Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-284049-0-58267900-1372420624_thumb.jpg

 

HATCHET 3

 

”The film continues the tale of the now-iconic villain Victor Crowley (Kane Hodder). As a search and recovery team heads into the haunted swamp to pick up the pieces and carnage left behind from the first two films, Marybeth (Danielle Harris) hunts down the true secret to ending the voodoo curse that has left the ghost of Victor Crowley haunting and terrorizing Honey Island Swamp for decades.”

 

Tredje filmen om Victor Crowley og det tullet der. Var svært skeptisk da jeg så denne, men faktisk ble jeg ganske positivt overrasket. Den første var helt grei, men ikke det helt store heller. Neste film var bedre på mange måter, til tross for noen ganske åpenbare tabber. (først sier de det er tryggere å være mange, og deretter deler de seg opp i grupper på to? WTF?) Tredje film er på mange måter den beste så langt, og faktisk gleder jeg meg til en eventuell fjerde film. (Ingenting er bekreftet ennå, men Kane Hodder spilte Crowley i alle de tre filmene, og har veldig lyst til å gjøre det igjen.)

 

Når det gjelder om det kan bli en ny film...? Tja, denne startet med at Marybeth (Danielle Harris) drepte Crowley, han våknet opp og hun sagde fyren i to. Men det hadde jo blitt en kort og kjedelig film, så han dukker fort opp igjen, ganske forbannet og mer blodtørstig enn noensinne. Sånt blir det moro av. :) Bodycount er rimelig høy, og det er nok blod og gørr for de fleste. Da får det heller være at ikke skuespillerne gjør en like bra jobb, historien har en og annen teit vri og så videre. Alt er som det skal være, med andre ord. :)

 

Vurdering: 7.5/10

Lenke til kommentar

Cool Hand Luke,1967.(Rebell i lenker)

 

Paul Newman, George kennedy.

Luke (Paul Newman) havner i fengsel. Med en opprørsk natur, å glimt i øyet, kommer han selvfølgelig i trøbbel. Filmen har noen minneverdige øyeblikk, bla.a. noe som må være en av de aller første "sexy carwash" scenene.Det er skikkelig sørstat stemning på hele filmen.I alt en god fengselsfilm.

 

Fikk for øvrig svar på hvor introen til Guns and Roses sin sang, Civil War, er hentet fra, uten at jeg har lurt noe særlig på det.

IMBD rating: 8.2.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

A Good Day To Die Hard

 

Å Gud for et stort gjesp.....Bruce Willis gjør muligens sin dårligste fremføring på flere år. En mer forutsigbar og kjedelig film skal en lete lenge etter.

 

Dette har ikke en dråpe av Die Hard i seg og er bare helt elendig.

 

Styr unna!

 

1 av 10

Lenke til kommentar

Independence Day

Nå da de to neste filmene er bekreftet (igjen...) tenkte jeg det var på tide med et gjensyn med den første. Dette er på mange måter en av de beste sci-fi filmene jeg har sett på lenge, men det er samtidig en av de verste. Ikke verst, i grunnen. Det er veldig mye her som er svært bra, som effektene, skuespillerne og historien. Men det er dessverre også veldig mye som er latterlig dårlig. Alt i alt veldig underholdende på samme måte som wrestling. Dvs svært underholdende om man klarer å godta alt man ser uten å nøle.

Vurdering: 7/10

Lenke til kommentar

Independence Day

Nå da de to neste filmene er bekreftet (igjen...) tenkte jeg det var på tide med et gjensyn med den første. Dette er på mange måter en av de beste sci-fi filmene jeg har sett på lenge, men det er samtidig en av de verste. Ikke verst, i grunnen. Det er veldig mye her som er svært bra, som effektene, skuespillerne og historien. Men det er dessverre også veldig mye som er latterlig dårlig. Alt i alt veldig underholdende på samme måte som wrestling. Dvs svært underholdende om man klarer å godta alt man ser uten å nøle.

Vurdering: 7/10

Men hva er latterlig dårlig? Jeg er enig i at det er mye latterlig i filmen, men vil høre deg utdype hva du syntes var tåpelig.

Lenke til kommentar

Men hva er latterlig dårlig? Jeg er enig i at det er mye latterlig i filmen, men vil høre deg utdype hva du syntes var tåpelig.

Lettere å linke til denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=K0Cho9WeDBo

 

Men jeg presiserer igjen at jeg synes den både er eb av de beste sci-fi filmene på lenge, men også en av de dårligste. Jeg storkoste meg gjennom hele filmen (for tredje gang...) og gleder meg til de to neste. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

They Live

http://www.imdb.com/...6256/?ref_=sr_1

 

They+Live+Obey.jpg

 

"I'm here to kick ass and chew bubblegum and I'm all out of bubblegum!"

 

Nada ( Roddy Piper) finner et par briller som lar han se verden slik den egentlig er – invadert av romvesner. Han ser at menneskene blir hjernevasket av det kapitalistiske samfunnet vårt og ”blinde” i veien til lykke. Potensialet i filmen er mildt sagt enormt, når hovedpersonen først tar på seg brillene må være noe av det kuleste jeg har sett på lenge. Dessverre føles det på mange måter som filmen velger den lette veien ut og karakterene klarer ikke å levere budskapet i filmen like bra som det visuelle gjør det. På mange måter føles det som at scenene med brillene er i en helt annen film som befinner seg på et mye høyere nivå enn de cheesy action scenene som vi ellers blir levert, godt mulig at dette har noe med at actionen føles litt utdatert, mens det svarte og hvite som blir brukt med brillene er ganske tideløst. Hovedpersonene er til tider irriterende mandige og dialogen er ikke akkurat fantastisk. (Bortsett fra de awesome onelinersene så klart.) Med det sagt, helt klart en god action film som man merker har inspirert Duke Nukem i stor grad, Piper leverer noen virkelig badass oneliners og plottet overrasket litt mot slutten. Også utrolig fet hvordan noen av action scenene virkelig oppstår ut av det blå, i et øyeblikk er alt rolig og greit også i løpet av sekunder går alt ”Fubar”. Pluss for en herlig slutt.

 

6-7ish/10 lander jeg på. Lett og mandig underholdning.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Pi (1998).

Director: Darren Aronofsky.

Filmet i svart hvitt. Max, hovedpersonen, er en matematiker som jobber i fra leiligheten sin, med å finne tallmønstre i omgivelsene rundt seg. Han har selvfølgelig et paranoid å uryddig sinn, noe Aronofsky skildrer på en ok måte.

 

Jeg legger meg litt under IMDB sin gjennomsnittsvurdering på 7.5.

Lenke til kommentar

Olympus Has Fallen (2013)

 

Noen skrev at dette var det Die Hard 5 skulle vært. Ja dette kunne vært en typisk Die Hard film, og Butler spiller en typisk McClaine type.

Det Hvite hus blir andrepet og okkupert.

Den var litt lik mange tidligere slike filmer (Airforce one, Under Siege, Executive desicion..) og hadde lite eget som ville gitt det noe ekstra. Helt grei underholdning for de som liker sånn film.

 

6/10

 

Hvis jeg husker rett, sa noen at det skal være en til ny film med samme tema. Hvilken er det?

Lenke til kommentar

PASSION – Brian De Palma

 

Eit teknologirunk, der kvart bilete er som tatt ut av ein interiørkatalog. Datamaskiner og smarttelefonar flyter over i Brian De Palmas nyaste film, ein overdriven ultramoderne thriller i regissørens klassiske format. Lydsporet bærer frå første sekund eit tydlig Hitchcock preg. Blåfargane skinner igjennom i den noirinspirete lyssettinga. Det er ingen tvil om at Passion både ser og høyres aldeles praktfull ut, men dei første førti minutta skapar eit overraskande stort tomrom. Eg kan verken finne De Palmas osande sensuelle utforsking av kvinner eller hans sleazy Hitchcock sekvensar. Her får me heller presentert eit slags studium av ein evig maktkonflikt mellom to kvinner. Ein mann og ein jobb står i mellom dei, samt ein sekretær som skapar ei dobbelhistorie. Så treffer filmen eit vendepunkt. Det klassiske mordet. Der De Palma utan tvil presterer ein av sine mest storslåtte og nervepirrande augneblikk. Ein drøymelikande og nydelig gjennomført splitt-screen sekvens utan like. Herifrå beveger me oss klart inn i regissørens erketypiske stil. Sjølv om Hitchcock referansane ikkje står i kø, er likevel inspirasjonen no tydelig. Men når De Palma til slutt rundar av sin nyaste film, på brått og sjokkerande vis, blir eg, til tross for eit par maktdemonstrerande scenar, sittande igjen med fint lite. Kanskje var Passion berre ein leik med publikum? Mykje kan tyde på det, etter alle dei brå overgangane og vendingane. Mysteriet står opent, men kor interessert er man eigentleg i å løyse det?

Lenke til kommentar

Fast Five

 

Pro:

- Raske biler

- Pene damer

- Vin Diesel er badass til tider

- Bra effekter

 

Con

- The Rock er udugelig som vanlig

- Null forsøk på noe som helst form for realisme. Eller fysikk.

- Historie? Er vel noe der, men hvem bryr seg? Ikke manusforfatterne, i alle fall.

- Meningløs intro (Vin Diesel sleng i fengsel i 25 år uten mulighet for benåding, men blir reddet på vei til fengselet og forsvinner ut av filmen for en god stund - alt i løpet av to, tre minutter)

- Ingenting vi ikke har sett før

- Usedvanlig forutsigbar

- Nevnte jeg at det ikke gir noe som helst mening? De gadd ikke engang gi filmen en fullstendig tittel (det er teknisk sett The Fast an the Furious 5, men Fast Five holder vel lenge. Man må jo for all del slippe å tenke lenge nok til å lese en hel setning.)

- Gørrkjedelig action på samme måte som Die Hard 5. Alt for overdrevent og idiotisk, så er veldig vanskelig å faktisk bry seg.

 

Vurdering: 4/10

Lenke til kommentar

Eneste spennende med Fast filmene er hva neste tittel kommer til å være: Furious 6 på imdb.

Og nå Fast & Furious 7. Why not.

 

Slenger med bildet i trappa hjemme:

 

2rqniib.jpg

 

Gjensyn med denne i går. Den er jo rett og slett bare konge. Fra Royal with Cheese til Ezekiel 25:17, så er dette en film å huske til evig tid. Alle disse random samtalene som foregår mellom karakterene i filmen er hysterisk, de helt vanlige tinga de snakker om blir så utrolig underholdene å følge med på. Tarantino er et jævla geni, lurer på hvordan i all verden han kom på å lage dette her?

Travolta, Jackson, Roth, Walken, Thurman, Willis, Rhames aldri sett den før? Da er det virkelig på tide.

 

Fuck alle disse som slakter den på Imdb, er som regel folka som gir 1/10 til Vertigo, Shawshank, T2 osv...

 

It's the one that says Bad motherfucker.

 

10/10

Endret av Cortese
Lenke til kommentar

Jeg synes Fast Five var jævlig kul, og den skildte seg veldig ut fra resten av serien. Var noe helt annet hva F&F-serien hadde stått for før den. Ja til mer The Italian Job og Ocean's Eleven i F&F-serien.

Så strengt tatt er det ikke noe sammenheng med filmene før den, annet enn skuespillerne? Kalles det å ta konseptet videre, eller melke merkenavnet? ;)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Holder på med Evil Dead 2013 og eneste grunden til at jeg fortsetter er for å se dei groteske scenene.

 

Typisk gjeng på 5 stk med IQ på 70. Så klart har ingen av dem mobil. Roper ikke på hjelp selv om dei andre er i rommet ved siden av.

 

Hvorfor kan ikke noen lage skumle filmer der folk ikke er helt retard?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...