Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

 

Jeg vet ikke om det er filmen som ikke lot meg få "bli venn" med noen av karakterene eller om det bare var humøret mitt ( som jeg ofte kan skjylde på om jeg ikke liker en film )

 

Av ren nysgjerrighet: Hva er din mening om filmen egentlig? Liker du Gladiator?

 

Stunder hvor alt stemmer; Hvor jeg tenker "Yes, dette føles riktig" SLike stunder var Robin Hood altfor fattig på. Synes jeg. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Underworld 2003

 

Får bare ta det kort her, hehe.

 

Starter cheesy, jobber seg opp til dypere og mer interresant historie enn forventet, kan nesten si det er en slags

Romeo og Julie opplegg her

ved slutten iallefall.

 

Fet action og jeg får lyst til å se 2 andre filmene.

Bra stemningsmusikk og såpass bra transformasjons scene har jeg ikke sett siden An American Werewolf In London

Er også visse ting som kunne blitt enten bedre forklart eller utforsket bedre, mye som kan fortelles her :cool:

Anbefales til folk som liker den slags myter, er du kravstor og forventer for mye, kan det godt hende du kommer til å kjede deg.

 

7.5

 

The Last Samurai

 

En god filmatisering av 2 forskjellige verdener "clashet" sammen, god dialog, slutter passende, Tom Cruise gjør det bedre her enn alle disse tilfeldige bil eksplosjonene i Mission Impossible filmene.

Anbefales absolutt!

 

8.5

 

Harlem Nights 1989

 

aha, den filmen min far har mast på meg om å få se, spesielt scenen her. :!:

 

Litt mye banning, men til tider passer det faktisk, historien minner litt om The Sting som jeg skal se igjen, neste uke.

Alt i alt en god film, men ta den som den er, en drama/komedie, var til tider hvor jeg trodde Richard Pryer eller Eddie Murphy prøvde være morsom, men virket heller alvorlig, eller no sånt.

 

7.9

Lenke til kommentar

Uno

 

Uno er en norsk film fra 2004 regissert av Aksel Hennie. Aksel spiller hovedrollen David sammen Nicolai Cleve Broch og Bjørn Floberg.

 

Uno er etter min mening en av de beste norske filmene som er lagd med veldig gode skuespillere. Dette er den første filmen Aksel Hennie har skrevet og regissert selv og resultatet er veldig bra og dyktig utført. En god, dramatisk, personlig, trist og intens film om bedrageri, stolthet, omtanke og blodig oppgjør. En godt fortalt film, men kan dras litt ut i lengden i de rolige øyeblikkene. 08/10

post-123100-1275230616,3498_thumb.jpg

post-123100-1275230625,9869_thumb.jpg

Endret av .........
Lenke til kommentar

Unforgiven (1992, Eastwood)

Nei dette var ikke godt. Starten og slutten passet ikke inn i det hele tatt. Veldig typisk Eastwood, fra ett øyeblikk så er karakteren til eastwood veldig "pysete" treffer ingenting osv, og neste øyeblikk så går han rundt som rambo og treffer alt mulig. Alt det følelse drittet funket heller ikke, ikke på meg ihvertfall.

 

The Proposition (2005, Hillcoat)

Selv om plottet er minimum så er alt annet maximum. Kule karakterer, herlig musikk og kinematografi. Veldig tøff film egentlig, dialogene er også herlig. Litt bedre enn The Road, men ikke mye.

 

Dead Man (1995, Jarmusch)

Denne kan på en måte sammenlignes med Proposition, begge kjører mest på stil ovenfor historie, samme gjelder karakterer, dialog og musikk. Synes begge er like gode på hver sin måte. S/h passer perfekt på blu-ray, noe som gjorde denne til å se nydelig ut.

 

The Man Who Wasn't There (2001, Coen)

Enda en nyere sort/ hvit film, nok en gang på blu-ray. Fantastisk visuellt, nyere s/h filmer klarer dette med visualitet godt (ikke at de eldre ikke gjør det). Historien var også flott, Billy Bob passer rollen perfekt. Fin voice over også, Coen skuffer sjeldent.

 

The Bourne Trilgy (2002,04,07, Liman, Greengrass)

Grei spenningsfilmer dette. Mere har jeg vel ikke noe særlig å si.

 

 

ahhhh orker ikke skrive flere, her er resten jeg har sett siden sist:

Being John Malkovich 8/10

Lost in Translation 9/10

I Stand Alone 8/10

There Will Be Blood 10/10

Eternal Sunshine of the Spotless Mind 9/10

The Ninth Gate 6.5/10

Lenke til kommentar
Hva er definisjonen på en popcornfilm?
Jeg tenker hvertfall at det er en film som ikke har ambisjoner om mer enn å underholde seerne der og da. Ikke typen film man går og tenker over i etterkant, heller ikke typen film det er så veldig farlig om man går glipp av 10-15 minutter av handlingen. Kan gå på do, mekke litt mat osv uten å måtte pause filmen osv. Endret av thesinner
Lenke til kommentar

Wall Street (1987)

Drama om en børsmegler på Wall Street under jappetiden på 80-tallet. Den gir en uhyggelig innsikt i finansverdenen og hvordan søkkrike finansfolk kan skalte og valte med pengene og skjebene til andre folk. Høydepunktet er når finansspekulanten Gecko gir sin berømte "greed"-tale, som inneholder en svært treffende karakteristikk av mentaliteten til mange finansfolk. Filmen er bare enda mer relevant nå i disse finanskrise-tider. Det føles riktignok som den mangler litt her og der for å få fullstendig innertier, men den gir likevel nok av viktige innsikter til at jeg vil anbefale den. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

The Men Who Stare At Goats 2009

 

Forsvaret har jeg alltid sett på som en merkelig institusjon og skal vi tro denne historien ble det på 70-tallet påbegynt et relativt seriøst prosjekt som skulle forske på, og i beste fall inkludere, det paranormale inn i krigføringen. Dette resulterte i en rekke sære eksperimenter, som igjen resulterte i en masse sær humor som nå er festet på film. Dette minner mye om Coens, selv Jeff Bridges gjør en The Dude-light tolkning her, og liker du dem, liker du trolig denne.

 

Historien er litt lite håndfast og McGregor har enda ikke lært seg en amerikansk aksent, men Clooney og kompani, og rekken av snodige hendelser (med LSD-overdosen av en hel militærleir som et personlig høydepunkt) veier mer enn nok opp for disse små svakhetene.

 

4/5

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Surrogates (2009)

 

Artig konsept som skapte mange gode diskusjoner rundt potetgullposen. Vil landet med flest fjortisser vinne kriger? Er surrogatsex behagelig? Hvorfor valgte Bruce Willis den sveisen? Tiden fløy, altså, men gode sci-fi ideer betyr ikke nødvendigvis gode filmer, og Surrogates har fått den samme glatte, overfladiske behandlingen ala iRobot og The Island. 90 minutters lett hjernekiling altså.

 

3/5

 

Tja, nå som det er gått en god del måneder siden jeg har sett den så må jeg si den, i minne, overlever langt bedre enn iRobot og The Island (de to husker jeg fint lite fra i ettertid). Den er ikke akkurat Gattaca, men som sci-fi og smått filosofisk klarer den å ligge seg litt i underbevissheten. Med en så, til dels, overfladisk "polish" presterte den allikevel å ta et mer sci-fi fokus til det å ha en slik surrogat/avatar enn storproduksjonen Avatar.

 

Surrogates kunne blitt en veldig, veldig god film med en litt annen regi tror jeg. Og den skapte jo diskusjon, selv om den nok får en moraliserende fordømmende pekefinger fra "WOW-folket" siden filmen vel har et kritisk blikk mot slikt.

 

Anser den derfor som litt bedre enn iRobot og The Island, i hvert fall som sci-fi. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Orgazmo - Veldig morsom og original film av skaperne bak South Park. Jeg lo veldig godt og ofte, men selve filmen var ikke noe å juble mye over. Morsom film som anbefales lett videre! 6/10
Lenke til kommentar

Surrogates kunne blitt en veldig, veldig god film med en litt annen regi tror jeg.

 

Og litt andre manusforfattere. Det er jo Terminator 3-trekløveret, så man kan ikke anklage produsentene for å gutse i ansettelsesprosessen. Da blir resultatet ofte habilt, men ikke så mye mer enn det, noe som er synd siden man "bruker opp" gode sci-fi ideer.

Lenke til kommentar
Hva er definisjonen på en popcornfilm?
Jeg tenker hvertfall at det er en film som ikke har ambisjoner om mer enn å underholde seerne der og da. Ikke typen film man går og tenker over i etterkant, heller ikke typen film det er så veldig farlig om man går glipp av 10-15 minutter av handlingen. Kan gå på do, mekke litt mat osv uten å måtte pause filmen osv.

 

Ok.

Lenke til kommentar

The Good, The Bad, And The Ugly

 

Da var den velkjente western-filmen endelig sett, og jeg må bare si: De innfridde forventningene så til de grader, og mere til. Alt er fantastisk, spesielt musikken til Morricone er enestående. Fantastiske karakterer og fantastisk plott.

 

Eastwood er jo som vanlig outstanding, og det er forsåvidt resten av skuespillerne også. Alt er bare så kult, så flott og så spennende, at de 3 timene denne filmen varte ikke var for lenge.

 

Fantastisk, fantastisk, fantastisk!

 

10/10

Endret av Bonzoor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er bare å få sett Once Upon a Time in the Westda. Liker den et hakk bedre en GBU, men begge 2 er fantastiske filmer.

Etter å ha sett begge filmene et par ganger hver, må jeg til slutt konkludere med at The Good, The Bad and the Ugly er litt bedre. Sluttscenene til begge nevnte filmer er noe av det mest episke innen film noensinne, men Morricone's musikk sammen med duellen i GBU kan så og si ingenting toppe.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...