Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri riktig skjønt hvorfor folk disser Gudfaren 3 helt. I mine øyne videreformidler den stemningen og historien fra 1 og 2 på en helt ok måte.

6700904[/snapback]

 

Den er kanskje en helt grei film på generell basis, men som en film i Gudfaren-franchisen, synes i allefall jeg den er ekstremt skuffende.

6700964[/snapback]

 

Jeg synes faktisk 1 og 2 var ganske kjedelige, mens 3ern var best. Synes den formidler de budskapene som serien prøvde å fortelle på den beste måten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Robert Downey Jr. gjør å være en alkoholiker kult, å være et narkovrak til noe å strebe etter å være.

6700458[/snapback]

 

Mannen er en meget god skuespiller, men jeg har ingen planer om å begynne å vanke på plata eller hvor de holder til enn nå om dagen. Hvordan pokker skulle jeg få råd til film? :p

Lenke til kommentar
Hvilke andre Herzog/Kinski-filmer skal jeg fortsette med?

6693808[/snapback]

Tja, Aguirre: The Wrath of God (kanskje min favoritt så langt), Fitzcarraldo, Woyzeck, The Enigma of Kaspar Hauser og Stroszek (riktignok ikke Herzog/Kinski-samarbeid, men dog fantastisk gode). Må se mer Herzog selv.

 

Grizzly Man er også god, som nevnt (igjen, ingen Kinski, da).

6694363[/snapback]

 

Takk, som alltid njål! :thumbup: Fikk akkurat bestillt alle sammen, så nå er det bare å vente. Jeg har altid vært litt svak for originalnosferatu, så Phantom der Nacht falt spesielt godt i smak. Får håpe at jeg liker de overnevnte, like godt for Phantom der Nacht, var en opplevelse.

 

6699994[/snapback]

:!:

Nå kunne jeg skrevet omtrent det samme selv (veldig enig i anbefalingene, og også i rekkefølgen Aguirre>Fitzcarraldo>Woyzeck>Kaspar Hauser>Nosferatu (på tysk!), deretter er jeg ikke sikker på hvilken jeg foretrekker), men det var faktisk Zaeira som hjalp deg. :)

Og er du først bitt av Herzog-basillen er dokumentaren Burden of Dreams (om innspillingen av Fitzcarraldo, fullstendig sinnsykt) en nødvendighet.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
Man on the Moon, Superman Returns og The Thin Red Line hadde nok tapt stort på Nick Cage, spesielt de to første. Kan du forestille deg Cage som Supermann?

6700579[/snapback]

Cage som Superman ja :!: . *Ser det for meg*.

 

Noen som er god i Photoshop?-->Cage+Superman.

 

Neimen, se hva jeg fant når jeg søkte på Nicholas Cage i Google.

6700922[/snapback]

Helt rått. Jeg eier nesten ikke ord

Og jeg trodde jeg så fæl ut i drakta :mrgreen:

Lenke til kommentar
Jeg har aldri riktig skjønt hvorfor folk disser Gudfaren 3 helt. I mine øyne videreformidler den stemningen og historien fra 1 og 2 på en helt ok måte.

6700904[/snapback]

 

Rollene til Garcia og unge frøken Coppola passer dårlig til tider i filmen, og tapet av Robert Duvall (fy skam Paramount) senker filmen ned et par hakk, selv om Al Pacino, som vanlig leverer varene så det holder.

 

Er nok noen hakk under de to første ja.

Lenke til kommentar
Man on the Moon, Superman Returns og The Thin Red Line hadde nok tapt stort på Nick Cage, spesielt de to første. Kan du forestille deg Cage som Supermann?

6700579[/snapback]

Cage som Superman ja :!: . *Ser det for meg*.

 

Noen som er god i Photoshop?-->Cage+Superman.

 

Neimen, se hva jeg fant når jeg søkte på Nicholas Cage i Google.

[im g]http://www.supermantv.net/fanart/newfanart/daniel/nicholas_cage.jpg[/img]

6700922[/snapback]

 

Synes da han så riktig så fjong ut :cool:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke enda. Foreldrene mine kommer til å investere i leilighet til meg da de ikke vil at jeg skal ha et djevelsk stort lån selv. Mamma er dyktig på boligmarkedet så jeg satser på at hun finner noe stort og sentralt :mrgreen: Jeg skal ha tv i hvert rom, i tillegg til HD-LCD + HD-prosjektor i stuen. Det samme gjelder datamaskiner: en i hvert rom + en stor server i stuen. Hvis ikke kompisen min blir med meg opp til Trondheim, så håper jeg på leieboersøknad fra enten Stefan, cun eller Lars :wee:

6692289[/snapback]

Humre, det du beskriver nå høres ut som en leilighet i 4-5 millionersklassen. =)

6692361[/snapback]

 

Ikke hvis jeg allerede har alt hardwaren. Trenger bare en plass å sette det ;) Ja, jeg er eier av 5 tv-apparat, 4 (snart 5) datamaskiner (server inkludert) + ymse annet stasj og kompisen jeg flytter opp med har en del han også.

 

Nå er det perm. I morgen skal jeg på to jobbintervju (henholdsvis Videoverden og Spaceworld) i tillegg har jeg et stående tilbud om befalskontrakt i Forsvaret. Det eneste jeg vet er at jeg kommer til å drite penger rundt juletider.

6692389[/snapback]

 

Skal du ikke utdanne deg Wh1te?

Lenke til kommentar

Jeg så The Usual Suspects her om dagen - beste thrilleren jeg har sett. Fytti helvete for et manusskript, det forbløffer og lurer deg i alle retninger, hele tiden. McQuarrie var vist en politimann før en gang, og det merker man på dialogen og den profesjonelle touchen over hele fjøla.

 

Kanskje en av de beste regi debutene i den senere tid? Bryan Singers største mesterverk, enda.

 

Filmen er også mesterfullt castet, der alle stjeler showet. Spesielt Verbal (Spacey), McManus (Baldwin) og Dean Keaton (Byrne).

 

You gotta love it.

 

Quotes: "Dean Keaton. Gone clean huh? Say it ain't so".

"And like that... It's gone".

"I beg you pardon, but you can all go to hell".

 

The list goes on ..

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om jeg skal skrive et langt innlegg hvor jeg argumenterer mot at Gudfaren III kan regnes som en del av Gudfaren-serien. Denne filmen er en fornærmelse mot menneskeheten. Filmen er som å gå i en begravelse med skilt der det står "GOD HATES FAGS!" på.

6704218[/snapback]

 

jeg har som enhver film-elsker med respekt for seg selv den Gudfaren-samleboksen. sett alle filmene flere ganger, og synes alle er veldig bra, så jeg synes du skal skrive et langt innlegg hvor du forklarer hvorfor 3'ern er så dårlig.

Lenke til kommentar

Nokon som har gode tips på Monty Python-filmar eg kan kjøpe? Har alle spelefilmane, men har lyst på sketchfilmar. Har foreløpig And Now For Something Completely Different, men såg det var masse på velge mellom på Amazon, Play hadde ingenting. Må ha med innslaget med Funny Walks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
...

6701237[/snapback]

:blush:

Whoops, nå har jeg ingen anelse hva som har gått galt, jeg husker til og med at jeg sjekket at jeg takket riktig person... Men uansett hvor lett oppgaven syntes å være så greide jeg det ikke. Jeg skylder på hackere og takker njål igjen for å bekrefte Zaeiras anbefalinger og gir Zaeira den fortjente ros. :!:

 

Når det gjelder filmene så er tips notert, og Burden of Dreams (Criterion) bestilt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...