Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har spilt i mange slags forskjellige filmer da. Men mye i action og thrillere. I The Nest 3 days hadde han bare en liten rolle. Men det er en av de bedre filmene han har spilt i det også. Så forresten "unknown" for ikke lenge siden, bra film det også.

 

Når jeg ser på lista til han, er det utrulig mange severdige filmer Liam Nelsson har spilt i. 

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

1ZVUzeVOqkVYJSRIH3eOMqzqlpJYnf3p.jpg

 

2 Lava 2 Lantula

 

Og her er oppfølgeren ingen ba om, og strengt tatt ingen forventet. Lavalantula var rimelig bra, men er det noen som faktisk har hørt om den? Så nå... en oppfølger. Geezes. :p Plottet i den første filmen var rimelig rett frem. En gjeng lava-taranteller dukker opp og truer med å ødelegge byen, så en avdanket skuespiller må redde dagen. I 2 Lava 2 Lantula fortsetter de som før. Edderkoppene dukker opp, byen trues, samme avdankede skuespiller må redde dagen. Igjen. Den største forskjellen er vel at de tar den vanlige oppskriften til en oppfølger og gir oss mer av det vi likte med den første. Edderkoppene er større, humoren er litt bedre og plottet... vel, to av tre er ikke så ille. :p

 

Som tittelen antyder er dette ikke akkurat en film det er ment å ta seriøst på noe som helst vis. Dette er og blir en film om gigantiske edderkopper som spyr ild, og det vet den. Det kunne fort ha blitt flaut, men fordi de våger å ikke ta seg selv seriøst funker det likevel. Kommentarer som "It's not just a spider! It's gigantic! It's a... gargantulantula!" sier jo sitt :D Vi får parodier på mye rart her, alt fra Scarface til Jurassic Park til Dr. Strangelove, og sikkert mye mer. Jeg har sett mange sånne filmer opp gjennom årene, men en ting de fleste har slitt med er lavt budsjett og dårlige effekter. 2L2L har ikke høyt budsjett eller "bra" effekter sammenlignet med de store filmene fr Hollywood, men jeg synes effektene her er mer enn bra nok. Det gjør jo bare filmen enda bedre.

 

Anbefales for fans av filmer som Sharknado, Piranhaconda, Lake Placid og så videre. Ikke engang prøv å ta noe som helst seriøst i denne filmen. Bare nyt det så lenge det varer, gjerne med en kald øl. Filmen er rent idioti fra start til slutt, men det funker.

 

Vurdering: 8/10

 

NB! Burde si seg selv, men jeg vurderer filmer basert utelukkende på kategorien de er i, og sammenlignet med andre filmer i samme stil. At jeg gir denne 8/10 betyr ikke at den er like bra som Zootopia eller Titanic. Men denne er kort sagt en av de bedre jeg har sett i denne kategorien, og jeg har sett mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Deadpool

(så den strengt tatt for en stund sida også, men så den nylig igjen)

 

 

Det er sjelden jeg har regelrett kosa meg så mye med en film. 

Filmen kan lett sees selv om man ikke har noe forhold til karakteren fra tegneserien, og dersom man har det så er det egentlig bare en bonus. 

 

Makan til popkorn/feelgood-film er det lenge siden jeg har sett. 

 

10/10 

Lenke til kommentar

Everybody Wants Some!!

 

allright, allright, allright

Som avataren viser, er eg grådig glad i Dazed & Confused, så var jo ein viss forventning knytta til Linklater sin "oppfølgar". Det fungerer, men eg trur eg må sjå den ein gong til for å vere heilt sikker på kvar eg plasserer den på skalaen. Eg er i alle fall ikkje skuffa, sjølv om Dazed er betre.

 

Positiv/10

Lenke til kommentar

dz8cp5.jpg

 

That Obscure Object of Desire (1977) av Luis Buñuel

 

"I respect love too much to go seeking it in the back streets."

 

Luis Buñuel sin siste film er et verdig punktum for "den gale spanjol". Her viser han seg fram som en god historieforteller, men at han ikke har mistet sine surrealistiske elementer. Filmen forteller historien om den dysfunksjonelle forholdet mellom Mathieu og Conchita.

 

Hele filmen er fortalt i flashback, Mathieu forteller historien sin til sine medpassasjerer på et tog. Historien som han forteller er ganske lineær og lett å følge, men Buñuel bruker sin surrealistiske personlighet for å vise bipolariteten til Conchita. Conchita spilles av to forskjellige skuespillere gjennom hele filmen. De to skuespillerne er ikke bare fysisk forskjellige fra hverandre, men de har også helt forskjellige temperamenter, som bidro til å gjøre filmen mer interessant og unikt enn noe jeg har sett før.

 

Forholdet som hovedpersonene deler går fra romantiske middager til voldelige situasjoner. Mathieu er en eldre mann, men han er den mest umodne i forholdet, som representerer mange menn. Når en mann blir forelsket og plutselig blir han en umoden og bortskjemt liten gutt. Jeg følte virkelig synd for Mathieu (spilt strålende av Fernando Rey), men jeg kan forstå hans besettelse for Conchita.

 

I bakgrunnen av filmen er det terrorister som bomber og skyter tilfeldige steder for tilfeldige årsaker. Hver gang en TV er på, viser det en fersk terrorangrep. Noen ganger bare plutselig på skjermen. Disse angrepene tror jeg er et metafor for kjærligheten. Alt kan virke riktig, men det hele kan eksplodere i en håndvending.

 

 

Lenke til kommentar

Villmark 2

 

En skuffelse av de sjeldne.

De kunne gjort så utrooolig mye mer ut av denne filmen..
Jeg liker at de ikke brukte sånne klassiske "skvettescener".. men til gjengjeld var den ikke engang særlig creepy på andre måter heller.

Synes "koblingene" til film nr 1 var rimelig tynne..

Missed opportunity. Bigtime.

Lenke til kommentar

John Wick (2014)

Ålreit actionfilm, kun en revenge-flick ifra start til finish. Keeanu Reeves er akkurat så stiv og lite potent skuespiller som vanlig men bra i action-scener. Brukbart til å ha et budsjett på (i amerikansk sammenheng) bare $20M. Tjente også tydeligvis inn nok til at det kommer en oppfølger neste år.

6/10

Lenke til kommentar

Var på kino før helga og i helga:

 

Suicide Squad:

Lite nytenking, lang presentasjon av figurene. Flere av figurene forsvinner i skyggen av hu crazy tøsa. "Cheesy" plot etter min mening. 4/10.

 

Jason Bourne (2016):

Etter den forrige filmen uten Matt Damon var forventningene ikke spesielt store, men den innfridde absolutt. Plottet er tidsriktig ut fra dagens trusselbilde/overvåkningssituasjon. Det er ingen kjedelige partier i filmen. Skal jeg trekke ned på noe så er det at det er litt lite av Jason's oppfinnsomhetsscener/planlegging i denne filmen i forhold til de første - litt mye rett på med action. Vel verdt å se. 8/10

Lenke til kommentar

Weiner. En av årets beste dokumentarer (ved siden av Zero Days). Det er sjeldent man kommer så tett inn på en politiker som her. Hadde likt å se en tilsvarende dokumentar om Hillary Clinton og Donald Trump.

Enig. Som å se en real life episode av Curb Your Enthusiasm.

Som han sa selv: "I still have this virtually unlimited ability to fuck up things day by day."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...