Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Vi er ikke så uenig, ser det ut som. Jeg skrøt av filmen fordi jeg elsker alt som er indie, alt som er billig og alt som er dristig. Utførelsen er ikke perfekt, men akkurat som Cube og Saw klarer den å fange meg med mye mindre ressurser enn svært mye annet der ute. Underholdning per krone-ratioen er knallgod. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prince of Persia - Sands of time

 

Here we go again. Hitman, Doom, Max Payne, Blood Rayne, Resident Evil.... Tonn av spill har blitt til film, og alle filmene deler samme skjebne; som Morten M sa det, de kan suge en ape gjennom en slange.

 

Men, her kommer Prince of Persia med Mike Newell bak roret? Er dette virkelig filmen som skal redde æren til slike adapsjoner? Kort svart, nei, men jeg føler for å fyre av en tirade etter å ha sittet i nesten 2 timer med denne filmen.

 

Historien forteller om Dastan, en gategutt som viser mot fremfor kongen av Persia og blir tatt inn som hans adoptiv sønn. Fast forward litt (noe som er ironisk i en film som går mer tilbake enn fremover) og Dastan er vokst opp og Gyllenhall tar over some den atletiske prinsen. De angriper en hellig by, kommer over en mystisk dolk som Dastan så merksnodig nok klarer å finne ut hvordan han bruker den. Og, joda, for å gjøre det hele komplett har man blandet inn forbrytelse, feilaktig dømt og en plan om verdens herredømme. Med andre ord, en komplett pakke.

 

Så, historien fortalt, la oss ta for oss selve filmen. Historien er fortalt banalt, og hele dolken som kan skru tiden tilbake ødelegger mye av spenningen. Noen viktige blir skadet? Nemo problemo, universal dolker kommer som dagens PVR deokdere med harddisk slik at du kan pause og spole tilbake som du måtte ønske. Dessverre var datidens metoder vel primitive, så batteri levetiden er heller dårlig. Men der er alltid et korn eller 2 med sand når man virkelig trenger det. Hele dolken med andre ord ødelegger for et vært spenningsmoment man måtte klare å finne i denne filmen.

 

Et annet problem med filmen er mengden med Norvegia til stede. Du får servert mer ost her enn i noen Sveitsisk ostefest. De står nærmest i kø og alt fra Jarlsberg til Rockefår blir servert her, og der er ingen ende på det. Jeg har aldri i mitt liv sittet så ofte med hodet i hendene, forvirret om jeg skulle le eller gråte over pengenene jeg hadde brukt på dette.

 

Dialogene er forferdelig uten noen sidestykke. Når de "beste" dialogene blir levert av en mann som snyter på skatten gjennom trusler og arrangerte strutseløp vet man at man har noe dritt i vente. Det aller værste er dialogene mellom Dastan (Gyllenhall) og prinsessen Tamina (Arterton) som varierer fra forferdelig til "Hva i F" øyeblikk som får deg til å le. Lo en god del gjennom filmen, så jeg gjorde nok noen kino gjengere irritert men, seriøst, disse dialogene er så elendige at det er forferdelig å se på. Ikke bare er Gyllenhall det værste eksemplet av en actionhelt man kan tenke, han klarer ikke å gjøre noe egenartet av seg. Joda han er atletisk og hopper over alt, men det er bortimot alt.

 

Eneste bitte lille pluss siden er action stuntene, som er meget for seg gjort og bra korregrafert. Dessverre klarer kameraføringen å ødelegge mange av disse og man vet ikke hva pokker det er meningen man skal se etter.

 

Alt i alt føye Prince of Persia seg inn i rekken av spill til film tilpasninger som mer eller mindre gjør alt galt. Dialogene sitter ikke på greip, historien fortelles med alt for mye ost og hele komposisjonen i filmen er bare horrible. Om en har en hundrelapp og vurderer å se denne filmen, vel , skal ikke si hva andre skal gjøre, men personelig mener jeg at man får mer ut av den hundre lappen ved å skylle den ned i dass.

 

Karakter: 1/10

Endret av Bear^
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes Prince of Persia er verdt minst 3/10. 1/10 er jo laveste oppnåelig karakter, og er tilpasset for filmer som rett og slett er helt sinnsykt elendige.

 

Synes det er utrolig at du Prince of Persia - Sands of Time laveste karakter. Det er jo bra underholdning, fine bilder, bra musikk, og ålreite skuespillerprestasjoner.

Lenke til kommentar

Synes ikke det er noe faktorer i Prince of persia som redder den. Når historie, dialog, komposisjon og fremføring faller sammen, hva er det da igjen i en film for å redde den? Skuespiller prestasjonene var på det beste elendige og verken Gyllenhall eller Arterton presterte noe bra, mye grunnet de helt horrible dialogene dem mellom, og ettersom store deler av filmen har enten en, eller begge av dem, i samme scene, blir det bare dobbelt opp av elendigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Historien var da langt ifra håpløs. Hva forventer du i en slik sjanger?

 

I mine øyne var den håpløs, tynn og klisjefylt. Hva jeg forventer i en slik sjanger? Vel, mye bedre enn dette.

 

Prince of Persia - Sands of time

Karakter: 1/10

 

Auda. Såpass.

 

Foresten, liker du Pirates of the Caribbean filmene? Jeg har hørt at dersom du ikke likte de vil du sikkert ikke like Prince of Persia.

 

Har ikke sett Prince of Persia enda, men jeg forventer ren eventyr ala Pirates.

 

Har sett Pirates filmene og har ingen ting imot dem. Det går litt nedover i de 2 siste, men det er langt fra noe av det værste innenfor eventyr aktige filmer jeg har sett. Den æren skal Prince of Persia nå få.

Lenke til kommentar

Har sett Pirates filmene og har ingen ting imot dem. Det går litt nedover i de 2 siste, men det er langt fra noe av det værste innenfor eventyr aktige filmer jeg har sett. Den æren skal Prince of Persia nå få.

 

Haha, okay. Tror jeg dropper å bruke penger til kino for den. Drøyer til den kommer på utleie.

Lenke til kommentar

Historien var da langt ifra håpløs. Hva forventer du i en slik sjanger?

 

I mine øyne var den håpløs, tynn og klisjefylt. Hva jeg forventer i en slik sjanger? Vel, mye bedre enn dette.

 

Prince of Persia - Sands of time

Karakter: 1/10

 

Auda. Såpass.

 

Foresten, liker du Pirates of the Caribbean filmene? Jeg har hørt at dersom du ikke likte de vil du sikkert ikke like Prince of Persia.

 

Har ikke sett Prince of Persia enda, men jeg forventer ren eventyr ala Pirates.

 

Har sett Pirates filmene og har ingen ting imot dem. Det går litt nedover i de 2 siste, men det er langt fra noe av det værste innenfor eventyr aktige filmer jeg har sett. Den æren skal Prince of Persia nå få.

 

 

Det går bare ikke an å mene at den siste pirates of car. filmen er bedre enn prince of persia.. Greit nok at POP ikke er et mesterverk. Men allikevel..

Lenke til kommentar

Det er min mening og den tør jeg stå for og.

 

Det tar jeg som en selvfølge. Men argumentering er lov.

Da bør vel du gå foran som et godt eksempel og argumentere for hvordan PoP er bedre enn den siste PotC ;)

 

Jeg må si jeg er tilbøyelig for å være enig med deg der :p

Lenke til kommentar

At the Earth's Core (1976)

 

Det hele virket lovende men takket til ræv dårlig skuespilling, som får Megan Fox til å virke som Oscar matriale, blir opplevelsen pinlig.

Jeg kan akkseptere dårlig effekter, tabber der masker holder på å falle av, sylig wire her og der, og kamp mot monstere som befinner seg på et gigantisk lerret. Dette er jo en B-film...men personene er viktige, du må kunne tro på de og finne dem interesante. Her er de ikke det.

 

At the Earth's Core forsøker også å kopiere One Million Years B.C. med pene damer og masse pupper og lår, de lykkes litt her med skuespiller Caroline Munro. Men hun klarer ikke å slå den nydlige Raquel Welch i pels bikini....

 

3/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Black Belt Jones 2/6

 

Dårlig dialog (who are you ? Batman , motherf.. !) , dårlig musikk , dårlig handling men det verste siden dette er en kung fu film : dårlige koreograferte fight scenes > : (

 

Er dette komedie eller seriøs.....nei det e itj godt å våtta nei.

 

Man kan vel kanskje si at dette er 70-tallets svar på Mortal Kombat 2 :/

 

Dette var det vi fikk samt Bruce Lee klonene.....snakk om å sitte igjen med svarteper :(

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

The Ghost Writer

 

Thriller/drama med Ewan McGregor og Pierce Brosnan i hovedrollene. Jeg elsket atmosfæren i filmen, og det var absolutt ikke noe å utsette på verken dialogen eller rolleprestasjonene. Filmen varte i drøye to timer, og følte kanskje tidvis litt småkjedelig ut, men dette er bare småpirk. Dette er faktisk en av de første gangene traileren gir en god ide/representasjon av hva filmen faktisk handler om.

 

Slutten kan man ha delte meninger om, forresten. Personlig hadde jeg kanskje ønsket en litt annerledes slutt, men når det er sagt, så er det mange som synes den var perfekt da den gir mulighet til alternative tolkninger.

 

8/10

Endret av Sidious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...