Gå til innhold

HL2-Nvidia, Perfekt. Som jeg tenkte


simalarion

Anbefalte innlegg

Dere burde virkelig slutte å gnåle om hvem som er best.

 

Helt oppe i High-end så er det ganske umulig å si hvem som er best i pris/ytelse. Du må lengre ned for å si hvem som er best av ATI og nvidia i HL2 pris/ytelse.

Prøvde "ikke" å bevise at ATI er noe bedre. Prøvde bare å "bevise" at han ikke hadde AA/AF på de tidligere bildene, ser ut som det er oppklart nå og han har fått skifta til riktige instillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes den gir bilde av at så lenge du ikke bruker 1200x1600 med 4xAA så er forskjellen liten.

Ja, med lavere oppløsning er HL2 åpenbart ganske CPU begrenset med high-end kortene.

 

Når det gjelder ATi sine demoer så har de 0 troverdighet... Kunne sikkert lagd en demo hvor nVidia sine kort slår ATi sine...

Det er godt mulig, men neppe med så stor forskjell som de testene viser.

 

As you saw in our test results, ATI’s RADEON X800 series of graphics cards held a pretty decisive advantage in d1_canals_09. ATI has distributed a Half-Life 2 performance PDF to members of the press that mentions that performance in this map in particular is primarily limited by Half-Life 2’s water shader, this could potentially indicate a trouble spot for NVIDIA’s GeForce 6800 series.

 

MistaPi: HL2 står jo på ATi sin "skryte" liste, trudde det skulle benytte 3Dc "out-of-the-box". Sikker på at det ikke er der?

Vel, jeg er ikke 100% sikker nei. Men jeg har ikke hørt eller sett noe som tilsier at HL2 bruker mer detaljerte texturer på X7/800 og til ytelseforbedring ville det nok ha hatt lite for seg (spillet virker ikke å være minnebåndbredde begrenset).

Men Valve holder på å lage levels for high-end kort som dem har referert til som "ATi levels", jeg regner med at det er her 3Dc kommer inn i bilde.

 

Er ikke særlig kvaitetsforskjell på med og uten 3Dc i FarCry 1.3 så...

Det er bra. 3Dc brukes kun til ytelseforbedring her så det hadde vært dumt om det ga synlig dårligere kvalitet pga komprimerings artifacts. Men Farcry 1.3 bruker også DXTC5 for non-3Dc kort, så normal map komprimeringen burde gi samme ytelse boost for f.eks GF6800 hvis da komprimerings ratioen er den samme.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
syntes ikke denne tråden var så dum jeg

kan ramse opp i bøtter og spann hvorfor denne posten er dum, orker ikke å bruke tid på det. (ikke verdt det)

- min mening, trenger ikke å være din

Men du orker å poste disse meningsløse og tomme svarene? :p

 

Ellers må jeg si at spesielt den siste screenshoten var nydelig simalarion. Men det er tydeligvis et sinnsykt krevende spill på maks.

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter nytt 3dkort. Har bestemt meg for ati.

 

Men hva er forskjellen på x800xt PE og x800xt, og x800 ? :o

 

Hva er også forskjellen på Asus, Sapphire og PowerColor?

 

Hva får jeg mest for penge av de kortene? Og hva er best? :o

 

 

EDIT: Må dere ha cden inni for å spille source eller hl2 ? :o (utrolig tungvidt)

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter nytt 3dkort. Har bestemt meg for ati.

 

Men hva er forskjellen på x800xt PE og x800xt, og x800 ? :o

 

Hva er også forskjellen på Asus, Sapphire og PowerColor?

 

Hva får jeg mest for penge av de kortene? Og hva er best? :o

 

 

EDIT: Må dere ha cden inni for å spille source eller hl2 ? :o (utrolig tungvidt)

Klokkehastighetene er forskjellen. X800pro < X800xt < x800XT PE

Det finnes ingenting som bare heter X800.

 

Det er egentlig ingen praksisforskjell mellom kortene fra forskjellige produsenter. Bare software og spill du får med, ved mindre krotet du kjøper et noen spesialutgave med f.eks. en annen kjøleløsing en standarden. Den fkatiske hardwaren er helt lik i alle praktiske hensyn.

 

Mest for pengene får du sansynligvis med å softmodde en X800 pro VIVO til XT PE. Det koster deg da ca 3500. Ellers går du for en x800 XT om du er alergisk mot modding.

 

Kan ikek svare på om du må ha CD inni for å spille Hl2. Har det ikke enda desverre (fordi jeg ikke har en maskin enda som er verdt å spille det på)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Flott bildet har tatt bildet på nøyaktig samme sted selv, kan poste når jeg kommer hjemm (svarte for et heftig spill). Flott bildet!!

 

 

Lachrymol: har du de siste driverene for hovedkortet ditt-lydkortet ditt-slått av fastwrite i bios-satt på agp 256 i bios.

 

Dette har jeg gjort

Nei...

 

Gikk ikke noe bedre uten fastwrite og med 256 AGP i bios...

 

Glemte forsåvidt å oppdatere lydkortet, men det er ikke spes gamle driverer

Lenke til kommentar
Tror nok de fleste har fått med seg det cleaver  ;) (nå tenker jeg først å fremst på at du foretrekker ati)

sorry for å skuffe deg, men jeg liker de kortene som er best, uavhengi av merke!

 

men i detta tilfellet ville jeg valgt et av x800 kortene. men jeg sier ikke at 6800 kortene gjør noe dårlig jobb! det er kjemppe bra kort alle sammen, men i hl2 yter x800xt pe bedre enn 6800ultra (top vs top)

 

her er en link hvor kortene blir testa i hl2 http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=3

x800xt pe ligger på topp med 6800ultra i ryggen!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...