Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Husker ikke, haha. Og enda merkeligere er at denne filmen var leid, og butikken hadde satt av en hel hylle kun til den filmen. Og den versjonen de hadde av coveret der lignet veldig på coveret til hovedfilmen, så var egentlig lett å ta feil når du sto i butikken og hadde dårlig tid.

 

Ja, men tror faktisk at butikken også trodde det var "stor" filmen de hadde. Kjenner flere kamerater som dreit seg ut på akkurat den filmen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Man From Earth

 

Herlig og simpel film. Her trengs det ikke noe visuell cgi dill dall for å bli sugd inn i historien. På mange måter er det nesten som du sitter ved sengekanten og hører en lydbok, utrolig hvor mange bilder denne filmen klarte å putte inn i hode mitt. Eneste klagen jeg har foreløpig er at de "intellektuelle" i filmen har litt for mye "CSI språk" til tider, altså at en hovedkarakter sier noe i fagspråk også gjentar akkurat det samme for at alle skal kunne forstå.

8(sterk)/10.

Jeg digget den også første gang jeg så den, men den tålte definitivt ikke gjensyn. Relativt karikerte/stereotype karakterer når man ikke er opptatt med å leve seg inn i historien.

Litt samme opplevelsen jeg hadde med Event Horizon.

Lenke til kommentar

Jeg digget den også første gang jeg så den, men den tålte definitivt ikke gjensyn. Relativt karikerte/stereotype karakterer når man ikke er opptatt med å leve seg inn i historien.

Litt samme opplevelsen jeg hadde med Event Horizon.

 

Hhmm, får besøke den igjen etter noen måneder. Har lest at flere synes det er veldig dårlig skuespill. Bortsett fra en litt shaky start synes jeg tvert i mot at karakterene oppførte seg ganske naturlig. Men skal definitivt se om den tåler et gjensyn, ble jo ganske sugd inni historien som du selv sier.

Lenke til kommentar

Husker ikke, haha. Og enda merkeligere er at denne filmen var leid, og butikken hadde satt av en hel hylle kun til den filmen. Og den versjonen de hadde av coveret der lignet veldig på coveret til hovedfilmen, så var egentlig lett å ta feil når du sto i butikken og hadde dårlig tid.

Da var nok du neppe den eneste som lånte feil film, inklusivt butikkens ansatte, som da tydeligvis trodde det var Hollywood-filmen de også. Huffhuff! Snakk om feilsalg! Sikkert mange gode historier fra den uken der. Tenk alle klagene de må ha fått!

Endret av Jacanjo
Lenke til kommentar

The Last Stand. (2013) Regi:Kim Jee-Woon.(A tale of two sisters, The good, the bad, the weird.)

Schwarzenegger,Whitaker,Knoxville,Stormare,Guzman.

 

En Narko-bigshot rømmer fra FBI, å setter kurs for en liten grenseby i Arizona, i 200 mph, i en sportsbil. Arnold er sheriff i denne byen, å har ikke tenkt å la noen slippe forbi her.

Bra kvalitet på action og skuespill. Ble positivt overrasket.

 

Imdb :6.5. Jeg sier 7.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Sharknado

Jeg digger b-filmer med teite monstre, som Piranhaconda, Sharktopus og 'Dinocroc vs Supergator'. Men denne... huff, nei. Nei, nei, nei. :p Vi snakker en usedvanlig sterk storm på kysten av California, men det resultat at store deler av byen sliter med stor flom. Og med flom kommer jo haiene, så klart. Inne i hus i Beverly Hills, og greier. :p At haiene er alt for store for vannet de liksom svømmer i sier jo sitt. Legg til elendige effekter og Tara Raid, så skjønner man nok at det er best å styre unna. Jeg så denne så du skal få slippe. :p

Lenke til kommentar

World War Z (2013):

 

Mye, mye bedre enn hva jeg hørte den skulle være, og langt ifra den hjernedøde actionfilmen jeg forventet den til å være. Vakkert filmet, et spennende (men kanskje litt simpelt) plott, ekstremt nervepirrende til tider og absolutt godkjent bruk av 3D. Ikke akkurat et mesterverk, men var absolutt verdt pengene som en film å se i ferien.

 

7/10.

Endret av Coffey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

G.I. JOE: RETALIATION

 

Gav denne en ny sjanse, og kan trygt si den tok seg opp etter skuffelsen da jeg så den første gang. Denne gangen var jeg mer forberedt på hva jeg kom til å se. Det er en helt grei actionfilm jeg ville plassert midt på treet, om det bare var nettopp det. En helt vanlig actionfilm. Men problemet er at dette er G.I. Joe. Det er ikke bare ren action. Store deler av filmen er bare tre stk, og det blir jo en litt stusselig G.I. Joe-følelse av det. En annen stor del av filmen er en tynn historie med Snake Eyes and Stormshadow, men til tross for at begge to er svært viktige i serien jeg husker med glede fra barndommen ble dette som sagt ganske tynt. Det har heller ikke noe særlig sammenheng med resten av G.I. Joe'ene før ganske langt ut i filmen, og føles mest som en "se, spesialeffekter! Og ninjaer!".

 

Det samme kan sies om en rekke andre scener. Folk har en litt for stor tendens til å kle av seg her. Tidlig i filmen går de tre Joe-ene i ørken. The Rock og en annen fyr har jakker på, med glidelåsen helt oppe. Dama har først jakken åpen, før hun i neste scene ikke har den på. En kort stund senere er hun i shorts og sports-BH. Stormshadow dukker opp, sloss litt og kler av seg på overkroppen. Tilfeldig? Eller er alt dette for å holde publikums interesse oppe med pene mennesker og mye hud/tynne klær? Det er vel ikke uten grunn The Rock går med korte ermer store deler av filmen, selv om alle andre har lange ermer. Han har en del større muskler enn resten, og liker vel å vise det.

 

Men nok om det. Som sagt er det en helt grei actionfilm, og er det alt du vil ha vil jeg plassere denne midt på treet. Vil man derimot ha G.I. Joe får man heller vente til nesten film, og virkerlig håpe de ikke gjør noe ut av trusslene med å la Baronessen dukke opp igjen som zombie. Til tross for at hun overlevde den første filmen, og ikke er nevnt her engang. WTF? Og tenk på Die Hard 5. Som ren action er den helt grei, men det har ingenting med Die Hard å gjøre, til tross for at hovedpersonen spilles av Bruce Willis og heter John McClane.

 

Vurdering: 3/10

Lenke til kommentar

American Pie: Book of love (2009)

 

En grei film med litt humor osv. Sett den en del ganger, men helt klart ikke på toplisten min.

Dette er den beste av filmene, men kan ikke sammenlignes med filmer i høyre liga.

 

5/10

 

 

Ali G in da House (2002)

 

Dette er helt klart en god humoristisk film. Liker den ganske godt, selv om handlingen er ganske død og urealistisk, er det mange momenter som er morsome og driver filmen framover. Slutten blir litt dratt i lengden føler jeg, men det er kanskje fordi den der går over til å bli en anen type film i forhold til resten. Uansett er denne helt grei å se. Selv sett den flere ganger.

 

7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...