TobleroneDrone Skrevet 14. september 2013 Rapporter Del Skrevet 14. september 2013 Den nye Robocop-filmen blir nok überdøll. Ser skikkelig dritforbannadårlig ut. Ja, jeg er nok også litt skeptisk til den. Er vanskelig å overgå Peter Weller i den rollen, og utifra traileren og ratingen virker den litt vel barnevennlig. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 RoboCop ja, vel vel. Det kan ikke bli verre enn RoCop 3 ihvertfall. Krisematrise. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Dredd Helt grei voldelig action/sci-fi. Jeg likte godt fremstillingen av den håpløse megabyen. Kanskje til og med litt bedre enn originalen, som forresten er veldig undervurdert, og absolutt ikke fortjener å ligge så lavt som 5.2/10 på IMDB. Blir spennende å se om den nye Robocopfilmen presterer like bra. Kongefilm, perfekt underholding og Urban er faen meg så sur og deilig i rollen som dommeren. I takt med soundtracket eier denne filmen så jævlig. EDIT: Og hjelmen ja, den forblir på <3 Endret 15. september 2013 av Mala 2 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Brazil 1985 Fikk et hint om at denne skulle være sånt et mesterverk. Ja det er sikkert smaksans, men jeg hatet den fjollete stemningen i filmen. Hvorfor står det ikke at det er comedie når det er så åbenbart som her? Trodde det var en seriøs spennende sci-fi film jeg, så var det bare noe tull. Var ikke morsomt en gang og elendig skuespill syns hvertfall jeg. Ble bare irritert av hele greia og at jeg kastet bort tid på noe sånt nonsense. At det går an å gi 8 points til noe slikt er beyond me. 2/10 Lenke til kommentar
""" Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Tjah, om man gjør bittelitt research finner man fort ut sjanger på filmene man skal se. Fra Wikipedia: Brazil is a 1985 British dark comedic[1][2][3] fantasy film directed by Terry Gilliam. Fra Rotten Tomatoes: Drama, Science Fiction & Fantasy, ComedyFenomenal film, som det meste Terry Gilliam lagde før 2005. Ser veldig frem til The Zero Theorem. Har helt sykt trua! 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Som du sikkert har skjønt så kan du nevne den siste filmen du har sett og en liten kommentar hadde helle ikke gjort noe. Vil gjerne at det skal diskuteres litt om filma som dukker opp slik at det ikke blir en typisk hw-tråd Siste jeg så var Cool Hand Luke [1967]. Meget bra film. Handler om fengselslivet i en arbeidsleir. Er en mix av Shawshank Redemption og One Flew Over the Cuckoo's Nest, The Great Escape og er på høyde med samtlige og til tider den beste av de alle. Symbolikken i filmen er også noe av det beste jeg har sett. Kill bill 2. Den handler om en brud som skal hevne seg på Bill som drepte brudgommen hennes. Filmen er desverre veldig rotete og usammenhengende og alle sekvensene kommer i random rekkefølge. Regissøren bak denne filmen er den gale mannen Quentin Tarrantino som er kjent for å lage rare men bra filmer. Filmen er utrolig spesiell men jeg synes det var en grei film. Det som trekker filmen opp fra 2eren (ha ha) er karakterene i filmen var veldig eksentriske (for å si det mildt). Jeg gir den en svak 4'er Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Brazil 1985 Fikk et hint om at denne skulle være sånt et mesterverk. Ja det er sikkert smaksans, men jeg hatet den fjollete stemningen i filmen. Hvorfor står det ikke at det er comedie når det er så åbenbart som her? Trodde det var en seriøs spennende sci-fi film jeg, så var det bare noe tull. Var ikke morsomt en gang og elendig skuespill syns hvertfall jeg. Ble bare irritert av hele greia og at jeg kastet bort tid på noe sånt nonsense. At det går an å gi 8 points til noe slikt er beyond me. 2/10 Siden Monthy Pyton fyren har laget filmen så burde det kanskje ringe en bjelle om at dette lå i nogenlunde samme gate? De beste bortsett fra Monthy Pyton filmene er vel 12 Monkeys med Bruce Willis og Fear and loathing in Las Vegas med Depp. Endret 15. september 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Monty Pyton fyren? Vet ikke hvem det er. Er ganske blank ndg Monty Pyton bortsett fa at John Cleese var med der. Så at han hadde laget Twelwe Monkeys og den er jo god. Liker komedie hvis det rette sorten, men dette (som MP) er ikke min stil. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Monty Pyton fyren? Vet ikke hvem det er. Er ganske blank ndg Monty Pyton bortsett fa at John Cleese var med der. Så at han hadde laget Twelwe Monkeys og den er jo god. Liker komedie hvis det rette sorten, men dette (som MP) er ikke min stil. Terry Gilliam: Kjent regissør og manusforfatter. Begynte i Monthy Pyton som regissør og skuespiller. Amerikaner. Ellers er vel Brødrene Grimm en annen ganske nylig film som han stod bak. Finner den bisarre humoren i de fleste filmene hannes, selvom 12 Monkeys er litt mer dyster så finner du det bla i den sprøe rollen til Brad Pitt.... Lenke til kommentar
""" Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 (endret) Ellers er vel Brødrene Grimm en annen ganske nylig film som han stod bak. Det stemmer. Den er også skikkelig mongodårlig. Frobanna håpløs film. Endret 15. september 2013 av Cutman Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Twelve Monkeys var da vel ikke komedie..? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Twelve Monkeys var da vel ikke komedie..? Tragi-komedie. Man ser trekk også her fra Monty Pyton og Brazil. Det er en veldig trist story, men har den samme absurde humoren som Gilliam er kjent for. Se feks fremtidsfolket, eller Brad Pitt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Å ikke nevne Fear and Loathing når man snakker om Terry Gilliam er en skam. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Breakdown (1997) Meget bra roadthriller. Anbefales 8/10 Lenke til kommentar
StrangeWorld Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Brazil 1985 Fikk et hint om at denne skulle være sånt et mesterverk. Ja det er sikkert smaksans, men jeg hatet den fjollete stemningen i filmen. Hvorfor står det ikke at det er comedie når det er så åbenbart som her? Trodde det var en seriøs spennende sci-fi film jeg, så var det bare noe tull. Var ikke morsomt en gang og elendig skuespill syns hvertfall jeg. Ble bare irritert av hele greia og at jeg kastet bort tid på noe sånt nonsense. At det går an å gi 8 points til noe slikt er beyond me. 2/10 Temmelig innhaldslaus kritikk, men forstod du i det heile tatt kva den eigentleg handla om? 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 16. september 2013 Rapporter Del Skrevet 16. september 2013 Temmelig innhaldslaus kritikk, men forstod du i det heile tatt kva den eigentleg handla om? Mislikte stilen sa jeg, og da hjelper det mindre hva det handlet om uansett. Ferdig med det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. september 2013 Rapporter Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Spør "mannen i gata" og de vet nok ikke hvem Gilliam er , Cleese er sikkert den eneste som folk flest hvem er , de andre Python-gutta er ikke like kjent. Mange kan kjenne igjen f.eks Baldrick i Sorte Orm uten å vite hva fyren faktisk heter. Bolo the Brute 3/6 Noe a la Drunken Master (minus drikking) , bare på langt nær like morsomt eller spennende......ingen minneverdige fight scenes heller og det er jo liksom derfor man setter seg ned og ser disse til å begynne med. Se heller Chinese Hercules eller Amsterdam Connection mht Bolo......mye bedre imo. Bolo : ElvisTCB....YOU are next (peker på meg) *løper i dekning* Endret 18. september 2013 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. september 2013 Rapporter Del Skrevet 18. september 2013 Baldrick ja, Tony Robinson, en av englands beste dokumentar-narrators. Tror nok han er mere kjent der enn her, ja. Har sett han i masse forskjellige dokumentarer. spesiellt historiske/arkeologiske, både foran og bak kamera (som fortellerstemme). Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. september 2013 Rapporter Del Skrevet 18. september 2013 Spør "mannen i gata" og de vet nok ikke hvem Gilliam er , Cleese er sikkert den eneste som folk flest hvem er , de andre Python-gutta er ikke like kjent. Mange kan kjenne igjen f.eks Baldrick i Sorte Orm uten å vite hva fyren faktisk heter. Noen vil kanskje si Michael Palin og Eric Idle er en smule kjente. Michael Palin var for øvrig med i Brazil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. september 2013 Rapporter Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Spør "mannen i gata" og de vet nok ikke hvem Gilliam er , Spør aldri ''mannen i gata'' om film, da ''mannen i gata'' ofte er en tåpe. Ikke tilfeldig at ''Transformers'', Grown ups og Twillight tjente så mye penger. Endret 19. september 2013 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå