Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor gammel burde man være før man begynner med proteindrikker?

Ingen bestemt alder, men du bør kunne litt om kosthold og vite at du allerede gjør mange ting riktig med maten, for deretter å bestemme deg for at proteindrikk er noe du trenger.

Har man et veldig rotete kosthold fra før av så er det ingen vits i å begynne med proteinshake, mange tror at det vil gi en slags magisk effekt nesten :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Alltid bedre å drikke proteinshake enn å ikke gjøre det, så lenge det ikke går utover resten av matinntaket. Som nevnt har du mer å hente på å legge om hele kostholdet.

Lenke til kommentar

Hører ofte fra folk som sier at de ikke bruker proteinpulver fordi de ikke vil få så sykt svære muskler osv!

Proteinpulver er vel verdens mest overvurderte kosthold! Samme med Kreatin, hørte på en samtale på trening i går, den lød ca som dette :

 

Dude 1: "Kjenner en som slutta på kreatin, han ble sykt mye mindre bare på ei uke! Musklene bare forsvant"

Dude 2: "Er det sant? Det tror jeg nesten ikke på"

Dude 1: "Jo, serr ass mann! Han gikk fra å være sykt stor til bitteliten på kort tid"

 

:w00t:

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hører ofte fra folk som sier at de ikke bruker proteinpulver fordi de ikke vil få så sykt svære muskler osv!

Proteinpulver er vel verdens mest overvurderte kosthold! Samme med Kreatin, hørte på en samtale på trening i går, den lød ca som dette :

 

Dude 1: "Kjenner en som slutta på kreatin, han ble sykt mye mindre bare på ei uke! Musklene bare forsvant"

Dude 2: "Er det sant? Det tror jeg nesten ikke på"

Dude 1: "Jo, serr ass mann! Han gikk fra å være sykt stor til bitteliten på kort tid"

 

:w00t:

 

Krymper lett noen kilo når en slutter med kreatin. Det er så klart bare vann som forsvinner fra kroppen da.

Lenke til kommentar

Ja, men nå var det snakk om å gå fra "svær til liten" da.

1-2 kg fra eller til er det ingen som ser. Man ser det kanskje selv, men andre ser det ikke.

 

Hvertfall ikke kjærester.

 

"jeg ser nesten ikke at du har blitt noe større jeg" er det jeg får høre fra dama, enda jeg har gått opp ca 10kg på den tiden vi har vært sammen (9mnd).. :!:

 

Inb4 bolebeskyldninger, 10kg = muskler PLUSS en liten dash fett.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

BULK ABORTED

 

Vi har konkurranse på jobben nå, en intern norsk prøveform av "World of shape", som er en konkurranse om å få mest og best resultater på 30 dager med 1time trening om dagen, strikt kostholdsplan etc.

 

Dette er bare for moro skyld, vi er treningsfolk fra før alle sammen, men selvfølgelig har jeg planer om å vinne.

 

Konkurransen begynner om 7t, og ved begynnelsen skal vi måle:

 

Bilder: Helkropp i shorts + bar overkropp (gutta) eller shorts/tights + topp (jentene)

Forfra, bakfra og fra siden. Bildene tas mot en hvit bakgrunn.

 

Midjemål (tas over navelen)

Vekt

Event. Fett%

Hvilepuls (Hvilepulsen måles i antall slag per minutt. Måles rett før du står opp av sengen på morgenen)

 

 

Iom. at jeg har lagt på meg noen ekstra kilo polstring i det siste, regner jeg med at jeg skal klare å forbedre fettprosenten ganske bra på en måned :innocent:

 

Er det noen som har lenke til den youtube-tutorialen om før- og etterbilder? :p

 

Dette kommer til å bli en god mulighet til å logge (enda) bedre også.

 

30 dager - jeg tenker trene tung styrke, lite kaloriunderskudd, 3g prot per kg og masse kardio (her har jeg forbedringspotensiale til tusen). Noen som har innspill?

Lenke til kommentar

BULK ABORTED

 

Vi har konkurranse på jobben nå, en intern norsk prøveform av "World of shape", som er en konkurranse om å få mest og best resultater på 30 dager med 1time trening om dagen, strikt kostholdsplan etc.

 

Dette er bare for moro skyld, vi er treningsfolk fra før alle sammen, men selvfølgelig har jeg planer om å vinne.

 

Konkurransen begynner om 7t, og ved begynnelsen skal vi måle:

 

Bilder: Helkropp i shorts + bar overkropp (gutta) eller shorts/tights + topp (jentene)

Forfra, bakfra og fra siden. Bildene tas mot en hvit bakgrunn.

 

Midjemål (tas over navelen)

Vekt

Event. Fett%

Hvilepuls (Hvilepulsen måles i antall slag per minutt. Måles rett før du står opp av sengen på morgenen)

 

 

Iom. at jeg har lagt på meg noen ekstra kilo polstring i det siste, regner jeg med at jeg skal klare å forbedre fettprosenten ganske bra på en måned :innocent:

 

Er det noen som har lenke til den youtube-tutorialen om før- og etterbilder? :p

 

Dette kommer til å bli en god mulighet til å logge (enda) bedre også.

 

30 dager - jeg tenker trene tung styrke, lite kaloriunderskudd, 3g prot per kg og masse kardio (her har jeg forbedringspotensiale til tusen). Noen som har innspill?

 

Husk å TAN masse! :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ja! Magamålet mitt har gått ned med 99%! Dama spiste opp maten lenge før meg i går (tror jeg ikke åt alt engang)! Det er første gang i mitt liv, jeg pleier som regel å være på tacolefse nr 4 når hu svelger ned den siste biten av hennes første.

 

Måltider som var som "småspising/mellommåltid" for meg før er nå mine egne små Mount Everest`s.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Glad jeg dro, hadde en super økt og tok til og med bilder etterpå! :new_woot:

 

Mikkel: prøv å rolig massere festet både oppe og nede på akillesen, samt forsiktig strekke leggmusklene når du er varm. Typen er ikke hjemme men jeg kan spørre senere i kveld om jeg husker det. Har det vært sånn lenge? Hvor begynte det?

Det har vært sånn i en uke nå... Begynte mens jeg satt på rævva og jobba av alle ting

 

Disse treningsdag-måltidene på periodisk faste er jo helt for jævlige! Er så sykt mett at jeg dør om sikkert 20 minutter.....

Spiser meg kvalm hver middag selv :lol:. Går som regel en halv kilo med kylling pluss gainer og tilbehør

Lenke til kommentar

Hvordan ser dette programmet ut?

AxBxAxxBxAxBxx

 

 

 

A

5x5 Knebøy

5x5 Benkpress

5x5 Roing

5x5 Shrugs

3x8-12 Franskpress

3xF Dips

 

B

5x5 Markløft

5x5 Skråbenk Manualer

5x5 Arnoldpress

3x8-12 Hammercurls

3x8-12 Triceps extensions, kabel

3xF Chins

 

 

Endret av mollasund
Lenke til kommentar

Jeg hadde flyttet Roing til B, og skråbenk og triceps extensions til A i denne rekkefølgen:

 

A:

 

Knebøy

Benkpress

Skråbenk

Dips

Franskpress

Triceps Extensions

Shrugs

 

B:

 

Markløft

Chins

Roing

Hammercurls

Arnold

 

Kan sikkert også flytte Shrugs til B, hvis du føler at det blir litt få øvelser denne dagen :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at alle jeg møter som sier de gjør alt riktig mtp. trening, kosthold, og livsstil, er spirrevipper. Overtrening og kalorifattig kost?

 

Personlig er jeg glad i karbohydrater og fett, spiser ikke noe særlig proteiner, er ikke så veldig glad i kjøtt heller, har ingen tro på proteintilskudd, trener som det passer meg et par ganger i uka, og har langt større fremgang i en alder av 31 enn gutta som er 5-10 år yngre enn meg og som trener mer eller mindre hver dag.

 

Hva i all verden er det folk flest driver med, som bare spiser sundt og trener seg ihjel? Eller er det genetisk?

Lenke til kommentar

Nå er jeg jammen spent; hvorfor har du ingen tro på proteintilskudd? Kan du utdype dette videre?

 

Når man har trent en stund, er man avhengig av å trene bra og regelmessig (alstå ikke "et par ganger i uka, som det passer meg") og spise rett (KJØTT blant annet), for å oppnå fremgang. Når man er uerfaren (trent i 1 - 2 år eller mindre) kan man få fremgang av det meste; bare det å løfte på en manual mens man ser på TV vil gi merkbar fremgang i begynnelsen.

 

Jeg kan ikke svare for hva "i all verden folk flest driver med", men folk flest som tar trening seriøst, spiser sunt. Hvilken fremgang de har avhenger av hvor lenge de har trent, testosteronproduksjon osv. Alle har heller ikke lik fremgang; langt ifra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...