Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Disse treningsdag-måltidene på periodisk faste er jo helt for jævlige! Er så sykt mett at jeg dør om sikkert 20 minutter.....

 

Bare til å manne seg opp og spise ;).

 

Drev med PF selv i ca. 6 måneder. Husker det var litt vanskelig i begynnelsen, men tanken på at det kun er psykisk hjalp. Du dør ikke, selv om du spiser 1000 - 1500kcal i ett måltid.

 

Dersom du virkelig sliter, bør du kanskje vurdere å spise saktere; ta deg bedre tid og la maten synke før du fortsetter. Eller du kan kjøre maten i en blender, da skal den visst mette mindre. Men da blir du fortere sulten igjen etterpå, og det er vel kanskje verre å ligge sulten om kvelden enn å være dritmett etter middag? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det slik at alle jeg møter som sier de gjør alt riktig mtp. trening, kosthold, og livsstil, er spirrevipper. Overtrening og kalorifattig kost?

 

Personlig er jeg glad i karbohydrater og fett, spiser ikke noe særlig proteiner, er ikke så veldig glad i kjøtt heller, har ingen tro på proteintilskudd, trener som det passer meg et par ganger i uka, og har langt større fremgang i en alder av 31 enn gutta som er 5-10 år yngre enn meg og som trener mer eller mindre hver dag.

 

Hva i all verden er det folk flest driver med, som bare spiser sundt og trener seg ihjel? Eller er det genetisk?

 

Respekter folk som liker trening og kosthold og som tar det seriøst. Dritt lei av og høre slike kommentarer.

 

Folk som trener seriøst oppnår som en selvfølge bedre resultater en de som bare trener når det "passer" en, og gir faen i kosthold. (om de gjør det riktig er en annen historie. Men de som har lest som opp en stund og erfart vet som regel noe - eller de som oppsøker en klubb.)

 

Vil gjerne høre hva du legger i "har ikke tro på proteintilskudd" det er ikke en kur eller bol. Bare et helt naturlig kosttilskudd så er altså ikke nødvendig, men folk som ikke får i seg nok ellers, eller så er det mye lettere etter trening en og dra med seg hele hønsehuset på trening.

 

Og hva mener du med: '"Hva i all verden er det folk flest driver med, som bare spiser sundt og trener seg ihjel? Eller er det genetisk?"' Idiotisk og si. Og gener spille en rolle i alt man gjør her i livet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dersom du skal få i deg "nok" proteiner for optimalt resultat må du spise utrolig mye magre kjøttprodukter som blir veldig dyrt i lengden. Proteintilskudd er en genial måte på å få i seg billige og bra, naturlige proteiner.

 

Selv om du trener når det passer deg og spiser det du vil, betyr ikke dette at du får optimale resultater. Du får resultater, ja. Men ikke optimale resultater. Jeg tviler sterkt på at du får bedre resultater enn de som er 5-10 år yngre enn deg, som trener og spiser RETT og BRA.

Lenke til kommentar

Vel, jo eldre man blir jo større belastning kan kroppen ta og dermed er det duket for progresjon...

For å være helt ærlig ser jeg ikke avsindig fremgang hos en del folk jeg heller... :whistle:

Her i denne tråden er det en del eksempler som har bra progresjon, det er ikke det. Men det er også myyyye fuckaroundities her... :tease:

Endret av Doofenschmitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en veldig givende samtale med noen familiemedlemmer i dag om mine planer om å muligens løpe en maraton til sommeren. Jeg forventet støtte, lykkeønskninger og mer til, men i stedet fikk jeg streng beskjed om at "Det er farlig!" og "Folk har dødd av det!"

 

Det er mye motivasjon å hente i å vite at familien din blir "skuffet" dersom du ikke klarer det. Det er ikke fullt så motiverende å vite at familien din blir skuffet dersom du klarer det!

 

:hrm:

Lenke til kommentar

Slapp av, jeg har en idiot til svigerbror som ikke forstår at periodisk faste fungerer.

Man MÅTTE spise mange små måltider gjennom dagen, om jeg fulgte PF var jeg gal og kom til å bli syk.

Tullingen bor i Alta, hvor det florerer dop og treningssentrene egentlig kunne installert sprøyterom med det samme. Ja han er den typen...

Han feila TUNGT når det kom til trening, og jeg er i mye bedre form enn han er. Jeg passer på å påpeke dette hver gang vi treffes... :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en veldig givende samtale med noen familiemedlemmer i dag om mine planer om å muligens løpe en maraton til sommeren. Jeg forventet støtte, lykkeønskninger og mer til, men i stedet fikk jeg streng beskjed om at "Det er farlig!" og "Folk har dødd av det!"

Det er mye motivasjon å hente i å vite at familien din blir "skuffet" dersom du ikke klarer det. Det er ikke fullt så motiverende å vite at familien din blir skuffet dersom du klarer det!

 

:hrm:

 

Saaaay whaaat?

her er det noen som ikke følger med i verden :roll:

Det skal vel godt gjøres å dø med mindre du er dum og ikke drikker noe så du dør av dehydrering, eller er så overvektig at du får hjerteattakk :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...