Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2001: A Space Odyssey

 

Fantastisk...'

 

10/10

9429331[/snapback]

 

For en timing på deg da :)

 

Så den ferdig nettopp.

 

Filmen er rett og slett fantastisk, man har (ihvertfall jeg) vanskeligheter med å tro at filmen faktisk ble lagd i 1968.

 

Men da noen sceners gang blir altfor treg, får den ikke full score hos meg.

 

Kort sagt: En uvanlig film, hvis mål ikke er å underholde, men å formidle en visjon.

 

9/10 - Genial

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Kort sagt: En uvanlig film, hvis mål ikke er å underholde, men å formidle en visjon.

 

9/10 - Genial

9429500[/snapback]

 

Hvordan kan en film som ikke er underholdene være bra?

9429546[/snapback]

 

2001: A Space Odyssey er ikke det jeg ville kalt underholdende, spesielt da de bruker lang tid på å "introdusere" oss til livet i rommet, teknologi, lange scener, lite dialog med mer.

 

Derfor ville jeg ikke nevnt, i hvertfall ikke i første åndedrag at filmen bør sees fordi den er underholdende, men heller for opplevelsen i seg selv.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

My Fuehrer: The Truly Truest Truth About Adolf Hitler

 

Kan man lage en komedie om Hitler? Selvfølgelig kan man det. Men denne er ikke noe godt eksempel. Denne filmen er en umorsom komedie om Hitler. Jeg sier ikke at filmen er dårlig, jeg sier bare at det ikke en en morsom komedie. Det er en bra film, men hvis du vil se en morsom Hitler anbefaler jeg heller å se Little Nicky.

 

6/10

Lenke til kommentar
2001: A Space Odyssey er ikke det jeg ville kalt underholdende, spesielt da de bruker lang tid på å "introdusere" oss til livet i rommet, teknologi, lange scener, lite dialog med mer.

 

Derfor ville jeg ikke nevnt, i hvertfall ikke i første åndedrag at filmen bør sees fordi den er underholdende, men heller for opplevelsen i seg selv.

9429573[/snapback]

Vel, for min egen del, om jeg skulle definere filmunderholdning i tre timer, så kunne jeg bare skrevet "2001: A Space Odyssey". Folk ser underholdning i ulike ting.

 

Jeg synes også det er ytterst underholdende å åpne humidoren min en gang i uka for å lukte på, samt betrakte sigarsamlinga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Han sier bare hvis mål ikke er å underholde. Han sier ikke at den ikke er underholdende.

9429582[/snapback]

 

2001: A Space Odyssey er ikke det jeg ville kalt underholdende

9429573[/snapback]

Lenke til kommentar

I går så jeg crank

fantastisk action film! Spenning hele tiden, ingen pauser. kansje litt corny og rar, men det liker jeg. noen ganger får jeg litt Tarantino følelse. Spesielt pågrunn av de rare effektene og musikken. For de som liker action så anbefaler jeg denne filmen på det varmeste. Jason Stathman er den perfekte skuespiller for denne filmen og filmer som dette. Han var jo en røver i the transporter. :)

9/10 :innocent:

Lenke til kommentar
I går så jeg crank

fantastisk action film!  Spenning hele tiden, ingen pauser.  kansje litt corny og rar, men det liker jeg.  noen ganger får jeg litt Tarantino følelse.  Spesielt pågrunn av de rare effektene og musikken.  For de som liker action så anbefaler jeg denne filmen på det varmeste. Jason Stathman er den perfekte skuespiller for denne filmen og filmer som dette.  Han var jo en røver i the transporter. :)

9/10  :innocent:

9436723[/snapback]

 

Helt enig der. Kameraføringen er glimrende samt klippingen. Ville ikke gitt den 9 men heller 7/10 for kick'ass underholdning. :dribble:

Lenke til kommentar
I går så jeg crank

fantastisk action film!  Spenning hele tiden, ingen pauser.  kansje litt corny og rar, men det liker jeg.  noen ganger får jeg litt Tarantino følelse.  Spesielt pågrunn av de rare effektene og musikken.  For de som liker action så anbefaler jeg denne filmen på det varmeste. Jason Stathman er den perfekte skuespiller for denne filmen og filmer som dette.  Han var jo en røver i the transporter. :)

9/10  :innocent:

9436723[/snapback]

Høyt tempo, skikkelig in medias res begynnelse, slikt liker jeg.

Lenke til kommentar
I går så jeg crank

fantastisk action film!  Spenning hele tiden, ingen pauser.  kansje litt corny og rar, men det liker jeg.  noen ganger får jeg litt Tarantino følelse.  Spesielt pågrunn av de rare effektene og musikken.  For de som liker action så anbefaler jeg denne filmen på det varmeste. Jason Stathman er den perfekte skuespiller for denne filmen og filmer som dette.  Han var jo en røver i the transporter. :)

9/10  :innocent:

9436723[/snapback]

Hehe den er hyggelig den, spesielt da han kjører i kjøpesentere mens han snakker i mobilen... :)

Lenke til kommentar

Uten å ha sett Crank, får jeg likevel mine tvil til karakteren 9.

 

Kulturo skriver dette:

 

9 - Genial

 

En utgivelse som får denne karakteren, vil bli husket i lang tid framover. Den er på alle måter en svært sterk prestasjon, og filmen eller CD-en makter å bevege oss på måter som får oss til å fryde oss - konstant. Hvis disse utgivelsene har negative sider, er de uvesentlige for helheten.

 

Vil du si dette om filmen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...