Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Apropos OC, hvor finner man seriene til under 200 lappen? Er nødt å pløye gjennom dem en gang til snart. Samtidig er jeg nødt å få tak i sesong 3; noen tips? PM kan være en fin ting til tider. :whistle:

6718985[/snapback]

 

Det tror jeg er vanskelig. Tror det er veldig få, eller ingen steder som selger de til under 200 kr, desverre. Jeg måtte ut med 400,- hos den lokale video-sjappa mi for hver sesong.

 

EDIT: Må svelge mine egne ord. EzyDVD hadde de til ca. 150,-, men da er frakten på skremmende $18!! ikke inkludert.

 

Har faktisk begynt på sesong 1 igjen, ergo...ehm, jeg er ferdig. Og venter på at jeg skal få igjen sesong 2 av ei vennine. Tid sesong 3 har release på dvd i Europa?

6718959[/snapback]

 

Her finner du tilstrekkelig informasjon om den saken.

6718996[/snapback]

 

Det var tilstrekkelig med informasjon om masse der :) Takker :thumbup:

Endret av Bilet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Apropos OC, hvor finner man seriene til under 200 lappen? Er nødt å pløye gjennom dem en gang til snart. Samtidig er jeg nødt å få tak i sesong 3; noen tips? PM kan være en fin ting til tider. :whistle:

6718985[/snapback]

:hmm:

Hvor du får The OC sesong 1 og sesong 2 til under NOK200 hver har jeg allerede fortalt deg i Siste filmen du kjøpte-tråden, nemlig hos CD Wow (riktignok slippes ikke disse billig-utgavene før midten av september).

Jeg siterer i stedet for å linke:

Forresten, on-topic, siste jeg bestilte var to første sesongene av The O.C. til rundt NOK170 per sesong

6631253[/snapback]

Hvor? :roll:

6631328[/snapback]

 

Forhåndbestilling av de australske R2+R4-kodete utgivelsene, slippes midten av september, gjennom riktig link hos CD Wow, $26.95 per sesong med frakt.

Er ikke mulig å linke direkte gjennom denne rabatt-linken, så du må selv gå gjennom f.eks her og søke på Orange County til du treffer prisen, eller ta det (til litt høyere pris, men fremdeles under mva-grensa) gjennom 3-varianten her og her.

Endret av Njål
Lenke til kommentar
http://www.criterionco.com/asp/boxed_set.asp?id=185 <- *tafsepå*

6715859[/snapback]

Skamlekker boks. En kamerat var i USA og skulle ta den med hjem til meg, men etter mye om og men med DDD, så gikk det ikke å endre 'shipping address'. De var til og med klar over problemet, da jeg tok det opp via mail. Ergerlig, underfundig. Dog regner jeg med den kommer til fredag. Bursdag, nemlig. Greit sånn.

 

Hvilken region er filmer i Criterion Collection?

 

Henholdsvis R1 og -0. Nettbutikker som fører CC opplyser gjerne om dette under produktsidene.

 

Eksempel.

 

Edit:

 

...

6701237[/snapback]

:blush:

Whoops, nå har jeg ingen anelse hva som har gått galt, jeg husker til og med at jeg sjekket at jeg takket riktig person... Men uansett hvor lett oppgaven syntes å være så greide jeg det ikke. Jeg skylder på hackere og takker njål igjen for å bekrefte Zaeiras anbefalinger og gir Zaeira den fortjente ros. :!:

 

Når det gjelder filmene så er tips notert, og Burden of Dreams (Criterion) bestilt.

6704957[/snapback]

 

:!:

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar
http://www.criterionco.com/asp/boxed_set.asp?id=185 <- *tafsepå*

6715859[/snapback]

Skamlekker boks. En kamerat var i USA og skulle ta den med hjem til meg, men etter mye om og men med DDD, så gikk det ikke å endre 'shipping address'. De var til og med klar over problemet, da jeg tok det opp via mail. Ergerlig, underfundig. Dog regner jeg med den kommer til fredag. Bursdag, nemlig. Greit sånn.

Vi var jo flere som hadde det problemet, med DDD20%off-salget, samme boksen, og forandring av adresse. :(

Hvilken region er filmer i Criterion Collection? Fant ikke noe på sida deres, men gadd heller ikke lete mye etter 14 timer jobb i dag, og at jeg på veien hjem greide å mose en melkekartong i bilen, så jeg er litt deprimert nå.

 

Henholdsvis R1 og -0.

6719596[/snapback]

 

Som Svankmajer og Zaeira sier, mest R1 og noe R0, i tillegg en eller to R2 (R2UK-utgivelsen av Beastie Boys Anthology er det Criterion som har gitt ut, identisk med deres egen R1-utgivelse), og et par titler lisensert ut i andre regioner (R2), solgt som Criterion Collection, utgitt/distibuert av lokale selskap.

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Takk for alle svar angående Criterion regioner :)

På tide at jeg begynner å se meg om etter en sonefri dvdspiller snart..

Er noen titler jeg vurderer sterkt å anskaffe derfra, men man må betale blod for de, og jeg vet ikke hvor mye gryn jeg er interessert å bruke på noen få filmer. Shichinin no samurai er nok helt sikker i alle fall :D

Noen som har handlet mye hos Criterion, og hvilke filmer har dere derfra?

Endret av Doga
Lenke til kommentar
Takk for alle svar angående Criterion regioner :)

Er noen titler jeg vurderer sterkt å anskaffe derfra, men man må betale blod for de, og jeg vet ikke hvor mye gryn jeg er interessert å bruke på noen få filmer. Shichinin no samurai er nok helt sikker i alle fall :D

Noen som har handlet mye hos Criterion, og hvilke filmer har dere derfra?

6720133[/snapback]

Vel, har ikke handlet direkte fra Criterion, som man også kan gjøre, men har handlet endel CC-filmer fra DDD og CD WOW. Har 35 CC-titler (vel, 32 hvis du regner Bergman-boksen som én). Hvilke titler det er, får du lete opp i DVD Profiler-en min.

 

Om CC har falt i smak, se også på MoC-serien. Enkelte av utgivelsene overgår faktisk CC kvalitetsmessig.

 

(Forresten (som du kanskje vet): 5. september kommer det ny 3-disk-utgivelse av Shichinin no samurai fra CC. Den vil nok være verdt å vente på.)

Lenke til kommentar
Takk for alle svar angående Criterion regioner :)

Er noen titler jeg vurderer sterkt å anskaffe derfra, men man må betale blod for de, og jeg vet ikke hvor mye gryn jeg er interessert å bruke på noen få filmer. Shichinin no samurai er nok helt sikker i alle fall :D

Noen som har handlet mye hos Criterion, og hvilke filmer har dere derfra?

6720133[/snapback]

Vel, har ikke handlet direkte fra Criterion, som man også kan gjøre, men har handlet endel CC-filmer fra DDD og CD WOW. Har 32 CC-titler (vel, 32 hvis du regner Bergman-boksen som én). Hvilke titler får du lete opp i DVD Profiler-en min.

 

Om CC har falt i smak, se også på MoC-serien.

 

(Forresten (som du kanskje vet): 5. september kommer det ny 3-disk-utgivelse av Shichinin no samurai fra CC. Den vil nok være verdt å vente på.)

Lenke til kommentar
Bare jeg som lurer på hva Zaeira driver med nå? :hmm:

6720919[/snapback]

Tror kanskje det er forumet som driver med noe, og ikke Zaeira, profilen hans sier "Sist sett 23:54", 3 minutter før den andre av de doble postene.

 

Vel, har ikke handlet direkte fra Criterion, som man også kan gjøre,

Så vidt jeg vet er det en stund siden Criterion solgte direkte til sluttbruker (CriterionDVD.com er ikke en del av Criterion/Janus Films), og enda lengre siden de solgte til sluttbrukere utenfor USA (da må du tilbake til laserdisc'ens tid, så vidt jeg husker sluttet de å ta nye ikke-USA-kunder rundt 1990, og oppfordret eksisterende oversjøiske kunder til om mulig å handle hos butikker).

De har riktignok startet en ny e-store, men den selger kun klær (og igjen, kun til amerikanske adresser).

 

Anbefalingen av Eurekas Masters of Cinema støttes sterkt.

 

DVD Beaver anmelder/sammenligner den kommende utgaven av Shichinin no samurai/7 Samurai her.

Lenke til kommentar

Roter Play.com eller har jeg missforstått?

 

R2 - Will only play on European Region 2 or multi-region DVD players.

Special features

 

1. Deluxe metal case

2. Please note that this is an Region 0 NTSC disc, so please check the compatibility of your viewing equipment before ordering. For further questions please refer to our FAQ's

 

Link

Lenke til kommentar
Sånn, da var Uro sett. Jeg kan si så mye som at dette er en av de beste norske filmene jeg har sett. Jeg elsker Uno, og har sett den et tosifret antall ganger. Men Uro var hakket bedre. Gled dere til den begynner å gå på kino. :)

6712510[/snapback]

Du kan godt fortelle oss om den er god i forhold til skikkelige filmer også.

6712592[/snapback]

 

:wee:

 

Tror kanksje jeg må se den, men vet ikke helt. Er så ensformige norske filmer får jeg følelsen av. Tøffe wannabe-gangstere i Oslo er så lite interessant.

 

Men Uno var nå ikke så gale, men lurer på om denne filmen er noe særlig forskjellig i stil, sett bort ifra at n er byttet med en r.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...