Gå til innhold

HL2-Nvidia, Perfekt. Som jeg tenkte


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, ser at mange klager litt over at det går sakte når d skjer mye..

 

Jeg har derimot problemet med at det spillet sliter med lyden når jeg kommer rundt et hjørne med masse action.

 

Men når kampene er som verst ("Follow Freeman") kjører det sinnsykt glatt! :p

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Hmm, ser at mange klager litt over at det går sakte når d skjer mye..

 

Jeg har derimot problemet med at det spillet sliter med lyden når jeg kommer rundt et hjørne med masse action.

 

Men når kampene er som verst ("Follow Freeman") kjører det sinnsykt glatt! :p

Tør vedde på at du har Nvidia SoundStorm lydkort. (Som meg.) Sliter med at spill henger seg når det skjer mye på lyd-fronten.

Lenke til kommentar

Egentilg de fleste som bruker Realtek, seff helt greit, men jeg ante ikke hva jeg gikk glipp av før jeg fikk kjøpt et Audigy 2 (i mitt tilfelle) med eax på. (måtte faktisk ha det for å få colin mcrae til å virke, men så var det også noe galt med sol effektene så det funker fortsatt ikke, men det er an annen sak.

Lenke til kommentar

Har et Audigy kort (den første typen), men såvidt jeg kan se har det ikke kommet drivere til den etter november i fjor. Er jo forsåvidt en update greie der for EAX 4.0. Får teste den.

 

Oi! Kom plutselig på at jeg reinstallerte alt for ikke lenge siden... pokker ikke sikker på om jeg installerte drivere til lydkortet... Hjem og sjekke

 

Men er det noen nyere drivere å få tak i andre steder enn på soundblaster.com?

Lenke til kommentar

Jeg har problemer med grafikken på mitt GF4 ti4200. Har merka at jeg får samma feilen i andre spill i det siste også, så lurer på om noen veit hva det er?

 

Har bestilt meg 6800GT nå, men lurer på hvorfor det plutselig kom "striper" eller "felt" i grafikken på spill.

 

Har lagt inn nye drivere og DX9 på nytt uten no forbedring

post-23-1100881279_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har problemer med grafikken på mitt GF4 ti4200. Har merka at jeg får samma feilen i andre spill i det siste også, så lurer på om noen veit hva det er?

 

Har bestilt meg 6800GT nå, men lurer på hvorfor det plutselig kom "striper" eller "felt" i grafikken på spill.

 

Har lagt inn nye drivere og DX9 på nytt uten no forbedring

Jeg fikk samme feilen med mitt gammle GF4 TI4600, bare det kom i windows, oppstart og allt. Kan umulig være tempraturen siden jeg har AC Silencer NV 1 kjøler. Tror det har tatt skade da jeg tok det ut av maskinen for å montere x800pro kortet mitt.

Lenke til kommentar

Trodde kanskje det var tempraturen, men det som er rart er at det blir feil i grafikken så fort som den går inn i et spill, så det virker nesten som det er no driverfeil, men er ikke lett å finne feilen gitt :p

 

Har ikke flytta på kortet eller noe sånt. Det bare plutselig skjedde, men kan jo hende det er no rart på maskinen min :hmm:

Lenke til kommentar
[quote name='simalarion' date='17/11/2004 : 02:43'] Hl2 kjører helt utrolig på mitt gs 2400 6800. med bevegelser på skjermen er jeg oppe i 130fps-når det er et par stykker med eksplosjoner 80fps-jeg har ikke sett fps under 60 (spilt noen timer). Hold dere fast, dette på 1600-1200 alt helt på fult fra spillet.

Så da lurer jeg på hva alle dere som har anbefalt ati kort så for---- hardt i forhold tiil gainwards gs som var på tilbud hos komplett. Iriterer meg fakisk litt at jeg ikke orket å argumentere mer mot en det jeg gjordet nå, men på en annen side jeg kunne tatt feil å det haddet vært være.

har seff mange screen shots med fps som jeg skall legge opp [/quote]
Utrolig dårlig kvalitet på det bildet...ser jo hakkede kanter overalt....nei ATI er best med HL2 det bildet der var rett og slett fryktelig stygt. Ingen kvalitet der. :thumbdown:
Lenke til kommentar
Utrolig dårlig kvalitet på det bildet...ser jo hakkede kanter overalt....nei ATI er best med HL2 det bildet der var rett og slett fryktelig stygt. Ingen kvalitet der. :thumbdown:

Har du lest postene på side 6-7 så kan du lese at vi har oppklart det problemet.

AA/AF var skrudd av i nvidia driverne. Som du ser på bildene (på side 6-7) så ser du at det er mye bedre nå. På lik linje med ATI sin grafikk på samme grafikkinstillingene.

Lenke til kommentar
Trodde kanskje det var tempraturen, men det som er rart er at det blir feil i grafikken så fort som den går inn i et spill, så det virker nesten som det er no driverfeil, men er ikke lett å finne feilen gitt :p

 

Har ikke flytta på kortet eller noe sånt. Det bare plutselig skjedde, men kan jo hende det er no rart på maskinen min :hmm:

Tror ikke det er tempraturen. Jeg prøvde å klokke ned skjermkortet ganske mye, men likavell fikk jeg samme problemet. Jeg tror det er hardwarefeil (i skjermkortet) siden jeg prøvde mange forskjellige drivere, formatering og jeg prøvde skjermkortet i andre maskiner som også fikk samme problemet.

Lenke til kommentar
Har et Audigy kort (den første typen), men såvidt jeg kan se har det ikke kommet drivere til den etter november i fjor. Er jo forsåvidt en update greie der for EAX 4.0. Får teste den.

 

Oi! Kom plutselig på at jeg reinstallerte alt for ikke lenge siden... pokker ikke sikker på om jeg installerte drivere til lydkortet... Hjem og sjekke

 

Men er det noen nyere drivere å få tak i andre steder enn på soundblaster.com?

Niks!

 

Da er alt av tips jeg har fått så langt tetstet, og det går fortsatt desverre ikke glatt. Beste forbedringen jeg fikk var fatisk da jeg stilte lyden fra stereo til 7.1, men det henger litt av og til.

 

Spillet er jo riktignok mer enn spillbart, men alikevel irriterende når man har et kort i 4-5000 kroners klassen

 

Takk for alle tips og bidrag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...