Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kneet mitt er helt forferdelig i dag. Håper virkelig det bare er en reaksjon på en skikkelig hard trening. Kneet mitt gjør ikke vondt, men lager skikkelig høye knekke lyder når jeg beveger det. Jeg hører det når jeg går, men når jeg tar knebøy tar det helt av. Leddet kjennes ut som om det er rett før det "knekker på plass", hvis du forstår hva jeg mener. Problemet er bare at det ikke "knekker på plass", så det føles rart ut :(.

 

Er det ingenting å bry seg om, ettersom det ikke egentlig gjør vondt, eller bør jeg gjøre noe med det?

Lenke til kommentar

Kneet mitt er helt forferdelig i dag. Håper virkelig det bare er en reaksjon på en skikkelig hard trening. Kneet mitt gjør ikke vondt, men lager skikkelig høye knekke lyder når jeg beveger det. Jeg hører det når jeg går, men når jeg tar knebøy tar det helt av. Leddet kjennes ut som om det er rett før det "knekker på plass", hvis du forstår hva jeg mener. Problemet er bare at det ikke "knekker på plass", så det føles rart ut :(.

 

Er det ingenting å bry seg om, ettersom det ikke egentlig gjør vondt, eller bør jeg gjøre noe med det?

 

Når jeg strekker ut og så trekker helt inn igjen, som knebøy-bevegelse, så knepper det i begge knærne mine. Vært slik lenge, ingen problemer med det for min del :)

Lenke til kommentar

Hvordan syntes dere denne kostholdsplanen ser ut?

 

Frokost - 4dl melk, 1 halv scoop caseinprotein, 1 halv scoop whey protein og 50g havremel.

 

Lunsj - En liten youghurt, 30g nøtter (mandler, peanøtter, hvalnøtter), 10g ost.

 

Postworkout - 4dl melk, 1 scoop whey protein, 50g havremel og en banan.

 

Middag - Det mamma lager, ofte noe kjøtt (kjøttdeig, pølser, karbonader osv.)

 

Ekstra måltid - 3dl melk, 50g havremel og 30g nøtter.

 

Kveldsmat - Nachos med 50g gulost, eller 100g kyllingbryst, 3dl melk og en scoop casein protein.

 

Havner på 180g proteiner og 2500 kalorier. Målet er å bygge masse! Trenger jeg 500 kalorier til?

Lenke til kommentar

Ikke mye skikkelig mat her. Så vidt jeg kan se er det 1 1/2 måltid her, resten er bare småting og tilskudd. Hva med frukt og grønt? Totalt fraværende i denne kosten (bortsett fra hva du får til middag, men hvis det er snakk om pølse og potetmos der så ja...).

 

Det du kan gjøre er å lage en enkel fiskegryte/suppe som du kan ha som enten frokost/lunsj/kveld. Du lager en stor porsjon og har da til 4-5 ganger. Dette kan f.eks inneholde purre, løk, gulrøtter, poteter, fisk, reker, melk osv. Masse sunn næring.

Lenke til kommentar

Jævlig demotiverende å skulle fjerne noen fettprosent når det er både russekro og linjefest til helgen! Får ta det litt med ro denne helgen, også heller skylle på at jeg er litt forkjølet når det er "shoting" på gang :-D

 

EDIT: Kom til å tenke: "Som om det kommer til å skje..."

Endret av ryc
Lenke til kommentar

-Frokost 1 beger med yoghurt og axa frokostblanding

-Lunch (etter trening) 6 stekte egg + 2 baconskiver + en liten baggis

-Brunch 1 shake med gainer blandet i 0,5dl H-melk

-Middag 2 kyllingfileter + 1 neve ris og 1 neve grønnsaker (dytter i meg så mye av dette jeg klarer.

-Kvelds Biff/kylling7kjøttdeig + ris eller nudler evt baggis

-Kvelds2 1 shake med gainer blandet i 0,5dl H-melk

Lenke til kommentar

Ryc: Du er 186 cm, og veier 83 kg? Er du virkelig noe feit da? Jeg er 184 og veier 93, føler meg som den tjukkabollen nå.

 

Tja, har litt håndtak nederst på ryggen. Mulig du har en del mer muskelmasse enn meg, men jeg ønsker markerte og fine muskler framfor å bli svær.

Lenke til kommentar

Drikk gainer etter trening, spis egg og bacon senere. Etter trening vil du ha raske karbohydrater og raske proteiner for å få opp både blodsukker og insulin. Middels raske proteiner og fett etter trening er ikke optimalt, på samme måte som raske karbohydrater når du sitter i ro ikke er optimalt. Gainer inneholder mye maltsukker som har høy GI. Innta karbs med høy GI under/etter trening, og hold deg til trege karbs ellers. Voila, ørlite mer muskler og ørlite mindre fettlagring ;)

Endret av Discipline
Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som ikke føler at de blir ordentlig sliten etter styrketrening? Jeg blir jo naturligvis sliten etter hvert sett og jeg er jo sliten i musklene, men jeg føler meg ikke utmattet som etter en løpetur/fotballtrening.

 

I dag har jeg tatt:

- 5x5 Markløft

- 5x5 benkpress

- 3 sett med weighted dips (8+6+6)

- 3 sett med EZ-bar curls (10+9+5 (daua litt på slutten der))

- Planke på fitness-ball mens jeg roterer med armene (2 sett)

Lenke til kommentar

Kor mange kaloriar du har bruk for avheng av aktivitetsnivået, men du kan nok kanskje legga deg opp på 3000kc ja.

 

Ellers er eg enig i at det var mykje tilskot, flytande og "tullemåltid" (:p) inni der. Tennene protesterer sikkert ikkje om du kuttar det ned til 3-4 måltid.

Kan du nevne noen "tullemåltid" :p?

 

Kan dog spe på med 2 egg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...