Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anastasia er ikke en disneyfilm. Men på slutten av 90-tallet prøvde alle å kopiere suksessen Disney hadde.

Alt fra Dreamworks til Don Bluth som hadde sin egen stil, men valgte heller å ri Disney-bølgen å endte opp med å kun lage dritt i slutten av karrieren. Noe som er kjip, da hans tidligere filmer er episke(Secret of Nimh, Lillefot osv)

Lenke til kommentar

Hvilke kinosaler i Oslo/Akershus regnes som de beste ift. 3D visning? Gravity virket interessant å se i 3D.

Hvis du befinner deg på den vestlige siden, vil jeg nok anbefale deg Sandvika, som har Dolby ATMOS, et nytt og moderne lydsystem som består i å ha opptil 64 høytalere plassert rundt hele salen, som gir en følelse av å være i sentrum av lydbildet. Det er slik jeg så filmen på Nova Kinosenter i Trondheim, som nå nylig har oppgradert salen sin til dette.

www.sfkino.no/sandvika/article1082678.ece

 

Hvis ikke, så sies det at Ringen er flinkest, men jeg er ingen ekspert på feltet. En venn av meg var på en 3D-visning av "The Hobbit: An Unexpected Journey" på Colosseum, hvor de slet mye med systemet og måtte starte på nytt. Likevel har jeg selv hatt gode 3D-opplevelser der, så jeg vet nå ikke. Jeg sluker ikke i meg alle 3D-filmer til å begynne med. Men du kan gå for Sandvika for Dolby ATMOS, hvis ikke så er Ringen kjekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gravity ble dessverre delevis ødelagt av at det skulle være så jævlig dramatisk hele tiden. Satt med følelsen av at majoriteten av dramatikken var inkludert for å tilfredsstille mannen i gata, som ikke sierr seg fornøyd med mindre det er litt eksplosjoner og dritt. Filmen hadde vært så jævlig mye bedre uten alt det unødvendige pisset der. Burde vært erstattet med en Clooney som sverer rundt med vakker ambient og flotte bilder. Ahh, hadde vært så mye bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anastasia er ikke en disneyfilm. Men på slutten av 90-tallet prøvde alle å kopiere suksessen Disney hadde.

Alt fra Dreamworks til Don Bluth som hadde sin egen stil, men valgte heller å ri Disney-bølgen å endte opp med å kun lage dritt i slutten av karrieren. Noe som er kjip, da hans tidligere filmer er episke(Secret of Nimh, Lillefot osv)

NIMH er konge! Beste animasjonsfilmen på 80-tallet.

Lenke til kommentar

Var akkurat og så den nye Flåklypa-filmen. Syns filmen var morsom, mye "voksenhumor" i den, sånn at filmen skal være gøy for voksne også. Syns historien er litt vaglende og ikke særlig sterk. Men filmen er sjarmerende, og Ludvig er fortsatt søt, og Solan er fortsatt en alkoholisert mobber. :p Filmen er overraskende kort (fra reklamen slutta til rulleteksten starter går det 1 time og 10-15 min kanskje).

Lenke til kommentar

Kjapp oppsummering av noe av det jeg har sett i det siste

 

On Deadly Ground (1994)

Steven Seagal sin regi-debut, og ikke veldig merkelig, hans eneste som regissør. Liker du eskimoer, Seagal, action, eksplosjoner og miljøforkjemping er dette filmen for deg. Om ikke det er nok så har Seagal tatt på seg rollen som Al Gore i filmens avslutning da han har en tale om miljøet på hele 4 minutter. Talen er så prekende at det blir egentlig riktig så festlig å høre på, nesten litt synd at han måtte klippe vekk de 7(!) ekstra minuttene han selv ville at talen skulle vare. Kremfilm

 

211jc5y.png

 

2lc0jue.png

 

The Night of the Hunter (1955)

Charles Laughton har i likhet med Seagal kun regissert en film i sin karriere, men likhetene stopper der. Plottet er kanskje ikke allverdens, men gud bedre som Laughton får det til å funke alikevel. Kinematografien er helt drøy i denne filmen, godbitene kommer regelrett på løpende bånd. Men det som virkelig gir filmen den skumle stemingen er sangen den fanatiske presten synger på i jakten på to de ungene han vil ha tak i. Ekkelt som faen.

 

Derailed (2002)

Digger vanligvis cheesy Van Damme filmer, men denne her var ræva selv til Van Damme og være. Grusom klipping og cgi fra helvette. Styr unna!

 

The Firm (1993)

Helt grei thriller fra Pollack, men ikke noe mere.

 

Notorious (1946)

Med Hitchcock bak rattet samt Grant og Bergman foran kamera hadde jeg forventet en hakket vassere film. Filmen er for all del bra, men den mangler det lille ekstra for å være helt på høyde med de andre store filmene til Hitchcock.

 

Total Recall (1990)

En sci-fi av Verhoeven med Schwarzenegger i hovedrollen der mesteparten av handlingen er satt til mars er akkurat like kult og cheesy som jeg forventa, smartere enn forventet var den og. Tommel opp!

 

28 Days Later...(2002)

Slår til med tidvis fantastisk steming, dessverre kun tidvis. Dette kunne blitt en uhyre atmosfærefull apokalypse/zombie film, men den gang ei. Den største bidragsgiveren til å ødelegge filmens potensial er utvilsomt den gørrkjipe slutten. Nesten tommel opp

 

Suspiria (1977)

Min første Argento film og denne ga mersmak! Argento går bananas med fargepaletten og pøser på med masse deilige farger, og serverer et av tidenes ekleste soundtrack. Stemninga er helt vanvittig bra og Argento har fått flere av drapene til å se ut som reine kunsten. Ser fram til å se mer av denne karen.

20qcmpy.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Suspiria (1977)

Min første Argento film og denne ga mersmak! Argento går bananas med fargepaletten og pøser på med masse deilige farger, og serverer et av tidenes ekleste soundtrack. Stemninga er helt vanvittig bra og Argento har fått flere av drapene til å se ut som reine kunsten. Ser fram til å se mer av denne karen.

20qcmpy.png

 

Uff, du har nesten for mye godt i vente. The Bird with the Crystal Plumage, Four Flies on Grey Velvet, The Cat o' Nine Tails, Deep Red, Inferno, Tenebrae, Phenomena og Opera for å nevne noen er jo reint gull, samt at jeg ser for meg at det er mye jeg ikke har sett som er jævlig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Kellys Helter har en del humor dog hvis man snakker WW2 filmer.......




NOES '10 (remaken) 4/6 (svak firer)


Gikk inn med lave forventninger men ble skuffet uansett , han som spilte Krueger ble nok noe anonym i forhold til Englund. Synd at FK ble mer bajas i de gamle oppfølgerne , tok litt brodden av han.


Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

NOES '10 (remaken) 4/6 (svak firer)

Gikk inn med lave forventninger men ble skuffet uansett , han som spilte Krueger ble nok noe anonym i forhold til Englund. Synd at FK ble mer bajas i de gamle oppfølgerne , tok litt brodden av han.

 

 

NOES'10, eller Nightmare on Elm Street for de som ikke kjenner forkortete filmtitler så bra. ;) For øvrig er det ikke Elm Street 10, men en remake, som du selv nevner. (og uansett er det vel bare nr ni i rekken, om vi tar med Freddy vs Jason?)

Lenke til kommentar

 

 

 

The Night of the Hunter (1955)

Charles Laughton har i likhet med Seagal kun regissert en film i sin karriere, men likhetene stopper der. Plottet er kanskje ikke allverdens, men gud bedre som Laughton får det til å funke alikevel. Kinematografien er helt drøy i denne filmen, godbitene kommer regelrett på løpende bånd. Men det som virkelig gir filmen den skumle stemingen er sangen den fanatiske presten synger på i jakten på to de ungene han vil ha tak i. Ekkelt som faen.

 

 

Den må jeg sjekke ut.

Ser Criterion har den i samlingen sin, den utgaven du så ?

Endret av MKej
Lenke til kommentar

18 innlegg med offtopic ang diskusjon om en avatar er slettet

 

Kan komme med en liten "offisiell" uttalelse angående avataren til Sexy Mann 29. Dette er ikke imot retningslinjene, og vil derfor ikke bli fjernet.Her på forumet er det forbudt å skrive, laste opp, linke til eller på annen måte publisere noe som kan medføre straffeansvar, er ærekrenkende, rasistisk, eller på annen måte i strid med norsk lov.

 

Av avatarer o.l tillater vi "det meste" med unntak av kjønnsdeler, samt de reglene som er nevnt ovenfor.

 

Og med dette setter vi strek for denne debatten i denne tråden. Dere er velkomne til å opprette en ny tråd hvis dere føler for å legge inn en klage eller ønske å diskutere videre. Her skal det diskuteres mini-anmeldelser av filmer.

 

 

 

Dette innlegges skal ikke kommenteres. Tilbakemeldinger tas i rett kategori eller via PM. Linker er i signatur.

Endret av Dysfuncti
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...