Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig rotet meg til å se:

 

The Shawshank Redemption [1994]

 

Ikke uten grunn at denne ligger på 1. plass for å si det sånn.

Veldig god skildring av livet i fengsel.

Den driver seeren framover, og overrasker med en god twist!

9/10

 

Den er veldg bra. Minner litt om Flukten fra Alcatraz

 

Det jeg har lurt litt på, er om den også er basert på en sann historie?

Den gir liksom inntrykk av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-127711

Det jeg har lurt litt på, er om den også er basert på en sann historie?

Den gir liksom inntrykk av det.

Den er basert på boken Rita Hayworth and the Shawshank Redemption, skrevet av Stephen King. Han har basert boken på forskjellige barndomsminner fra forskjellige fengselsfilmer.

 

Stephen King has said that his original novella, which the film very faithfully adapts, was a culmination of all the memories he had from watching prison movies when he was a child.

Trivia på IMDb

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

 

The Children

 

Noen folk bestemmer seg for å feire jul sammen, og i starten virket det som vanlig ganske lovende. Barna leker, de voksne koser seg og så videre. Men så begynner barna å hoste litt og oppfører seg rart. Før vi aner ordet av det har det utviklet seg til en kamp på liv og død mellom de voksne og barna...

 

The Children er en lavbudsjetts britisk skrekkfilm jeg ikke helt aner om jeg liker. Det er lavbudsjett, og det vises. Det er relativt ukjente skuespillere (kun en fra L-Word), og effektene ganske kjedelige. Men når det er sagt er det et meget interessant tema, og skuespillet er ganske bra til å være så lavbudsjett. På mange måter er det bare en ny vri på temaet monstre mot mennesker, men de slemme denne gangen er barna. Om dine egne barn gjør opprør og prøver å drepe deg, hvordan har du tenkt å beskytte deg? Er du i stand til å drepe dine egne barn for å overleve? Strengt tatt burde vi ha sett dette i zombiefilmer også, men la gå. I en zombieapokalypse er det nok mulig familien forlengst er døde for godt, men likevel. Men uansett, The Children er ganske bra og spennende, men ikke forvent altfor mye.

 

Vurdering: 6/10

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

A Single Man (2009, Ford)

 

asingleman.jpg

 

Visuelt sett så var dette flott. Skapte virkelig følelsen av 60 tallet (ikke at jeg har så mye erfaring men). Kameraføring var jævla flott, skuespillet var absolutt ingenting å snakke dritt om og musikken var herlig. Filmen hadde enkeltsekvenser som var nydelige, scenen da han tittet ut av vinduet var meget meget god. Noen tilbakeblikk som også funket godt. Når det er sagt så var egentlig ikke plottet noe særlig, dette var ikke noe annet enn en standard kjærlighets greie som man har sett 100 ganger før. Kult de første gangen fargene ble litt varmere av diverse grunner, men når det fortsatte omtrent hver gang noe "flott" skjedde, så ble det smålig irriterende. Ellers en god film, kan minnes litt om en stilistisk versjon av American Beauty egentlig.

Endret av Mr. BadSmile
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Giganten 4/6

 

Grei nok men langtekkelig & ikke spes spennende , ikke mye man får se av Dean heller på tross av at filmen er over 3hr lang.....lol da ungene blir eid (hint kalkunmiddag)

 

Ang Rambo.....trodde firer'n skulle være brukbar men den var bare helt uinterresant for min del , eneste Rambo jeg kunne tenkt å se igjen og igjen er den første.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Elm Street 5 - Dream Child.....3/6 , var vel grei nok

 

Terror Train 4/6 , fattigmanns Halloween rip off på et tog.....slutten var dog bra

Lenke til kommentar

(500) Days of Summer

500_Days_Of_Summer_wallpaper_by_Dr_7maDa.jpg

 

Kjempekoselig film! Du kjenner det pirrer i kroppen, du tar deg selv i å smile og le, samt føler du virkelig med hovedkarakteren Tom Hansen.

Filmen føles original og forfriskende, samt er lydsporet veldig komplementært. Velger å trekke frem Daryl Hall & John Oates klassikeren "You Make My Dreams" som høydepunktet. Filmen leker seg på en balansegang mellom og synes synd på hovedrollen mot det å ha den virkelige "feel good"-følelsen. Herlig!

 

5.5 av 6

Lenke til kommentar

American Beauty

 

En veldig bra film på mange måter. Men svak på andre. Humoren funket for meg, men kontrastene av humor og drama derimot, virket ikke svært så godt.

Det er sikkert veldig bra, men for meg. Nei.

Men en bra film som er veldig annerledes. Ingen av de folka der var "allminelige".

Det var veldig intresant.

 

Bare slakt meg ^^

 

07/10

Lenke til kommentar

Det eneste jeg ikke likte med anmeldelsen din var at karakteren egentlig ikke stemte overens med selve anmeldelsen.

 

-

 

Bronson

 

Filmen om Storbrittanias voldeligste fengselsfugl slo svært godt an hos mig. På mange måter kan Bronson omtales som vår generasjons A Clockwork Orange, både estetisk og tematisk sett.

8/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jo. Det var veldig mye bra kvaliteter. Skuespillet var veldig bra, nydelig theme.

Spennende karakterer og morsom. Jeg kan ikke gi den mindre en 7. 6 er for lite. 8 Er for mye. Er vel bare det at jeg synes de "løsningene" de fant på slutten var håpløse.

At faren til han gutten, dreper Faren til jenta fordi han trur han betaler for å bli sugd av gutten. Ikke så dumt egentlig, men jo. Blir liksom litt for bæsje humor for meg.

Så skulle den ende som et dypt drama. Nei. Men resten var bra. :thumbup:

 

 

 

Endret av spetwols
Lenke til kommentar

 

 

 

Jo. Det var veldig mye bra kvaliteter. Skuespillet var veldig bra, nydelig theme.

Spennende karakterer og morsom. Jeg kan ikke gi den mindre en 7. 6 er for lite. 8 Er for mye. Er vel bare det at jeg synes de "løsningene" de fant på slutten var håpløse.

At faren til han gutten, dreper Faren til jenta fordi han trur han betaler for å bli sugd av gutten. Ikke så dumt egentlig, men jo. Blir liksom litt for bæsje humor for meg.

Så skulle den ende som et dypt drama. Nei. Men resten var bra. :thumbup:

 

 

 

 

Jeg trodde at han drepte han fordi han avslørte seg selv som homofil og ble avvist...?

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Elm Street 6.......3/6 , litt kult å se Freddy pre-brannskader

 

New Nightmare , 4/6.....en av de beste oppfølgerne

 

Eaten Alive , 3.5/6......handler om en fyr ute i ødemarka som har en krokodille som "kjæledyr".....folk har en tendens til å forsvinne fra hans hotell for å si det sånn ;)

 

Ikke no særlig men kunne vært verre , et par scener med Englund er det oxo.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

No Time for Sergeants (1958) Artig "hillbilly" komedie der en hillbilly havner i militæret. Sikker her serien Gomer Pyle ble insperert av.

Ikke noe spes film, dårlig skuespilling, med veldig utdatert humor.

4/10

 

Alice in Wonderland (2010) Synes Tim Burton har total bommet her. Jeg likte vinkelen han tok, men filmen hadde et "Shrek" følese i den hele, og grusom "Narnia" på slutten. Vrei meg i stolen da hun tok på rustingen...huff....katten var kul.

4/10

 

Lost (TV Series) Ja, da har jeg fått sett hele. Lite å si egentlig. Hele serien er et rot, fullspekket med dårlig episoder som består av lite. Det skribentene (stave?) skal ha ros for er at de er JÆVLA dyktige å lage cliffhangers. Faktisk, så er det bedre å se på "Previously on Lost" delene før episoden starter, enn å sitte igjennom all den dårlige dialogen og stadig økende "flashbacks".

Kunn et av episodene var minneverdig, og det var den om paret som kranglet over diamanten...den hadde en sikkelig Twilight Zone slutt som jeg digget. Mulig grunnen til at jeg likte den fordi den hadde et handling som hang sammen.

3/10

 

 

The Book of Eli (2010) Var ikke så gale som jeg trodde den skulle være. Grei budskap, og likte den visuele stilen som ble brukt, gav god stemning over det hele. Lite gjensyn verdi.

7/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Exam (2009)

Artig liten indiefilm. Den minner veldig om Cube og Saw (uten skrekkelementet) og det fungerer ganske greit. Et smart manus og gode prestasjoner fra ukjente skuespillere gir det hele en "ekte" følelse. Verdt å få med seg.

7/10

 

Artig konsept ja. Skriftlig eksamen fra helvete. Men jeg hadde visse problemer med det stive skuespillet fra enkelte, den til tider overforklarende dialogen og hvor langt de faktisk dro det. Den "ekte følelsen" satt jeg ikke akkurat igjen med.

 

Men det var jo spennende til tider. 3/5

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...