Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg er bare uenig med deg og føler at du overser mye av filmens kvaliteter. Generelt sett så føler jeg at folk som ser en anerkjent film og avviser den uten særlig omtanke ikke har satt seg skikkelig inn i det filmen har å tilby, og er mer interessert i å dømme enn å forstå. Hadde dette vært favorittregissøren din så hadde du kanskje satt deg litt mer inn i det. Kort og greit så er ikke den filmen en 2 av 10 film, og hadde den vært det så hadde jeg blitt overrasket om du var den som oppdaget at den var det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oversåg ikke noe, klarte å få med meg det meste. Du undervurderer meg kraftig bare fordi jeg ikke er god nok i norsk for å kunne skrive et langt og detaljert anmeldese som du tydligvis krever.

 

Og hvorfor må du ty til fornærmelser som "og hadde den vært det så hadde jeg blitt overrasket om du var den som oppdaget at den var det."

 

Jeg er ikke et sau som følger flokken.

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si jeg er enig med Avid her. Likte ikke utviklingen og kurven filmen hadde.

 

The Dark Knight

 

 

Faktisk ikke sett den før nå, og heller ikke hatt noe spesiell tilknytning til DK. Jeg syntes den startet greit. Kom litt tregt i gang og jeg skjønte ikke helt poenget med at "DK var borte og ikke viste seg, men vips så ville han vise seg". Den startet veldig godt etter det. Ikke helt uoriginal og simpel, men så begynner det med helt teite ting. Mann med halvt ansikt som flipper en penge (skjønte poenget) og andre snåle ting. Mulig at hvis jeg ser litt mer forhistorie så får jeg med meg koblingene mellom alle karakterene. Det blir mest God vs Bad, one of the good gets bad, Superhero saves the day and disappears. Jeg likte ikke denne filmen.

 

6/10

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Jeg oversåg ikke noe, klarte å få med meg det meste. Du undervurderer meg kraftig bare fordi jeg ikke er god nok i norsk for å kunne skrive et langt og detaljert anmeldese som du tydligvis krever.

 

Og hvorfor må du ty til fornærmelser som "og hadde den vært det så hadde jeg blitt overrasket om du var den som oppdaget at den var det."

 

Jeg er ikke et sau som følger flokken.

Vi har begge vært på dette forumet en stund, så vi kjenner hverandre. Derfor burde det ikke være noen overraskelse at jeg ikke er imponert over deg, og det burde ikke være noen overraskelse at jeg er krass mot deg. Jeg krever ingenting, men jeg er 100% overbevist om at du ikke, etter én visning, fikk med deg absolutt alt som Martin Scorsese sin siste film hadde å tilby. Jeg tror ikke du er en sau som følger flokken, men jeg tror du er en sau som har gått deg vill. Det er ikke fornærmelser så mye som det er observasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg personlig storkoste meg med Shutter Island, begynte å ikke gjette på twisten rett før et par min hvor den faktisk ble bekreftet, men som mange sier, folk oppfatter filmer forskjellige, derimot syns jeg objektiv tolkning av en film er vel noe man kan i en annen tråd?

Her blir det jo tross alt skrevet av film entusiaster og "causual" tittere, hvis en person syns Avatar er den beste filmen lagd i forrige tiår, kan h*n godt mene det, men akkurat den kan for eksempel diskuteres objektivt til en viss grense.

 

Refsa , jeg tolket Dark Knight ikke som en God vs Bad film i det hele tatt, det er det som er så morsomt med jokeren i Batman universet, han prøver å bevise ting gjennom sine syke eksperimenter, "To them, you are just a freak, like me!".

At hvorfor denne mannen driver med mynt kastingen blir jo forklart i filmen dette er tross alt en superhelt film, ikke Mel Gibson thriller :)

(please ikke start en hvilken batman film er best diskusjon, jeg har heller ikke sett alle til å ha en mening hehe).

Men hvis du ikke likte filmen, så kan jeg respektere det.

Lenke til kommentar

Good vs Bad, ikke God vs bad. For fuck sake.

 

God

http://gfx.dagbladet.no/magasinet/2004/03/25/GUD_MIVHEBRED.jpg

 

Good: http://www.home.no/haugtvilling/is.jpg evt i dette tilfeldet http://2.bp.blogspot.com/_BdHvPjbnhxM/Sb5CjzCCHhI/AAAAAAAAAHs/zzbHFn-I-dM/s400/superman2.gif

 

Langt fra noe rettskrivingspoliti, men to leifer på rappen ble for mye.

Om begge to mener Batman ER Gud så skal jeg beklage.

Skikkelig morsomt... du fant leifer på internet, gratulere, here is your cookie.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Shutter Island (2010)

Etter kunn noen få minutter, på båten, hadde jeg en anelse over hva jeg hadde i vente. 14 minutter inn viste jeg 100%. Dette resulterte at jeg kjedet ræva av meg i 2 over timer. Når "the twist" dukket opp, satt jeg der og bare himmlet med øynene.

 

Jeg tok også tvisten allerede fra jeg så traileren. Forskjellen var at jeg bestemte meg for å prøve å nyte filmen uavhengig av hva som var i vente, noe du også burde forsøkt å gjort. Shutter Island har veldig mange andre strenger å spille på, Scorsese lager jo ikke film for å tulle.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Burde være ganske lett og se at jeg ikke mente gud :hrm:

 

lett å se* ;)

 

Hehe bare tuller jeg. Bryr meg ikke om sånt...

 

Uansett angående Shutter Island så er jeg enig i at det blir litt dumt å trekke filmen ned så mye bare pga det (men det kan selvsagt være mange andre grunner). For det er mange mange kvalitetsfilmer der man lett kan se hva den "store" twisten er ganske tidlig. Men å trekke ned karakteren litt pga filmen røper seg for tidlig har jeg ikkenoe problem med.

 

I diskusjonen mellom A Fistful Of Dollars og For A Few Dollars more så "skjer" det mer i AFOD men FAFD er mye bedre for den blander inn så mange følelser, har en mye sterkere historie og ikke minst en av tidenes beste bad-guys. I tillegg så får man inn en ny good-guy som også er kjempegod. :)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Sykt mye closeup av trynet til dicaprio i filmen der da. Siden vi satt på 2. benk når vi såg den, så ble vi ganske kjent med alle deler av trynet hass :p

jeg fikk foresten feber samme kvelden og hadde en helvettes til feberdrøm/mareritt om filmen der jeg var innblandet. Så av den grund får filmen -10/+10 av meg

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Sykt mye closeup av trynet til dicaprio i filmen der da. Siden vi satt på 2. benk når vi såg den, så ble vi ganske kjent med alle deler av trynet hass :p

jeg fikk foresten feber samme kvelden og hadde en helvettes til feberdrøm/mareritt om filmen der jeg var innblandet. Så av den grund får filmen -10/+10 av meg

 

Haha, det hørtes igrunn ganske kjipt å sitte så langt fram. Men siden du ga den 10/10 var det vel ikke en aller verst opplevelse.

Lenke til kommentar

Jeg tok også tvisten allerede fra jeg så traileren. Forskjellen var at jeg bestemte meg for å prøve å nyte filmen uavhengig av hva som var i vente, noe du også burde forsøkt å gjort. Shutter Island har veldig mange andre strenger å spille på, Scorsese lager jo ikke film for å tulle.

 

Selvfølgelig ville jeg nyte filmen. Hvor klarer du å få at jeg ikke var innstilt på å gjore det?

Lenke til kommentar

Sykt mye closeup av trynet til dicaprio i filmen der da. Siden vi satt på 2. benk når vi såg den, så ble vi ganske kjent med alle deler av trynet hass :p

jeg fikk foresten feber samme kvelden og hadde en helvettes til feberdrøm/mareritt om filmen der jeg var innblandet. Så av den grund får filmen -10/+10 av meg

 

Haha, det hørtes igrunn ganske kjipt å sitte så langt fram. Men siden du ga den 10/10 var det vel ikke en aller verst opplevelse.

NEI! -(minus)10 / +(pluss)10'

 

Edit: hehe ja såg ulogikken av -10 av +10 nå

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Når dere går fra å snakke om filmen til å snakke du du du du du syns jeg dere bør ta det videre på PM. Krangling mellom 2 personer er meningsløst å fylle forumet med.

 

Ja gud bevares at vi skal snakke om en film anmeldese...når noen snakker om Tarantino snakker dere jo faen meg i flere dager. Jeg kranger ikke, er bare forvirret over idiotisk påstander som om folk kjenner meg og satt vedsiden av meg og vet hvordan jeg så på filmen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...