Gå til innhold

HL2-Nvidia, Perfekt. Som jeg tenkte


simalarion

Anbefalte innlegg

Niks!

 

Da er alt av tips jeg har fått så langt tetstet, og det går fortsatt desverre ikke glatt. Beste forbedringen jeg fikk var fatisk da jeg stilte lyden fra stereo til 7.1, men det henger litt av og til.

 

Spillet er jo riktignok mer enn spillbart, men alikevel irriterende når man har et kort i 4-5000 kroners klassen

 

Takk for alle tips og bidrag

Kan det være The Half-Life 2 Stuttering Problem (dvs. bugs i HL2) du er rammet av ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper at dere vet dette med nVidia Soundstorm og hvorfor det er bedre enn andre integrerte lydkort.

 

Jeg tviler på at det kan ødlegge ytelsen i spill da det har egen Soundstorm APU og belaster dermed ikke CPU-en.

 

Så nVidia soundstorm 5.1 er kort sagt et kjempebra kort. (Integrert, nesten på nivå med Audegy 2 og det suger ikke masse CPU-kraft som noen andre gjør)

Lenke til kommentar
Jeg håper at dere vet dette med nVidia Soundstorm og hvorfor det er bedre enn andre integrerte lydkort.

 

Jeg tviler på at det kan ødlegge ytelsen i spill da det har egen Soundstorm APU og belaster dermed ikke CPU-en.

 

Så nVidia soundstorm 5.1 er kort sagt et kjempebra kort. (Integrert, nesten på nivå med Audegy 2 og det suger ikke masse CPU-kraft som noen andre gjør)

Det er en bug i hl2 som omfatter alle mulige kombinasjoner av lydkort/cpu og grafikkort. Det har ikke noe å si om du har sundstorm, ac97 eller audigy 2. Vi får bare håpe valve finner ut av problemer og patcher det.

Lenke til kommentar
Du har sikker sett påstanden når trådstarter lurer på hvilke kort han skall kjøpe

 

skall du spille HL-2 :Ati

skall du spille doom 3:Nvidia

 

Det er mulig jeg skulle tatt påastandene for det de var, men lurte faktisk på om jeg kunne kjøre med all eyecandy på etter at de ble repitert om og om igjen.

 

Har hørt at noen har runnet hl-2 alt, så jeg spilller utroooolig sakte :thumbup:

men herreland da man, det er jo ikke slik at det står HL2=funker bare på ATI

Doom3=funker bare på nVidia

 

det er ment som at SPILLET er blitt optimalisert for ATI grafikkort, og da snakker jeg ikke om Radeon 9200, men om de tunge korta som X800XT PE / X800Pro.

SELVFØLGELIG bør ikke 6800GT og Ultra ha noe problemer med å kjøre spillet glatt. Men jeg tror ATI sine kort gir et bedre bilde (rent kvalitetsmessig) og dessuten kjører spillet en del frames raskere en nVidia sine.

 

jeg vil tro at også ATI kortene 9600/9800Pro/XT kjører spillet bedre enn sine rivaler fra nVidia.

Lenke til kommentar
Du har sikker sett påstanden når trådstarter lurer på hvilke kort han skall kjøpe

 

skall du spille  HL-2    :Ati

skall du spille doom 3:Nvidia

 

Det er mulig jeg skulle tatt påastandene for det de var, men lurte faktisk på om jeg kunne kjøre med all eyecandy på etter at de ble repitert om og om igjen.

 

Har hørt at noen har runnet hl-2 alt, så jeg spilller utroooolig sakte  :thumbup:

men herreland da man, det er jo ikke slik at det står HL2=funker bare på ATI

Doom3=funker bare på nVidia

 

det er ment som at SPILLET er blitt optimalisert for ATI grafikkort, og da snakker jeg ikke om Radeon 9200, men om de tunge korta som X800XT PE / X800Pro.

SELVFØLGELIG bør ikke 6800GT og Ultra ha noe problemer med å kjøre spillet glatt. Men jeg tror ATI sine kort gir et bedre bilde (rent kvalitetsmessig) og dessuten kjører spillet en del frames raskere en nVidia sine.

 

jeg vil tro at også ATI kortene 9600/9800Pro/XT kjører spillet bedre enn sine rivaler fra nVidia.

Med 6800LE kortet mitt har jeg fått tynet ut til 60 fps i "action" scener, med 1024, high, 4x/4x. ( varier helt opp mot 100-200 selvfølgelig hvis jeg titter inn i en vegg.. )

Lenke til kommentar

grunnen til at valve gikk ut og favoriserte ati (foruten det åpenbare samarbeidet), er at nvidias nest nyeste generasjon er fullstendig ubrukelig i hl2 om du kjører dx9.

 

6800 m/venner er bra, selv om den ikke når helt opp til de frekkeste fra ati, men 5900 m/venner er rett og slett stusselige i dx9, se tester fra anandtech

Lenke til kommentar
kjører bare i 1024x768,men bruker 4x AA og 8x AF på.men går så det suser(80-120fps)rammen på hk holder meg litt igjen,512mb er ikke mye i dag :whistle:

 

6800 gt(256mb)

Bruker også de settingene ,men får bare en fps dropp på 3

i Hardocp timedemoen med 1280x960.

Så jeg tror spillet er mer cpu begrenset,enn at 6800 serien

sliter med det.

Lenke til kommentar
kjører bare i 1024x768,men bruker 4x AA og 8x AF på.men går så det suser(80-120fps)rammen på hk holder meg litt igjen,512mb er ikke mye i dag  :whistle:

 

6800 gt(256mb)

Bruker også de settingene ,men får bare en fps dropp på 3

i Hardocp timedemoen med 1280x960.

Så jeg tror spillet er mer cpu begrenset,enn at 6800 serien

sliter med det.

Hvilken cpu kjører man på?

 

Jeg sitter pr. i dag på en AMD XP 2500+ med et GF FX 5900 og lurer på om jeg får noe ytelse ut av å kjøpe et GF 6800 evt 6600, eller om jeg bør gå for ny cpu/hk nå. :)

Lenke til kommentar

Er det meg du referer til er dette forklart 4-5 ganger, dette er min egen skyld, jeg haddet på high performance-jegs satte på high quality-da droppet fps ned til 35-60, noe som er det samme som x800xt kortene klarer (har pratet med fler)

 

Virker som mange som har ati kort ikke ønsker at Nvidia kort skall spille bra?, mulig mitt 6800gs funker litt bedre en mange andre i 6800 serien, men dette er jo ikke noe jeg gidder og juge om, jeg er tross alt 28 år gammel, skulle tatt seg ut ;)

 

 

Edit:det skall også legges til at jeg måtte bytte bildene, alle gikk bananas pga kantene

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...