv.

Lenke til kommentar

Det er derfor du ikke skal ligge i et for stort underskudd. Kartlegg aktiviteten din, som gir deg et anslag på kaloribehovet ditt. En bryggesjauer bruker mer energi i løpet av en dag enn en kontorrotte. Så finn ut behovet ditt, og legg deg 500kcal under, så skal du se at du fungerer bra. Og så lenge du spiser sunt, som det virker som du gjør, så kommer ikke store deler av energien din fra dårlige kilder, så du holder nok ut.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig. Å anabolt bygge muskler og katabolt bryte ned fett er to prosesser det er vanskelig å friste kroppen til å gjøre samtidig. Styrketrening og nok protein i kosten kan derimot hjelpe deg med å fortelle kroppen at den trenger musklene, så du går ned i vekt og fett% uten å gå ned i muskelmasse :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...