Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor seriøst kan man ta diskusjon.no når det kommer til trening og kosthold?

Det er nettopp det Doof! Hvem skal man klare å stole 100% på? Ingen her sitter med fasitbok og copy-paster ting som er riktig.

 

Edit: Zeph, litt synd at du mistet tiden til på å rydde her men dette er tross alt et diskusjonsforum. De som ikke tåler steken, bør ikke bli med på leken ;) så enkelt er det.

Endret av Zlatan92
Lenke til kommentar

 

Eg er skuffa over at enkelte her inne ikkje er i stand til å diskutera på sakleg vis utan å bli useriøse. Om det blir posta noko som du meiner er fullstendig feil, legg fram di side av saken og la publikum sjølv finna ut kva som er riktig.

 

 

Siden jeg ikke så noen notis om at "dette innlegget skal ikke kommenteres" etc. tillater jeg meg å kommentere det:

 

Hva om akkurat dette blir gjort, men motparten avfeier det usaklig?

Jeg savner virkelig strengere retningslinjer i denne tråden, da usakligheter/feil kan føre til verre konsekvenser enn generelt på diskusjon.no. Dette er faktisk snakk om helse og en persons ve og vel!

 

Edit: Jeg vil også legge til at det er en tendens at folk som har høy kompetanse (la meg ha det klart, jeg anser meg ikke som en med høy kompetanse.. Jeg har MYE å lære), ikke viser seg her like ofte som før. Jeg antar at det er pga. at tråden pdd. er i dårlig forfatning, noe admin-teamet må ta ansvar for! Jeg føler flertallet er enig i dette!

Endret av Corey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er brukarane sjølv som bestemmer korleis ein tråd skal fungere, med enkelte begrensingar når det er snakk om ein stor tråd. Om motparten er usakleg så får det stå på hans eller hennes kappe. Det blir då opp til den enkelte lesar om dei vil ta til seg usakleg informasjon, eller den du kjem med.

 

Usaklighetar kan de gjerne rapportera, det er eg ikkje interessert i, men det er lov å ha andre meiningar.

 

Me kan ikkje sitja barnevakt for samtlige emner her inne, det går ikkje an. Det er klart at enkeltbrukarar kan forsura eit miljø, men det er på ingen måte vårt (moderatorteamet) ansvar å halda eit høgt fagleg nivå. Det er det brukarane av tråden som må stå for. Informasjon som kan vera direkte skadeleg for folk kan eg ta ein vurdering på om må fjernast, men i det lengste er eg ikkje interessert i å moderera kvart einaste innlegg for å luka ut dei med dårleg informasjon.

 

Internett er åpent for alle og folk har forskjellig meining om ting. Det avgjerande er etter min meining korleis ein sak blir lagt fram, grunnlagt og kva referanser ein har. Eg har lese litt forskjellig om trening sidan eg byrja med det sjølv og gjort meg opp ein meining om kva informasjon eg ikkje brukar tid på, og kva informasjon eg brukar som grunnlag for min utvikling.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Da synes jeg dere bør oppgradere et par folk som kan ha et øye på denne tråden, som har interesse og kompetanse.

 

Hvis ikke, fra mitt ståsted, er moderator-teamet med på å ødelegge denne tråden det den er god for.

 

Men jeg skal ikke "whine" mer. Jeg har bare sagt min mening.

Lenke til kommentar

Som nevnt mange ganger før; det er lov å ta feil, være dum og være irriterende. Så enkelt er det. Det hjelper ikke med all verdens moderatorer med interesse og høy aktivitet i treningsforumet, retningslinjene må faktisk brytes. At majoriteten synes minoriteten er irriterende gjør ikke at den skal sensureres. Mange forum virker nok slik du vil, Corey, men ikke diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Da synes jeg dere bør oppgradere et par folk som kan ha et øye på denne tråden, som har interesse og kompetanse.

 

Hvis ikke, fra mitt ståsted, er moderator-teamet med på å ødelegge denne tråden det den er god for.

Det hjelp ikkje med fleire auger så lenge retningslinjene ikkje blir brotne. Eg kan ikkje fjerna innlegg fordi du er uenig i det som står der.

Lenke til kommentar

Hvor mage dips burde man klare før man legger til ekstravekt?

Tar du 5+ så er du jo innanfor styrkeområdet, så då bør det gå greit.

 

Eg har ein plan om å legga på 2,5kg per veke i dips og chins. Har kome til 2,5 på dips og 5 på chins. Spent på kor lenge eg kan halda den progresjonen.

 

Kveldsmat. 1400kc, 172g karbo, 82g protein, 42g feitt.

post-23219-0-89040100-1318878152_thumb.jpg

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tar du 5+ så er du jo innanfor styrkeområdet, så då bør det gå greit.

 

Eg har ein plan om å legga på 2,5kg per veke i dips og chins. Har kome til 2,5 på dips og 5 på chins. Spent på kor lenge eg kan halda den progresjonen.

 

Tusen hjertelig :)

Jeg tar rundt 10 reps med kropsvekt, så da burde jeg vel begynne å legge på litt vekter da :p

Lenke til kommentar

Tar du 5+ så er du jo innanfor styrkeområdet, så då bør det gå greit.

 

Eg har ein plan om å legga på 2,5kg per veke i dips og chins. Har kome til 2,5 på dips og 5 på chins. Spent på kor lenge eg kan halda den progresjonen.

 

Tusen hjertelig :)

Jeg tar rundt 10 reps med kropsvekt, så da burde jeg vel begynne å legge på litt vekter da :p

Hoooooold your horses... Rippetoe, Mehdi m.fl anbefaler å klare 15 reps før man begynner å laste med vekter, og da begynne med 2,5kg med lineær progresjon til stagnasjon hvorpå deload følger som vanlig...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Hvor mage dips burde man klare før man legger til ekstravekt?

Jeg hadde ganske slak progresjon fremt til jeg begynte å legge på vekter i disse øvelsene, så jeg vil svare: Så fort som mulig (uten å kunne begrunne det med annet enn personlig erfaring).

Lenke til kommentar

Tar du 5+ så er du jo innanfor styrkeområdet, så då bør det gå greit.

 

Eg har ein plan om å legga på 2,5kg per veke i dips og chins. Har kome til 2,5 på dips og 5 på chins. Spent på kor lenge eg kan halda den progresjonen.

 

Tusen hjertelig :)

Jeg tar rundt 10 reps med kropsvekt, så da burde jeg vel begynne å legge på litt vekter da :p

Stefaren min tek 20 reps med ein 20 eller 25kg kettlebell i belte. Ganske sjukt å sjå på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...