Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Man burde fjernet all moms på frukt og grønnsaker, øker man forbruket av dette så vil man føle seg mettere og dermed spise mindre, som kan bidra til forebygging mot fedme. Jeg sier "fedme", fordi "overvekt" er et misvisende begrep.

 

I tillegg til å fjerne moms på frukt og grønt, så ønsker jeg at staten skal lage et ordningssystem hvor de gir matvarekjeder privilegier og skatterabatt helhetlig basert på hvilke varer de tar inn og hvilke varer de kutter ut. Det kan bidra til å hjelpe på.

 

Jeg vet ikke helt hvordan det systemet måtte være, men noe i den duren er definitivt en ting som kan prøves ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-211409

Ja, men det er det ikke i Norge, Skjønner fint at det ikke er greit å være så stor og at det er komplekser og depresjoner i mente, men han lurer seg selv om han tror sunne valg ikke er lette i landet vårt (valget "vil du dø av hjerteinfarkt før du er 30" burde også være ganske lett)

 

Det er ikke noe negativt med å sette ned prisen på sunne matvarer, men det er jo ikke poenget i det hele tatt, poenget er ansvarsfraskrivelse i form av "jeg kjøper usunn mat fordi sunn mat ikke er ENDA billigere enn drittmaten" noe som er 100% tull. I prosent av inntekten vår bruker vi minst penger i verden på mat.

Du setter ord på tankegangen min! Takk!

Lenke til kommentar

KIWI sier de har redusert prisen på frukt og grønt tilsvarende momsen. LOL at de da er dyrere enn Rema... :!:

 

Som Kevlar sier: Lenge leve overformynderiet, det er patetisk å foreslå at STATEN skal passe på folks helse.

Staten skal legge til rette for opplæring, behandling og motivering av et godt kosthold. Faen ikke holde oss i handa gjennom hele livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, lenge leve overformynderiet. Hva med å i stedet for å frata folk ansvaret for å kunne EGEN NÆRING, oppdatere næringspyramiden i heimkunnskapen istedet, så de faktisk kan ta egne gode valg?

 

Det er sånne halvveisløsninger som gjør folk til trygdesnyltere med en gang staten ikke kan holde dem i hånda.

 

FOLK SPISER IKKE DRITT FORDI DET ER BILLIG, de har råd til å spise akkurat det de vil, og de spiser dritt. Fordi de er idioter.

 

Opplysningstiden er det primære våpenet, ja sant, men man kommer ikke utenom det politiske uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Alt er politikk og vi har faktisk en matvarepolitikk i dag vi må forholde oss til uansett om vi er opplyste eller ikke. Derfor mener jeg at politikken må ta ansvaret for å legge til rette.

Lenke til kommentar

Ja, lenge leve overformynderiet. Hva med å i stedet for å frata folk ansvaret for å kunne EGEN NÆRING, oppdatere næringspyramiden i heimkunnskapen istedet, så de faktisk kan ta egne gode valg?

 

Det er sånne halvveisløsninger som gjør folk til trygdesnyltere med en gang staten ikke kan holde dem i hånda.

 

FOLK SPISER IKKE DRITT FORDI DET ER BILLIG, de har råd til å spise akkurat det de vil, og de spiser dritt. Fordi de er idioter.

 

Opplysningstiden er det primære våpenet, ja sant, men man kommer ikke utenom det politiske uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Alt er politikk og vi har faktisk en matvarepolitikk i dag vi må forholde oss til uansett om vi er opplyste eller ikke. Derfor mener jeg at politikken må ta ansvaret for å legge til rette.

Men matvarepolitikken baserer seg på økonomisk vekst!

Herunder tas det hensyn til folks helse, men da i et økonomisk perspektiv. Kan en person bidra til veksten blir ikke vedkommende tatt hensyn til hva helse angår, samtidig blir ikke personer som presenterer en altfor stor utgiftspost i helsebudsjettet heller tatt hensyn til.

 

Jørgen Foss drar rett å slett ikke nok penger fra helsesystemet til at det blir reagert. For de økonomisk ansvarlige politikerne er han bare bakgrunnsstøy...

Lenke til kommentar

Ja, lenge leve overformynderiet. Hva med å i stedet for å frata folk ansvaret for å kunne EGEN NÆRING, oppdatere næringspyramiden i heimkunnskapen istedet, så de faktisk kan ta egne gode valg?

 

Det er sånne halvveisløsninger som gjør folk til trygdesnyltere med en gang staten ikke kan holde dem i hånda.

 

FOLK SPISER IKKE DRITT FORDI DET ER BILLIG, de har råd til å spise akkurat det de vil, og de spiser dritt. Fordi de er idioter.

 

Opplysningstiden er det primære våpenet, ja sant, men man kommer ikke utenom det politiske uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Alt er politikk og vi har faktisk en matvarepolitikk i dag vi må forholde oss til uansett om vi er opplyste eller ikke. Derfor mener jeg at politikken må ta ansvaret for å legge til rette.

Men matvarepolitikken baserer seg på økonomisk vekst!

Herunder tas det hensyn til folks helse, men da i et økonomisk perspektiv. Kan en person bidra til veksten blir ikke vedkommende tatt hensyn til hva helse angår, samtidig blir ikke personer som presenterer en altfor stor utgiftspost i helsebudsjettet heller tatt hensyn til.

 

Jørgen Foss drar rett å slett ikke nok penger fra helsesystemet til at det blir reagert. For de økonomisk ansvarlige politikerne er han bare bakgrunnsstøy...

 

Den baseres på andre ting også, masse giftstoffer som er blitt forbudt, livsfarlig transfett og vi ulovliggjør stadig mer, hadde det ikke vært for det ville vi spist "makkverk".

Lenke til kommentar

 

Ja, lenge leve overformynderiet. Hva med å i stedet for å frata folk ansvaret for å kunne EGEN NÆRING, oppdatere næringspyramiden i heimkunnskapen istedet, så de faktisk kan ta egne gode valg?

 

Det er sånne halvveisløsninger som gjør folk til trygdesnyltere med en gang staten ikke kan holde dem i hånda.

 

FOLK SPISER IKKE DRITT FORDI DET ER BILLIG, de har råd til å spise akkurat det de vil, og de spiser dritt. Fordi de er idioter.

 

Opplysningstiden er det primære våpenet, ja sant, men man kommer ikke utenom det politiske uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Alt er politikk og vi har faktisk en matvarepolitikk i dag vi må forholde oss til uansett om vi er opplyste eller ikke. Derfor mener jeg at politikken må ta ansvaret for å legge til rette.

Men matvarepolitikken baserer seg på økonomisk vekst!

Herunder tas det hensyn til folks helse, men da i et økonomisk perspektiv. Kan en person bidra til veksten blir ikke vedkommende tatt hensyn til hva helse angår, samtidig blir ikke personer som presenterer en altfor stor utgiftspost i helsebudsjettet heller tatt hensyn til.

 

Jørgen Foss drar rett å slett ikke nok penger fra helsesystemet til at det blir reagert. For de økonomisk ansvarlige politikerne er han bare bakgrunnsstøy...

 

 

Den baseres på andre ting også, masse giftstoffer som er blitt forbudt, livsfarlig transfett og vi ulovliggjør stadig mer, hadde det ikke vært for det ville vi spist "makkverk".

Jojo, men det er ting som har så stort skadepotensiale at det er tatt grep av den grunn.

 

Jeg tenker ikke konspirasjon eller "staten bryr seg ikke", men makroøkonomi tar bare hensyn til den konstante mangelen på ressurser og dette MÅ politikerne ta hensyn til.

At folk blir syke, er syke, eller gjør seg selv syke bidrar til å dra til denne ressursmangelen enda mer.

MEN, for at politikerne skal reagere så må utgiftene overstige det inntektspotensialet som er tilstede.

 

Her kommer helsesystemet inn i bildet, det blir ikke gjort noe med en sak før den er en direkte trussel. Det gjøres trusselanalyser ja, men som regel tilsier disse analysene at man kan vente ganske lenge før man handler.

Jørgen Foss er leder i en forening, han generere dermed aktivitet. Aktivitet generer igjen aktivitet og dermed genereres det forbruk (økonomisk) rundt dette direkte og indirekte. Dermed er han en ressurs for samfunnet, men samtidig ikke en stor nok utgift for samfunnet.

 

Det han derimot er, er en trussel med tanke på at han legitimerer det å være en potensiell trussel for landets økonomi. Men enda ikke så synlig at han må gjøres noe med av staten...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns Foss motstrider seg selv. Han sa vel i forrige runde at det var hans valg å være overvektig og at det var ok, nå sier han at det plager ham, liker ikke å være alene med negative tanker osv.

Selvfølgelig er det vanskelig å være så overvektig! Godt at han endelig sier det også, istedet for å si at alt er fint og kjekt.

Men ja, slutt med ansvarsfraskrivelsen. "Om sunn mat hadde vært billigere hadde det vært enklere for meg å velge det.". Det er jo ikke sånn at de fleste ikke vet og forstår hva de bør spise pga. prislappen som er på..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemene blir jo ikke mindre av at man i utgangspunktet mangler selvkontroll. Innimellom prøver de sikkert å spise sundt og trene litt i en kort periode, men det gir jo (selvfølgelig) ikke synlige resultater. Da tror jeg det er veldig enkelt for mange å finne andre ting å skylde på. Hvorfor skal de slite slik til ingen nytte...

 

Er nok bare en ting som fungerer (heldigvis): En god, gammeldags, man the fuck up!

 

 

Har nå fått kjørt en dobbel runde av grunnprogrammet i RYP, som fin avveksling ifra standard annen idrettsspesifikk styrketrening. Herlig å se resultater på badevekten. Opp 8 kg siden oktober :)

Lenke til kommentar

Gratulerer!

Jeg har gått ned noen kg nå, samt 2% ned i fett. Samt 1 kg ned i muskelmasse :ermm:

Jeg suger til å deffe... Deffing suger!

 

Gleder meg til dagen jeg gir opp deffen og starter å bulke igjen! :love:

 

Du har mistet 2% fett og 1kg muskler? På hvor lang tid? Og hvordan har du målt muskeltapet? Syns det hørtes veldig mye ut iforhold til mengden fett du har fjernet.

Lenke til kommentar

på 1 mnd. Var dagen etter ei skikkelig fyllekule tho!

 

Får se om 1 mnd ca, hvordan jeg ligger ann da. Håper det bare var vekta som feilet, da jeg egentlig ikke har tapt meg noe særlig i størelse eller styrke :)

 

Er en Herbalife vekt, btw. Den har gitt veldig rare resultater før.

Veide meg for 1 uke siden, rett etter trening. Da hadde jeg gått ned fra 18 til 9% fett, opp 6kg muskler osv (på 4 uker). Så den er ikke helt til å stole på! :tease:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

på 1 mnd. Var dagen etter ei skikkelig fyllekule tho!

 

Får se om 1 mnd ca, hvordan jeg ligger ann da. Håper det bare var vekta som feilet, da jeg egentlig ikke har tapt meg noe særlig i størelse eller styrke :)

 

Er en Herbalife vekt, btw. Den har gitt veldig rare resultater før.

Veide meg for 1 uke siden, rett etter trening. Da hadde jeg gått ned fra 18 til 9% fett, opp 6kg muskler osv (på 4 uker). Så den er ikke helt til å stole på! :tease:

 

Det er vel en Tanita vekt? Den som er mest brukt av Herbalifedistributører i hvert fall.

Lenke til kommentar

på 1 mnd. Var dagen etter ei skikkelig fyllekule tho!

 

Får se om 1 mnd ca, hvordan jeg ligger ann da. Håper det bare var vekta som feilet, da jeg egentlig ikke har tapt meg noe særlig i størelse eller styrke :)

 

Er en Herbalife vekt, btw. Den har gitt veldig rare resultater før.

Veide meg for 1 uke siden, rett etter trening. Da hadde jeg gått ned fra 18 til 9% fett, opp 6kg muskler osv (på 4 uker). Så den er ikke helt til å stole på! :tease:

Hvis du ikke har NØYAKTIG samme utgangspunkt hver gang kan du bare glemme å bruke sånne vekter, resultatet varierer vilt på grunnlag av alt fra mageinnhold, om du har trent de siste timene, væskebalanse, til om du har sittet eller stått de siste 5 minuttene, om du er møkkete under føttene eller nydusjet etc. etc. etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...