Gå til innhold

HL2-Nvidia, Perfekt. Som jeg tenkte


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som HL2 ikke bruker 3Dc "out of the box", men vil kanskje få støtte for dette senere.

 

Newell is already thinking about where Valve goes next. One thing is for sure: The company won't embark on another five-year project anytime soon. "We need to do smaller and shorter projects at first to avoid burnout," he says. On that note, one cabal has already started work on what Newell refers to as the "ATI levels," a series of single-player levels that will require a super-high-end graphics card to run. Valve hopes to release those over Steam later this year. Newell is hoping that the other cabals will move on to creating episodic single-player content that will be released in chunks over Steam. One tentative plan calls for Valve to start developing an episodic game that lets players assume the role of Alyx Vance. "I'd love to play a game that tells the story of Alyx and Doc, her pet Robot," Newell says.
Lenke til kommentar
Det var paint som gjordet dritt jobben-konverterte med photo shop nå, da ble jpg filene på 430kb med dette resultatet. (orker ikke ta bort alle bildene for å gjøre det samme, det får bare være, trøtt sove nå, ja!1)

Ser dere noe rart med speil bildet på dette bildet som simalarion la ved?

 

Jo gittrene mangler i speil bildet!

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har bare gått rundt og kastet flasker og slikt på de city vaktene..:p crowbaren har jeg ikke fått enda,hehe... regner med det kommer snart... Men det må jeg si, jeg syns det så litt teit ut når jeg holdt ting i løste luften uten hender... Ellers var spillet helt evig... :D

En ting til, dette blir som en intel vs amd post og den fører neppe noe vei da det sikkert er individuellt hva hardware folk har i pcen utenom skjermkortet...

Grunnen til at det ikke står "nvidia tha way its meant to be played" er vel fordi de har så mye penger at de ikke trengte nvidia sin reklame... Det er jo en selvfølge at spillet kjører bra på andre kort enn ati... Det gikk jo ann å spille hl1 med både 3dfx glide, d3d, og (husker ikke nøyaktig) banshee (glide hybrid?) dunno

Endret av MetiCx
Lenke til kommentar
Tar bilde med Fraps først (må kjøpe for å få lagret i jpg ) så må jeg konvertere til jpg,så blir de på 500kb o.l

 

faktisk helt nede i 130kb, dette gjør nokk mye med kvaliteten.

 

Men jeg sjekket om alt stod på fult-så at jeg haddet på - hirgh performance- satte på -high quality- da droppa fps helt ned i 20-30 når det kjeddet ting, så den settingen kan jeg ikke beholdet-får teste denne settingen på neste forceware driver  :whistle:

Kvifor brukar du ikkje berre F5 tasten og tek bilde?

 

 

dei dukkar opp i valve steam steamapps brukernavet ditt hl2 screenshots mappa....

 

Mykje einklare, og så får du dei i jpg med ein gang.

 

Spørs om eg ikkje skal lage

 

HL2-Ati(-Radeon 9800 pro), Perfekt. Som jeg tenkte tråden snart.

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Hl2 kjører helt utrolig på mitt gs 2400 6800. med bevegelser på skjermen er jeg oppe i 130fps-når det er et par stykker med eksplosjoner 80fps-jeg har ikke sett fps under 60 (spilt noen timer). Hold dere fast, dette på 1600-1200 alt helt på fult fra spillet.

 

Så da lurer jeg på hva alle dere som har anbefalt ati kort så for---- hardt i forhold tiil gainwards gs som var på tilbud hos komplett. Iriterer meg fakisk litt at jeg ikke orket å argumentere mer mot en det jeg gjordet nå, men på en annen side jeg kunne tatt feil å det haddet vært være.

 

har seff mange screen shots med fps som jeg skall legge opp

Det er vel ingen som har sagt at nVidia ikke duger på HL2, men at ATi har vært bedre.

Lenke til kommentar

Trådstarter, det virker IKKE som om det bildet du gav ut (fra settingsvinduet) hadde noe AA på seg i det hele tatt. Bare se på treet på venstresiden opp i trekronen. Der er det ikke mye AA å snakke om, så du lurer nok deg selv på dette. Kan vedde på at du har det av på drivernivå eller noe i den dur.

 

Ellers, så har noen sagt at det kortet du har ville gjøre det dårlig i HL2? Det er vel mer det at at ATI kort i samme prisklasse sansynligvis vilel hatt et overtak i akkurat dette spillet, men det betyr jo absolutt ikek at Nvidia produkter ikek fungerer fint i HL2 (det blir helt speilvendt av Doom3 situasjonen).

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har på nøyaktig det du ser på skjermbildet-alt på fult inkl aa-af

 

Men det var en som nevnte fra windows (har alleredet skrevet dette men :roll: ) der haddet jeg på -high performance- når jeg satte denne på -high quality- droppet fps kraftig.( 30-55 fps det samme som 800xt kortene gjør, det er når det skjer mye bevegelser)

 

Hvorfor jeg ikke brukte f5 er fordi jeg ikke viste det, letet litt ettter om de støttet funksjonen men fant dem ikke.

 

Når jeg redigerer bildene på nytt blir trærne slik, de orginale bmp filene ser heller ikke slik ut. Men når jeg redigerte dem i paint, ble dem på 130kb og dårlige. Om det er sterke ønsker, så kan jeg godt redigere bildene med photoshop i steden.

 

Den testen som det er link til overalt ser veldig ati sponset ut, en rød test for å si det slik.

 

Og powerade, gitteret mangler ikke speilbildet, puss brillenen dine ;)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Alle nevner bildene mine, da blir jeg litt frista

 

De to som har med ati bilder glaner rett i en vegg (seff høy fps når ingen ting skjer på bildet), jeg har med helikopter, kjører på scooteren i max hastighet. Det ene bildte fra ati kortet er for mørkt til å se noenting-men det fra likferd viser nøyakit de samme hakkene i gelenderet til venstre.

 

Men hele poenget er jo dem som hele tiden har skrevet til de som har lurt på hva de skall kjøpe av high en kort, Ati om du skall spille HL2.

 

Nå må vi kunne bli enige om at high end kortene denne gang er klin like, lenge siden sist.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Og powerade, gitteret mangler ikke speilbildet, puss brillenen dine ;)

Joda. Man ser ikke gitteret. Men jeg må si at selvom grafiken er bra, så ser fks. ting som de pappekske og sliek ting på gulvet, det ser så rart ut. Ser ut som de har tatt bildet med kamera og lagt inn. Dessuten ser det ikke ut som om det ligger skikelig der.

Lenke til kommentar
Alle nevner bildene mine, da blir jeg litt frista

 

De to som har med ati bilder glaner rett i en vegg (seff høy fps når ingen ting skjer på bildet), jeg har med helikopter, kjører på scooteren i max hastighet. Det ene bildte fra ati kortet er for mørkt til å se noenting-men det fra likferd viser nøyakit de samme hakkene i gelenderet til venstre.

 

Men hele poenget er jo dem som hele tiden har skrevet til de som har lurt på hva de skall kjøpe av high en kort, Ati om du skall spille HL2.

 

Nå må vi kunne bli enige om at high end kortene denne gang er klin like, lenge siden sist.

veldig enig. Topkorta er ganske like. å drive å peke ut 1fps mer eller mindre som "det beste" er bare unødvendig.

Lenke til kommentar

HL2 funker utmerket på mitt 6800U kort @ 430/1200 også. Jeg kjører bare 1024x768, 4X AA, 8X AF og alle detaljer på max. Har sett FPS nede i 30 jeg også, men ligger som regel på godt over 60 mesteparten av tiden, oppe i 200 fps faktisk :cool:

 

Lurer på om en FX-55 CPU hadde gjort at jeg ikke rørte 30 fps tallet jeg....hmm :hmm: Føler noen ganger at min P4 begynner å bli litt flaskehals i spill.

Lenke til kommentar
JimRamse kunne du sjekke din minimum FPS i HL2 med FRAPS og poste her? Du har jo en fetere CPU enn meg :p

Kan jeg alltids, men da får du forklare meg hvordan jeg gjøre det. Å så må jeg nesten vite hvilket brett eller noe jeg skal teste med. En liten ting til. Jeg har byttet VGA kort nå. Kanskje ikke vits alikvel da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...