Gå til innhold

Filmprat - vårt lille tilholdssted.


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vedrørende diskusjon rundt "Grizzly man"

 

Eneste jeg har hørt om filmen, er på P3s "filmpoliti", hvor programleder Birger Westmo (Vestmo?) dro fram flere eksempler på hvor filmen var ispedd alt annet enn sannheter. Gidder ikke finne fram hvor han selv kommenterte filmen (er ikke så flink å lete på nettradio da jeg ikke husker datoen), men linker til en sak de har liggende på sidene sine: Link

 

EDIT: Fez, du kan bare la det stå tomt :)

6694660[/snapback]

Men en mockumentary er det uansett ikke. :)

Lenke til kommentar

Hva definerer egentlig en mockumentary? Må det være totalt "Spinal Tap"? Har stort sett definert mockumentary som en "dokumentar" hvor sannhet ikke er et prioritert virkemiddel. Regner også de fleste av Michael Moores filmer som mockumentaries...

 

Skjønner naturligvis at "min" definisjon gjerne ikke stemmer helt med ordets rette betydning, er det noen som har en korrekt definisjon?

Lenke til kommentar
Noen som så intervjuet med Dagfinn Enerly nå nettopp? Sånne ting setter livet litt i perspektiv. Sterkt intervju, som sikkert kommer til å gå i reprise, og derfor bør sees av alle - ikke bare fotballinteresserte.

6694940[/snapback]

 

Faen, gikk glipp av det. Håper det finnes på web-tv.

Lenke til kommentar

En liten uhøytidlig undersøkelse: hva mener du er årets beste film hittil? :)

Selv har jeg 3 favoritter:

1. X-Men: The Last Stand

2. The Omen

3. Mission: Impossible III

 

I nærmeste fremtid regner jeg med å sett Miami Vice, Tristram Shandy: A Cock and Bull Story, Silent Hill og United 93. Mulig at listen forandres etter å ha sett disse.

Lenke til kommentar
Så langt i år

 

1: Miami Vice

2: Running Scared

3: Superman Returns

6695404[/snapback]

 

Running Scared var en overraskelse av en film. Hadde lest bittelitt om den før jeg kjøpte den på DVD, og det viste seg å være en god film. Selv om det var noen effekter som sugde litt her og der, men det dro ikke ned helhetsinntrykket.

Lenke til kommentar
En liten uhøytidlig undersøkelse: hva mener du er årets beste film hittil? :)

Selv har jeg 3 favoritter:

1. X-Men: The Last Stand

2. The Omen

3. Mission: Impossible III

 

I nærmeste fremtid regner jeg med å sett Miami Vice, Tristram Shandy: A Cock and Bull Story, Silent Hill og United 93. Mulig at listen forandres etter å ha sett disse.

6695258[/snapback]

 

Klarer ikke rangere de, men har kost meg mest med Pirates Of the Caribbean 2, Superman Returns, V for Vendetta og X-Men the last stand.

Lenke til kommentar
hitil er X3 min favoritt, men jeg har store forhåpninger til MV

6695308[/snapback]

Må si meg enig i dette.

 

Når kom egentlig V for Vendetta på norske kinoer? Filmen er jo egentlig fra 2005, men vis den kom på kino her til lands i 2006 så kommer den ganske høyt opp på lista over årets beste filmer.

6695812[/snapback]

 

Release Date: March 17, 2006

 

http://www.comingsoon.net/films.php?id=7810

 

Premiere: 24.03.2006

 

http://www.filmweb.no/trailere/article70692.ece

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...