Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

eg så mye på det da jeg var yngre, men i det siste har jeg fått sansen for det. Har vurdert å se Shaolin. Er den bra?

 

Næh, ikke veldig. Den mangler veldig mye for at jeg skal se å den som veldig bra. Se heller orginalen, Shaolin Temple, som er tusen ganger fetere.

 

Shaolin skal ha kred for themelåta, da, som er ekstremt bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så mye på det da jeg var yngre, men i det siste har jeg fått sansen for det. Har vurdert å se Shaolin. Er den bra?

Jeg så Shaolin for første gang i en mattetime på skolen (asiatisk lærer), og på tross av at alle filmer stort sett blir mye "dårligere" i en slik setting, så likte jeg filmen veldig godt. Nå er ikke jeg like skeptisk og dømmende i forhold til filmer som gjør en glipp eller to, men jeg synes at det var en spennende og underholdende film med et herlig soundtrack. Dette kombinert fikk meg til å se filmen om igjen 2 år senere, og jeg likte den like mye da. Så Shaolin var vel strengt tatt mitt første møte med asiatisk film, og det gav jo åpenbart mersmak :)

 

Hvis du ser den så får du huske å fortelle hva du synes!

Lenke til kommentar

Kunne egentlig har copy/paste fra Chocolate-Monster her, og lagt til at det med tanksen og broa; virkelig..., men skal heller kjøre på med den nest siste filmen ;)

 

 

R.I.P.D

 

Helt ok film. Faller inn i kategorien av filmer jeg mest sansynlig ikke kommer til å se igjen. Hadde noen fine humoristiske element, f.eks. dette alternative utseende, relativ forutsigbar og følelsen av at jeg har sett ulike deler av denne handlingen i andre filmer tidligere. Forøvrig så har jeg også lært hva det vil si når folk ikke er spesielt keen på indisk mat ;)

 

Alt i alt, ok fredagsunderholdning viss du ser den sammen med noen 6/10

Lenke til kommentar

Jepp, den er omtrent som Men in Black bare med udøde istedet for aliens. Og litt kjærlighetskliss bakt inn for å få en "story" i det hele. Hovedpersonen blir nemlig drept i tjeneste like før han skal gifte seg meg elsklingen sin, så han gjør sitt beste for å få kontakt med henne etter han er død. Problemet er at for mennesker ser han ut som en gammel kineser etterpå, mens bridges sin karakter er ei superhot blondine, så hun aner selvsagt ikke hvem han er, også driver den gamle partneren hans og elger seg inn på henne i tillegg så det blir litt sjalusidrama.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tok eit gjensyn med Dressed To Kill. Hitchcockbaronen og sleazmeisterns lekre, leikne og perfekt iscenesette dans med giallosjangeren, og ikkje minst, ein sikkert smaklaus, men likevel herlig, utsøkt og absolutt gjennomført Psycho ”rip-off”. Skitten, erotisk og sensuell, De Palmas kikkartematikk skinner stadig igjennom. Tempoet kunne knapt vore meir behagelig, til tross for ultraintense spenningssekvensar, presterer også filmen ein dempa og rolig atmosfære. Genialt detaljrik er den også, ein frå første til siste minutt, fantastisk leik med filmmediet og oppvisning i De Palmas kapasitet som regissør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok eit gjensyn med Dressed To Kill. Hitchcockbaronen og sleazmeisterns lekre, leikne og perfekt iscenesette dans med giallosjangeren, og ikkje minst, ein sikkert smaklaus, men likevel herlig, utsøkt og absolutt gjennomført Psycho ”rip-off”. Skitten, erotisk og sensuell, De Palmas kikkartematikk skinner stadig igjennom. Tempoet kunne knapt vore meir behagelig, til tross for ultraintense spenningssekvensar, presterer også filmen ein dempa og rolig atmosfære. Genialt detaljrik er den også, ein frå første til siste minutt, fantastisk leik med filmmediet og oppvisning i De Palmas kapasitet som regissør.

+1

For ikke å snakke om den geniale bruken av speil

 

Slippes i disse dager en ny lekker blu-ray utgave

Endret av MKej
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Cabin in the Woods (2012)

Her var det mye gode idéer, men filmen var stort sett dårlig gjennomført. Kunne vært en jævlig fet film om idéen hadde vært i riktige hender. Denne hadde dessverre for mye forutsigbare Hollywood klisjéer som jeg har sett hundre ganger før, samt en del skuespill som virket ganske slapt og billig. Første halvdel av filmen var jo rett og slett ren klisjé. Men det var i hvert fall kult å se Richard Jenkins i rollebesetningen, da. Effekter var det en del greit av, men også noe dårlig der òg. Den får 6/10 av meg.

Lenke til kommentar

The Cabin in the Woods (2012)

Her var det mye gode idéer, men filmen var stort sett dårlig gjennomført. Kunne vært en jævlig fet film om idéen hadde vært i riktige hender. Denne hadde dessverre for mye forutsigbare Hollywood klisjéer som jeg har sett hundre ganger før, samt en del skuespill som virket ganske slapt og billig. Første halvdel av filmen var jo rett og slett ren klisjé. Men det var i hvert fall kult å se Richard Jenkins i rollebesetningen, da. Effekter var det en del greit av, men også noe dårlig der òg. Den får 6/10 av meg.

 

Vel, det er jo faktisk hele poenget med filmen. The Cabin in the Woods spiller såpass på klisjeer fordi den gjør narr av sjangeren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apollo 18 (2011)

Filmen var egentlig ganske treg og kjedelig mye av tiden, noe som drar mye ned på opplevelsen. Dette skulle jo også være en grøsser eller skrekkfilm, og skummel var den jo ikke. Det var noen steder hvor filmen i hvert fall ble litt spennende, men i forhold til de delene hvor det rett og slett bare var kjedelig, så var det ikke mye. Noen jumpscares var det her og der, men det er i min mening bare en billig måte å gjøre filmen "skummel" på. Effekter og skuespill var i hvert fall bra. Følelsen av isolasjon fungerte også ganske bra. Alt i alt vil jeg si at det var en helt grei film, dog litt kjedelig. Den får en svak 7/10 av meg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Synes heller ikke at The Cabin in the woods var noe særlig og skryte av. Filmen ble ikke noe bedre av att den gjorde narr av andre filmer og klisjer og blablabla.

Lenke til kommentar

Olympus has fallen (2013)

En actionfilm om et angrep på det hvite hus. Hele USA, samt verden, er avhengig av en person. Denne filmen er så urealistisk at det går ann, og mye av det er bare idiotisk dumt, men det er ren underholdning. Filmen har mange greie skytescener og selv om du vet hvordan filmen kommer til å ende vil du fortsette å se den. Typisk popcorn-film, men jeg vil si den var litt for lang.

 

 

Hvorfor i helvete fikk ikke Butler en hederstale, Medal of Honor eller noe spektakulært? Han reddet presidenten, 'murrica og forhindret en verdenskrig. Eller vent... Han fikk jo et håndtrykk og et glupsk glis fra presidenten, det bør jo holde.

 

6/10

Lenke til kommentar

Inside-Man (2006)

Detektiven Keith, spilt av Denzel Washington, får endelig det store oppdraget han har ventet lenge på; En bank har blitt ranet og Keith skal lede etterforskningen i samarbeid med politiet og gjøre det han kan for at ranernes gisler ikke blir skadet.

 

Ranerne, som har planlagt det "perfekte kupp", gjør det de gjør best, og forteller at en del av planen er å "gå ut hovedinngangen" når de er ferdig.

 

Gir den 5/6, da en film av slik kategori, sjeldent får meg til å sitte på kanten av stolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...