Gå til innhold

HL2-Nvidia, Perfekt. Som jeg tenkte


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg har visst ikke hørt om noen andre som har samme problem som meg...

 

Sitter med en POV 6800 Ultra, Athlon XP +2600 og en Gig med RAM, men spillet går allikevel ikke helt smertefritt, uansett innstillinger.

 

Virker ikke som systemet sliter, mere det at bildet nærmest forskyver seg litt til tider.

 

Og, ja, jeg har prøvd de siste driverne. Har prøvd tre forskjellige. Jo eldre, jo værre, men siden ingen andre har opplevd det, må det være min maskin.

 

Jo, forresten, hørte om en fyr med et Radeon 9600 (?) som hadde samme problement.

 

Forslag til hva som kan gjøres.

 

Fikk forresten 74,6 frames i CS:S stresstesten

 

(Mye info og lite struktur, sorry)

Lenke til kommentar
Se på side tre-jeg har skrevet det fire ganger, nå har jeg slått det på fra windows også-det fungere ikke like bra som når jeg aldrig droppet under 60 fps, men jeg ligger på rundt 30-80 fps selv når mye skjer-dette blir mye bedre når nvidia får tid til å opptimalisere, noe som ati har hatt lenge med direkte samarbeid med valve.

Har du testet med andre drivere også?

 

Har vanskelig for å tro at dette har noe med optimaliseringen å gjøre. Har ikke sett noen andre med 6800serien som har problemer med AA i HL2

 

Har du sjekket om du får AA i andre spill?

På guru3d.com kan du laste ned FSAAViewer til DX9. Kan være verdt å sjekke med den også.

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har visst ikke hørt om noen andre som har samme problem som meg...

 

Sitter med en POV 6800 Ultra, Athlon XP +2600 og en Gig med RAM, men spillet går allikevel ikke helt smertefritt, uansett innstillinger.

 

Virker ikke som systemet sliter, mere det at bildet nærmest forskyver seg litt til tider.

 

Og, ja, jeg har prøvd de siste driverne. Har prøvd tre forskjellige. Jo eldre, jo værre, men siden ingen andre har opplevd det, må det være min maskin.

 

Jo, forresten, hørte om en fyr med et Radeon 9600 (?) som hadde samme problement.

 

Forslag til hva som kan gjøres.

 

Fikk forresten 74,6 frames i CS:S stresstesten

 

(Mye info og lite struktur, sorry)

Jeg har samme problem som deg. Har radeon 9800 pro. ellers lik pc. :( fikk 65fps med alt på high uten aa eller af.

 

Er lyden også litt rar? henger litt liksom?

Lenke til kommentar
Hmm, jeg har visst ikke hørt om noen andre som har samme problem som meg...

 

Sitter med en POV 6800 Ultra, Athlon XP +2600 og en Gig med RAM, men spillet går allikevel ikke helt smertefritt, uansett innstillinger.

 

Virker ikke som systemet sliter, mere det at bildet nærmest forskyver seg litt til tider.

 

Og, ja, jeg har prøvd de siste driverne. Har prøvd tre forskjellige. Jo eldre, jo værre, men siden ingen andre har opplevd det, må det være min maskin.

 

Jo, forresten, hørte om en fyr med et Radeon 9600 (?) som hadde samme problement.

 

Forslag til hva som kan gjøres.

 

Fikk forresten 74,6 frames i CS:S stresstesten

 

(Mye info og lite struktur, sorry)

Jeg har samme problem som deg. Har radeon 9800 pro. ellers lik pc. :( fikk 65fps med alt på high uten aa eller af.

 

Er lyden også litt rar? henger litt liksom?

Nei, det med lyden har jeg egentlig ikke merket meg. Skal sjekke det og. Har det første Audigy kortet, men driverne er vel ikke av de ferskeste.

Lenke til kommentar
Flott bildet har tatt bildet på nøyaktig samme sted selv, kan poste når jeg kommer hjemm (svarte for et heftig spill). Flott bildet!!

 

 

Lachrymol: har du de siste driverene for hovedkortet ditt-lydkortet ditt-slått av fastwrite i bios-satt på agp 256 i bios.

 

Dette har jeg gjort

har det mye og si om man har agp på 256 i bios? og hva er forskjellen om man har den på 64 enn på 256?

Lenke til kommentar
Er bare å ta en titt på linken JimRamse kom med og se resultatene fra HL2, nVidia vs ATI på The Inquirer.

http://www.theinquirer.net/?article=19707

At noen kan være så naive og stole på en test som ligger hos "The Inquirier"? Haha..

 

Anandtech derimot er seriøse og lager tester en kan stole mer på. Sjekk forøvrig denne desten hos [H]ard OCP. Den viser igjen noe annet enn de andre testene :!: Blir ikke klok på dette...

 

K :w00t:

 

PS: ForceWare 67.02 driveren er visstnok HL2 "optimalisert".

Lenke til kommentar
Maa alltid [H]ardOCP bruke overklokkede kort mot stock? Er jo tragisk..

Før du klager.... Gjør litt reserch...

 

GeForce 6800Ultra OC er produktnavnet til BFG sitt GeForce kort. Akkuratt som Gainward leverer sitt 6800Ultra kort på 430Mhz leverer BFG sitt på 425Mhz. Mitt PoV GeForce 6800 Ultra kort ble levert med 420Mhz.

 

Så fra BFG sin side er disse kortene stock...

X800XT PE er også bare et OC X800XT kort... :ermm:

 

Det som er morro her nå er at nVidia og ATi er nesten helt likt... Så ergo, alle som har gått rundt å sagt at hvis du skal spille HL2 så kjøp ATi har grunndig feil. Kortene er bortimot like gode... Lurer på hvor mye 3Dc "hjelper" ATi i disse testene, og hva shader model 3.0 hadde kunne gjort for nVidia, og lurer på om Value kommer til å implementere dette, siden flere konkurerende grafikk-motorene støtter det.

 

[H]ardOCP

As for calling one video card a "winner" over the other, it just does not seem feasible and would likely be irresponsible to do so. ATI’s X800 series has not thrashed NVIDIA’s 6800 series silicon as many expected. Half Life 2 simply plays great on video cards from both NVIDIA and ATI. So let’s make this clear. The ATI Radeon X800 series of video cards will deliver a stellar Half Life 2 gaming experience. Also… The NVIDIA GeForce 6800 and 6600 series of video cards will deliver a stellar Half Life 2 gaming experience. There are simply no losers to be found if you have recently upgraded your video card. You have likely all made good gaming investments.
Lenke til kommentar
Tror ikke det stemmer, X800XT PE kom før X800XT på markedet.

X800PRO Vivo er jo et X800XT PE som ikke ble godkjent for XP PE hastigheter.

Begge har 1.6 minne og.

Hva er forskjellen på X800XT og X800XT PE utenom høyere klokkehastighet da?

 

Har ikke noe å si hvem som kom først på markedet da. Gainward og BFG har ikke noe Ultra kort som kjører på 400Mhz, bare 425 og 430Mhz, hva er da forskjellen på det de gjør mot det ATi kjør?

Lenke til kommentar
Raptor' date='18/11/2004 : 18:07']
Tror ikke det stemmer, X800XT PE kom før X800XT på markedet.

X800PRO Vivo er jo et X800XT PE som ikke ble godkjent for XP PE hastigheter.

Begge har 1.6 minne og.

Hva er forskjellen på X800XT og X800XT PE utenom høyere klokkehastighet da?

 

Har ikke noe å si hvem som kom først på markedet da. Gainward og BFG har ikke noe Ultra kort som kjører på 400Mhz, bare 425 og 430Mhz, hva er da forskjellen på det de gjør mot det ATi kjør?

Både XT og XT PE er referansekort fra ATI.

 

Produsentene av nvidia kort elsker å lage "super oc 2545 ultra extreme mega" kort, men dette er ikke referansekort fra nvidia.

Lenke til kommentar
At noen kan være så naive og stole på en test som ligger hos "The Inquirier"? Haha..

Testene kommer fra ATi og DriverHeaven som har kjørt samme timedemoene kom fram til samme resultat.

 

 

[GDI]Raptor: Half-Life 2 bruker ikke 3Dc, ihvertfall ikke slik det er nå. SM3.0 vil nok ha hjulpet lite da Hl2 shaderene ikke overgår hva PS2.0 kan gjøre i en pass (så vidt jeg vet). Forøvrig virker HardOCP testen ganske forhastet og tar seg kun av 2 timedemoer. Testen til Anandtech gir et noe annet bilde.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=10

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Nøyaktig poenget mitt Raptor.

 

Edit som du sikkert har sett, er det alle som har skrevet

 

Ati:HL2

Nvidia: Doom3

 

denne tråden er startet for, å anbefalle et kort til 5000kr fordi et spill som ikke har kommet ut skall yte mye bedre var og viste seg å være altfor drøyt

 

En annen ting å tenke på er at man kan finne Ruby i Hl2, er sikker på at valve har hatt et godt samarbeid med ati når det gjelder den nye catalyst drivren, gi Nvidia tid til å komme med en ny driver, så er jeg gansek sikker på at de yter likt

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...