Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Dne første The Conjuring er en glimrende horrorfilm. Den byr ikke på noe nytt, men James Wan har peiling på sjangeren, noe han har bevist mange, mange ganger, og han vet rett og slett hvordan man lager horror. Ja, The Conjuring er svært uroginal, men den er sykt gjennomført, fryktelig stemningsfull og veldig effektiv. Glimrende film!

 

Har ingen tro på at toeren er i nærheten av like bra, for det skal utrolig mye til, men jeg har veldig trua lell.

Endret av Egg Shen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg sett The Conjuring og det var da en trivelig film. God stemning og smått skummel. Synes ikke det var noe mesterverk, men skjønner virkelig ikke hva det store problemet skulle være. Det finnes langt dårligere horror enn dette. Gir den 7/10 og det er absolutt godkjent i denne sjangeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja nå har han ikke tatt den runden i denne omgang da, så vi skal vel ikke forhånds-bedømme. Men hvis han er litt lur, så beklager han akkurat den commentaren at likere feiler noe. Og så er vi ferdige med det.

Beklage hva da? Eneste jeg beklager er at jeg våget åpne kjeften og ha egne meninger. Dette er grunnen hvorfor jeg har sluttet å kommentere på noe som helst i denne tråden, og jeg kommer ikke til å gjøre den tabben igjen. "Fyren har egne meninger som ikke passer med våre! Skyt ham! Kjeppjag han ut av landet! Blafemi!!!" Jeg kommer fortsatt til å levere anmeldelser, men hva dere mener om den gir jeg fullstendig faen i. Dere er ikke universets midtpunkt, selv om noen av dere er ut til å tro det.

 

Vil noen ha ytterlige kommentarer kan dere skrive det på en lapp og dytte den opp i ræva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja nå har han ikke tatt den runden i denne omgang da, så vi skal vel ikke forhånds-bedømme. Men hvis han er litt lur, så beklager han akkurat den commentaren at likere feiler noe. Og så er vi ferdige med det.

Beklage hva da? Eneste jeg beklager er at jeg våget åpne kjeften og ha egne meninger. Dette er grunnen hvorfor jeg har sluttet å kommentere på noe som helst i denne tråden, og jeg kommer ikke til å gjøre den tabben igjen. "Fyren har egne meninger som ikke passer med våre! Skyt ham! Kjeppjag han ut av landet! Blafemi!!!" Jeg kommer fortsatt til å levere anmeldelser, men hva dere mener om den gir jeg fullstendig faen i. Dere er ikke universets midtpunkt, selv om noen av dere er ut til å tro det.

 

Vil noen ha ytterlige kommentarer kan dere skrive det på en lapp og dytte den opp i ræva.

 

 

Vi er like lite universets midtpunkt som du er det, og dine meninger er heller ikke nødvendigvis de eneste riktige. Når du i EN post sabler ned to filmer som har fått 7,5 og 8,2 på IMDb (nei, det betyr ikke automatisk at de er bra, men det er en god indikasjon), og samtidig rakker ned på de som eventuelt måtte være enig med flertallet på IMDb i at det ikke er dårlige filmer, stiller du deg lagelig til for hugg, og bør faktisk forvente noen reaksjoner.

 

Dette forumet heter diskusjon.no, ikke RAGERAGERAGE.NO.

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Schreiber: Hallo., må du roe deg littegrann. Du skrev at de som mente første filmen var ok, må "feile noe". Du motsier jo deg selv. Er vel ikke bare du som har krav på å ha meninger uten å få slike bedømmelser etter seg vel? :huh: ..

Endret av Delvis
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

En av de få og positive tingene jeg husker fra forrige Turtles film var vel et lengre nærbilde av bakenden til April (Megan Fox) i tettsittende jeans, hengende ut av et bilvindu. Sånn ellers er forventningene til oppfølgeren lik null. Selv om gamle favoritter fra 80-talls tv-serien som Bebop og Rocksteady osv er med. Men kommer sikkert til å se den utover høsten en eller annen gang.

 

Synd de ikke jobbet med en film basert på TV-serien fra 2003, husker den som en positiv opplevelse og noe mer seriøs tone enn originalen, men den forsvant etter et par sesonger og den animerte filmen fra 2007 var en heller lettglemt affære.

 

Originalen fra 90 var kanskje ikke noe mesterverk, men den hadde som du sier RamGuy sjarm, men kanskje viktigere den hadde guts.

I stedet for å basere filmen på den barnevennlige TV-serien (1987-1996) tok den mye mer for seg av de originale tegneseriene fra 1984, med en langt mørkere tone inkludert banning og heftig våpenbruk.

Noe som fikk en større gruppe foreldre til å reagere med vantro og oppfølgerne ble dessverre tona ned slik at Turtles måtte overvinne sine fiender med blant annet leketøy, matvarer (Mickey benyttet frosne pølser som nunchakoer) og Donatello tok vel i bruk en oppblåsbar klovn), pluss den horrible Go-Ninja-Go-Ninja "rappen" til Vanilla Ice på slutten, men Super Shredder var tøff i de få sekundene han fikk.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3mVTf-ppd2s

Musikken var ganske bad ass (vel om en ignorerer Turle Power), særlig introen til Shredder.

 

Ser ut som så og si alle klippene/scenene fra 1990 filmen som har liggi ute i årevis på youtube, plutselig har forsvunnet eller blitt fjernet over natta. Skulle ikke forundre meg om det er et kynisk, eller desperat forsøk på å sette den nye filmen i et bedre lys.

 

En annen ting den første filmen hadde masse av, var humor:

https://www.youtube.com/watch?v=-nPk8mcup7E

Master Tatsu og gryntingen hans var komikeld og ble offer for flere av filmens morsomme stunder, men likevel en verdig håndlanger til sin sjef, Shredder.

Lojal og brutal.

"Never lower your eyes to an enemy!"

Scenen hvor han utfordrer en av de unge fotsoldatene til en fight, for deretter å nærmest sparke hue av han, fordi den unge studenten våget å vise ham respekt ved å takke for kampen, ga en grei indikasjon på at Tatsu var mer enn kun en morsom sidekick. 

TMNT '90 er like bra som Dark Knight.

Lenke til kommentar

MV5BNzg3NTQ4NDk5NV5BMl5BanBnXkFtZTgwNzMz

 

Teenage Mutant Ninja Turtles (1990)

 

Denne filmen har rukket å bli godt over tyve år gammel, men er fortsatt en klassiker. I stedet for idiotiske CGI-skilpadder snakker vi folk i kostyme, så ja, det ser ikke alltid så bra ut. Men filmen har definitivt sjarm, og forstår hele franchisen langt bedre enn de nye filmene til Michael Douchebag. Det største problemet de hadde da de lagde denne var det allerede var en animert tv-serie med skilpaddene ment for barn, så hvordan kunne de få denne filmen til å stå for seg selv som noe unikt, og ikke bare mer av det samme som serien? Enkelt. Tv-serien er nok mest for barn, mens denne filmen er mye mer i stil med den originale tegneserien. Det er riktignok ikke fullt så voldelig, men absolutt ikke bare for barn. Det sier jo sitt at Judith Hoag, som spiller April i denne, nektet å være med i oppfølgeren blandt annet fordi denne var for voldelig.

 

Selve plottet er nok ikke det helt store her. Vi snakker en gjeng ninjaer som terroriserer byen, og ingen ser ut til å kunne klare å stoppe dem. Selvsagt snakker vi Fotklanen, ledet av Shredder. Dermed må de fire skilpaddene og Splinter sette i gang og redde dagen, som vanlig. Vi har sett dette utallige ganger før, og vi kommer garantert til å se det igjen. Men gjør det egentlig noe? Det er mye action her, og mye er veldig bra laget. Skilpaddene har karisma så det holder, og Shredder er absolutt en badass man ikke kødder med. Eneste jeg savner er litt mer fra tegneseriene, men det er ikke en stor sak. Noe måtte de jo spare til neste film.

 

Anbefales på det sterkeste til fans av Ninja Turtles, og kanskje spesielt for de som kun har sett drittfilmene til Michael Bay. Han har ikke skjønt bæret av hva det hele dreier seg om, og bryr seg nok ikke heller. Bare folk fortsetter å betale for makkverket han lager er han fornøyd. Vil man derimot ha en bra film med Ninja Turtles er dette filmen for deg.

 

Vurdering: 9/10

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

mvn6kz.jpg

 

The Lady Vanishes (1938) av Alfred Hitchcock

 

I never think you should judge any country by its politics. After all, we English are quite honest by nature, aren't we?

 

Jeg likte denne på grunn av hvordan den løst leker med sjangerkonvensjoner. Jeg visste ingenting om denne på forhånd, bortsett fra at det var en av Hitchcocks siste britiske filmer, så jeg var ikke sikker på hva jeg kunne forvente. For de som ikke har sett den, vil jeg ikke fortelle deg hva du kan forvente, annet enn at det er en dame som forsvinner, og det er litt av et eventyr for å finne ut hvorfor.

 

I motsetning til The 39 Steps, der eventyret fant sted på mange ulike steder, har Hitchcock her spart penger ved å sette det meste av filmen på et tog, og i stedet har han et ensemble cast for å gi variasjon. Og det funker bra.

 

Skuespillerne er ganske bra, og det er lett å se hvorfor Naunton Wayne og Basil Radford cricket-besatte duo fikk sin egen spin-off filmserien. Jeg kan også se hvorfor Hitchcock hoppet på sjansen til å gå videre til Hollywood, for det er noen virkelige billige miniatyrer og andre effekter her. Men det gjør virkelig ikke noe, er en del av sjarmen.

Lenke til kommentar

Independence Day: Resurgence.

Hadde ikke regnet med allverden, men det ble ganske skuffende likevel. Her har man prøvd å finne på mye rart, men det hjalp ikke.

Første hadde i det minste en nerve, en viss dimensjon og underholdningsverdi. Denne manglet stort sett alt det. Sikkert en del som finner den som underholdende action, men det var lite å skrive hjem om.

 

Mye rabalder og action ja, helst for mye. Det ble for banalt, for klovnete, for latterlig. Selv det humoristiske feilet.

"Dr Okun" hadde fått en mer sentral rolle i denne, og skulle liksom tilføre noe humoristisk uten å lykkes.

Masse american hero shit med fanfaremusikk og det tullballet der.

 

Aliens var kanskje kule, effectene og det der(sikkert andre mer kvalifsiert til å vurdere) men det meste falt igjennom og ble feil. Dessverre. 

 

svak femmer

 

5/10

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

 

Ja nå har han ikke tatt den runden i denne omgang da, så vi skal vel ikke forhånds-bedømme. Men hvis han er litt lur, så beklager han akkurat den commentaren at likere feiler noe. Og så er vi ferdige med det.

Beklage hva da? Eneste jeg beklager er at jeg våget åpne kjeften og ha egne meninger. Dette er grunnen hvorfor jeg har sluttet å kommentere på noe som helst i denne tråden, og jeg kommer ikke til å gjøre den tabben igjen. "Fyren har egne meninger som ikke passer med våre! Skyt ham! Kjeppjag han ut av landet! Blafemi!!!" Jeg kommer fortsatt til å levere anmeldelser, men hva dere mener om den gir jeg fullstendig faen i. Dere er ikke universets midtpunkt, selv om noen av dere er ut til å tro det.

 

Vil noen ha ytterlige kommentarer kan dere skrive det på en lapp og dytte den opp i ræva.

 

 

Vi er like lite universets midtpunkt som du er det, og dine meninger er heller ikke nødvendigvis de eneste riktige. Når du i EN post sabler ned to filmer som har fått 7,5 og 8,2 på IMDb (nei, det betyr ikke automatisk at de er bra, men det er en god indikasjon), og samtidig rakker ned på de som eventuelt måtte være enig med flertallet på IMDb i at det ikke er dårlige filmer, stiller du deg lagelig til for hugg, og bør faktisk forvente noen reaksjoner.

 

Dette forumet heter diskusjon.no, ikke RAGERAGERAGE.NO.

 

 

Hjelper å få det ut :p

Lenke til kommentar

Så den nye Independence Day her om dagen. Skikkelig dårlig. Høydepunktet var den kinesiske piloten.

 

Den første er litt underholdende, fordi den får meg til å tenke på hvordan jeg/menneskeheten ville reagert på en slik hendelse. Dette var helt borte fra denne filmen, da den utspilte seg i et parallelt univers hvor vi har gjort kvantesprang i teknologien takket være hendelsene i '96. Det kunne vært interessant, men det ble ikke viet noe tid til det utover å forklare det i en voice over på 30 sekunder helt i starten av filmen.

 

Den skal få 4/10, da jeg ikke kjedet meg, selv om jeg synes det var teit. Samt, igjen, den kinesiske piloten. Gud bedre.

Lenke til kommentar

Independence Day: Resurgence

 

Huff, hva var dette her? Den første filmen er og blir en klassiker på sin måte. Den er underholdende hele veien, har bra skuespillere, bra karakterer, helt greit plott, og meget bra effekter. Alt som skal til for en bra popcornfilm, med andre ord. Spørsmålet er vel bare hvordan man kan følge det opp med en ny film? Dette er noe de fleste sliter med. Å bare gjenta den første filmen fungerer svært sjelden. Da er det bedre å gjøre noe nytt, men de kan ikke dra det for langt heller. Aliens var en ren krigsfilm i stedet for skrekk, men det funker. Evil Dead 2 er mye av det samme som den første, men også annerledes nok til at det blir bra likevel. Predator 2 er mye av det samme som den første, men fordi det foregår i en storby er det likevel annerledes nok til å holde det gående.

 

Så... Independence Day 2. En bra ting her er selve konseptet. Det er tyve år siden krigen mot romvesenene, og nå da verden er bygd opp igjen er krig så godt som borte. Vi kan ikke reprodusere teknologien til romvesenene, men vi kan utnytte det vi allerede har. Dvs de har nå reparert en del av skipene til romvesenene til eget bruk, og jorden er godt beskyttet av teknologien fra romvesenene. Men er det nok? Hint: Det ville blitt en kjedelig film. :p Problemet er bare at selv om konseptet er bra, er det fint lite annet av interesse her. Plottet er syltynt. "We always knew they would come back!" Det har du plottet, fint oppsummert i én setning. Karakterene her er gørrkjedelige. Selv på slutten av filmen var det mange jeg ikke aner hva heter engang av hovedpersonene. Det er en og annen twist i historien her som kunne ha gjort ting interessant, men det er så forutsigbart at det bare ble flaut.

 

Er egentlig fint lite annet å si om denne filmen. Den er helt brukbar som hjernedød underholdning når man ligger fyllesyk en søndagsmorgen og bare følger halvveis med, men ikke regn med noe mer enn det. Se på dette som med wrestling. Til tider underholdende nok når man sitter og ser, men glemt noen minutter etter.

 

Vurdering: 4. juli/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...