Gå til innhold

HL2-Nvidia, Perfekt. Som jeg tenkte


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser dere noe rart med speil bildet på dette bildet som simalarion la ved?

 

Jo gittrene mangler i speil bildet!

Kanskje han ikke har valgt at "allt" skal vises i speilbildet, mener der er en instilling for det :hmm:

 

Edit: Jeg prøvde det selv på min maskin med allt på fullt, samme "feilen" der.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

ATI: Dircetx best, spill HL 2 som er directX

nVIDIA: Opengl best, DooM 3 som er Opengl

 

Har hørt noe sånt noe (hukser ikke hvor) som det står over derfor er det satt sånn at ATI er best til HL 2 og nVIDIA er best til DooM 3.

 

 

Har bare hørt dette altså, så rett på meg hvis jeg tar feil!

Lenke til kommentar

Er bare å ta en titt på linken JimRamse kom med og se resultatene fra HL2, nVidia vs ATI på The Inquirer.

http://www.theinquirer.net/?article=19707

 

Toppkortet til ATI ligger 25-60% høyere i ytelse enn nVidia's toppkort i alle benchmarks.

 

Det verste eksempelet (for nVidias del):

HL2-Demo_Canals_90, 1600x1200 4XAA, 8XAF

 

- X800XT PE: 55 fps

- 6800 Ultra: 35 fps

 

ATI-kortet yter 57% mer her. Imponerende!

 

Selvsagt blir forskjellen mindre om man setter ned oppløsning og slår av AA. Men da er det jo i større grad CPU som begrenser FPS'en.

 

Sjekk ut linken - EOD.

 

- Jørn

Lenke til kommentar
Det er denn tåpelige komentaren som gjør at denne tråden er startet.

 

Ati å nvidia har så å si identiske kort denne gangen-så det er bare å legge fra seg stridsøksen

Nesten identisk ytelse mener du. Vel, X800XT (ikke PE) er omlag 20% raskere i snitt enn GF6800Ultra med 1600x1200 4xAA 8xAF i testene til Anandtech og i enkelte timedemoer er X800 adskillelig raskere.

Så i dette tilfelle er dem ikke så klin like.

 

http://www.firingsquad.com/hardware/half-l...mance/page8.asp

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Kjører 1152x854 (ikke pga dårlig maskin men pga det er slik oppløsning jeg er vandt med), og alle detaljer og AA/AF på max.

 

x800pro vivo @ xt pe (530/580)

A64 2400MHz (Socket 754)

PQI PC3200 Turbo Memory Dual Channel CL 2-2-2-5 Platinum @ 480MHz CL 2,5-3-3-6

Har ikke sjekka FPSen, men ha spillt gjennom spillet med dette.

 

Kan sikkert ta et 1600x1200 bilde om det ønskes.

 

Edit: Fjernet bildet pga spoiler og legger til et annet. Det er 1600x1200 og allt på max.

 

Jeg prøvde å få så lav fps som mulig, jeg fikk ikke lavere selv i full action :hrm:

post-23-1100785500_thumb.jpg

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Flere kort testet i HL2:

 

Uten antialiasing:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=3

 

Sjekk ut kvaliteten med AA:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=8

 

Benchmarks:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2278&p=10

 

Mindre forskjeller her enn i The Inquirer's test, men AF er ikke påslått her. Ingen tvil om hvilket kort som skalerer best ved høye oppløsninger og med AA/AF på max.

 

 

EDIT:

Anandtech har ikke tatt med ATI's toppkort X800XT PE, de sammenligner det *nest* beste kortet til ATI med nVidias aller beste. Det er også en grunn til at ATI "bare" slår nVidia med 10-20% i denne testen.

 

Om man sammenligner krone pr fps er testen til The Inquirer mer rettferdig.

Endret av jornt
Lenke til kommentar

Helt riktig det, men det holder ikke til å argumetere med at du må kjøpe ati for å spille det.

 

Skriver det gjerne igjen-fungerer utmerket på mitt gs 2400. Er sikker på det blir enda bedre ved neste driver-ATi har garantert et forsprang her ved den nye catalyst driveren som jeg er helt 200% sikker på er laget med tanke på max ytelse i hl2

Lenke til kommentar

Er vel faktisk ingen ved sine fulle fem som har påstått at man trenger ATI til HL2, på lik linje at men ikke trenger nVidia til Doom 3. Det er bare snakk om toppytelse, og begge to er kongekort. Skal man ha et skjermkort med best ytelse i alle spill, må man skifte mellom skjermkortene hver gang man skulle spille Doom3 /HL2, eventuelt investere i SLI ;)

Lenke til kommentar
slik er instillingene fra menyen. Dette ble jo ikke så sexy bilder da men det er ikke poenget, kommer tilbake med bilder med mer action senere.

 

Edit: En morsom detalj er at dette er det eneste spillet som ikke sier "nvidia the way its meant to be played" så kjører det f--- best av alle spill, ingen av de andre spillene jeg har kjører så bra fps på 1600-1200 med aa og af på fult

Ut i fra de bildene du har lagt ut kan jeg ikke skjønne at du faktisk har Aniso Filtering i det hele tatt. Alle teksturer blir veldig uskarpe på bare litt avstand. Ser mer ut som bilinear filtering, spør du meg.

Lenke til kommentar
så snodig å tillfeldig at du akkurat viser den siden med de settingene der Ati gjør det best.

 

Forøvrig kjører jeg alt skurdd opp i taket på 1600*1200 med mitt gs 2400 kort uten problemer. Derfor trenger du ikke kjøpe et ATi kort for å spille hl2 som denne veldig brukte komenateren antyder

Kanskje på tide du får fikset det AA-problemet ditt. Hva du gjør feil vet jeg ikke, men det det kan like gjerne være driverne som er problemet. INGEN av bildene du har postet er med AA, og det har ingenting med måten bildet er redigert på.

 

Har du testet å tvinge 6x AA i driverne?

 

Har du testet med andre drivere?

 

 

Jeg kan love deg du ikke kjører med "alt skrudd i taket" slik det er nå ihvertfall.

 

 

1600x1200, 6xAA 8/16xAF, High quality. Det som er tingen.

Endret av formann
Lenke til kommentar
så snodig å tillfeldig at du akkurat viser den siden med de settingene der Ati gjør det best.

Nei det er vel kanskje ikke så snodig at jeg velger å vise til en link som motstrider uttalelsen din.

 

Forøvrig kjører jeg alt skurdd opp i taket på 1600*1200 med mitt gs 2400 kort uten problemer. Derfor trenger du ikke kjøpe et ATi kort for å spille hl2 som denne veldig brukte komenateren antyder.

Det har jeg heller aldri påstått. Det er vel ingen som kan nekte på at HL2 går veldig bra på GF6800.

Poenget mitt var bare at X800XT (PE) og GF6800Ultra ikke er så klin like (som du valgte å kalle det) her.

 

EDIT: HL2 er ganske CPU begrenset med lavere oppløsning, derfor yter disse kortene ganske jevnt da.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Se på side tre-jeg har skrevet det fire ganger, nå har jeg slått det på fra windows også-det fungere ikke like bra som når jeg aldrig droppet under 60 fps, men jeg ligger på rundt 30-80 fps selv når mye skjer-dette blir mye bedre når nvidia får tid til å opptimalisere, noe som ati har hatt lenge med direkte samarbeid med valve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...