multisync Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) En hel pakke kjøttdeig(fortrekker karbonadedeig, men) er da ikke så mye Altså, jeg er på diett og spiser stort sett rundt en halv kilo kjøtt til lunsj om dagen. PF riktignok, men ville bare poengtere at det er ikke så mye å spise en pakke kjøttdeig. Neida, ser jo det men det er liksom ikke hovedmåltidet hans en gang, jeg hadde ikke fått til å spise det som middagsmat en gang (det mes kjøttdeigen var min kamerat btw. ikke duden som spiste sånn uhørt mye) Om han trenger det eller ikke er også en helt annen sak Godt mulig han legger på seg heftig mye fett i prosessen. Endret 1. mars 2012 av multisync Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 De eneste jeg har hørt om som er oppe i 12000 kalorier per dag er topptrente utøvere som utsetter kroppene sine for helt sinnsvake utmattelser. Ryttere under Tour de France et ett eksempel. Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Det høres helt sykt ut. På to dager har han fått i seg like mange, hvis ikke flere, kalorier enn det jeg gjør på en uke. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Løytnanten min i Forsvaret fortalte at de hadde hatt besøk av noen folk(forskere?) på Krigsskolen som skulle finne ut hvor høyt forbruket var pr dag ute i felt. Mener han sa at de fleste var innenfor mellom 10000-12000kcal. Det er da snakk om hele dager ute, med fysisk aktivitet stort sett hele tiden. Lenke til kommentar
magb Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Marinejegere som går i 14 timer/døgn ja kanskje, helt vanlig feltøvelse neppe mer enn 3-4000 i gjennomsnitt. Er en grunn til at en feltrasjon beregnet på ett døgn ligger på rundt 3500 hvis jeg husker riktig, inkludert sjokoladen, energy bar, par kopper kakao osv. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 12 000 kcal høres ut som et tall man slenger ut fordi man tror at store tall automatisk imponerer almuen. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Marinejegere som går i 14 timer/døgn ja kanskje, helt vanlig feltøvelse neppe mer enn 3-4000 i gjennomsnitt. Er en grunn til at en feltrasjon beregnet på ett døgn ligger på rundt 3500 hvis jeg husker riktig, inkludert sjokoladen, energy bar, par kopper kakao osv. Joda, en DOS inneholder ca 3800. Kan jo presisere at det her var snakk om type mestringsøvelse, og ikke vanlig feltøvelse. Kunne vært klarere i forrige innlegg. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Vel, husker jeg ikke feil var det vel kun 1 (les: en!) person som trengte øyeblikkelig legehjelp. Han var en mann i 50-åra, tror jeg. Vel, legenden sier at den første karen som løp maraton døde av utmattelse kort tid etter at han var kommet fram til Athen. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Michael Phelps spiser 12k kalorier. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 http://dedication.blogg.no/1330426281_cookie_dough.html Spiser det her nå! Sykt digg! Skikkelig digg konsistens. Lenke til kommentar
multisync Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 "Brødrestene skylder han ned med 1000 kalorier energidrikk" Hvor får jeg denne energidrikken? (riktignok ikke veldig interressant hvis det er mange liter som skal til) Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Vel, husker jeg ikke feil var det vel kun 1 (les: en!) person som trengte øyeblikkelig legehjelp. Han var en mann i 50-åra, tror jeg. Vel, legenden sier at den første karen som løp maraton døde av utmattelse kort tid etter at han var kommet fram til Athen. Snakker vi om den første som løp maraton i konkurranse eller DEN første som løp over området Maraton? Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 De fleste gainere er vel 1000kcal, hvertfall blandet med melk. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Det er sikkert snakk om koffeindrikker med høyt sukkerinnhold. Det er ikke så mye som skal til for å nå 1000kcal da. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Mine gainer-shaker dvs gainer + 0,5ltr H-melk havner jo på 1500kcal, så det er ikke så vanskelig akkurat. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Vel, husker jeg ikke feil var det vel kun 1 (les: en!) person som trengte øyeblikkelig legehjelp. Han var en mann i 50-åra, tror jeg. Vel, legenden sier at den første karen som løp maraton døde av utmattelse kort tid etter at han var kommet fram til Athen. I følge programmet QI med Stephen Fry løp han ikke til Athen, men Sparta (mye lengre enn 42 km). Myten om at han døde av utmattelse ser ut til å ha oppstått ganske lenge etter den påståtte hendelsen. 1 Lenke til kommentar
multisync Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Gainer ≠ energidrikk Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Vel, husker jeg ikke feil var det vel kun 1 (les: en!) person som trengte øyeblikkelig legehjelp. Han var en mann i 50-åra, tror jeg. Vel, legenden sier at den første karen som løp maraton døde av utmattelse kort tid etter at han var kommet fram til Athen. I følge programmet QI med Stephen Fry løp han ikke til Athen, men Sparta (mye lengre enn 42 km). Myten om at han døde av utmattelse ser ut til å ha oppstått ganske lenge etter den påståtte hendelsen. Myte er vel egentlig nøkkelordet her. Poenget er at det å løpe maraton ikke er spesielt farlig så lenge du ikke har noen hjerteproblemer, er godt trent osv. Det føles litt nyttesløst når du nesten må minne familien din på at du ikke er 60 år, overvektig og har aldri hatt hjerteproblemer Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 Er fortsatt gele i beina etter 100 knebøy tidligere idag, svakt :!: Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 1. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2012 100 repetisjoner eller 100 kilo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå