Gå til innhold

en stor piratkopieringsdebatt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja.. Etter norsk lov gjør man vel seg strengt tatt ikke til kjeltring med å laste ned spill.

Å ha piratkopi av software er straffbart i følge norsk lov. Tror du blander med musikk og filmer, som det er lovlig å ha piratkopi av til privat bruk.

Ja det er mulig jeg gjør det, my mistake.

Lenke til kommentar
Et spill er ikke bra om man bare gidder og spille igjennom det engang.

Da skjønner jeg din eventuelle motvilje mot å betale for spill hvis kriteriet for et bra spill er at det skal kunne spilles igjennom flere ganger og fremdeles være underholdende.

 

Jeg har aldri spilt igjennom et singleplayerspill mer enn en gang, men så går jeg også litt grundig til verks for å få med meg mest mulig; jeg stormer ikke videre for panisk å se hva som er bak neste dør før jeg engang har sett meg omkring i rommet jeg er i for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Et spill er ikke bra om man bare gidder og spille igjennom det engang.

Da skjønner jeg din eventuelle motvilje mot å betale for spill hvis kriteriet for et bra spill er at det skal kunne spilles igjennom flere ganger og fremdeles være underholdende.

 

Jeg har aldri spilt igjennom et singleplayerspill mer enn en gang, men så går jeg også litt grundig til verks for å få med meg mest mulig; jeg stormer ikke videre for panisk å se hva som er bak neste dør før jeg engang har sett meg omkring i rommet jeg er i for å si det sånn :)

Hehe, selv kan jeg spille igjennom gode spill gang på gang...

eksempler er Baldurs Gate 2, det tar ca. 150-300 timer og fullføre (med expansion

eller, hvertfall så sies det på boksen, har ikke telt hvor lang tid jeg selv bruker..

 

Baldurs Gate 2 har jeg fullført godt over 10 ganger, og er stolt eier av både 1'eren og 2'eren.

 

Samme gjelder NWN, dog jeg ikke har spilt igjennom hoved kampanjen mer enn en gang, så har jeg spilt igjennom Hordes of the Underdark 3-4 ganger.

 

IceWind Dale 2 er også spilt igjennom et par ganger, samme med UT2003, UT2004, Quake 1, Quake 2, Quake 3, Diablo 1(/m exp , Diablo 2(/m exp), Heroes 3 og mange mange andre.. må foresten nevne Dungeon Keeper 1&2 her også, siden de er såpass morsomme spill:)

 

 

Har ingen motvilje til og kjøpe spill, jeg kjøper mye spill, sansynligvis mer enn de fleste her på forumet, bla mine nyeste inkjøp er Doom 3 og Red Alert 1 (min gammle cd ble ødelagt..)

Lenke til kommentar
Har ingen motvilje til og kjøpe spill, jeg kjøper mye spill, sansynligvis mer enn de fleste her på forumet, bla mine nyeste inkjøp er Doom 3 og Red Alert 1 (min gammle cd ble ødelagt..)

Sikker på det. Jeg har sikkert 40 spill hjemme.

 

Edit: Veldig Off-Topic. :whistle:

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

aner ikke hvor mange spill jeg har kjøpt fra NES til pc. Men det er mer en 40 ;-)

 

uansett, kan sjønne at det er umoralsk å laste ned spill. Men alle gjør ikke det, og det er kun et fåtall som KUN laster ned spill og ikke kjøper noen i det hele tatt..

 

Hva med overclocking som det var noen som skrev? Du får jo mer ytelse en du har betalt for. Viss du skal vere like "nazi" på dette som enkelte er på spill osv så må jo overcloking vere ulovlig og?

Lenke til kommentar

Mange som ikkje går på kino for å sjå alle dei filmane dei har lyst til fordi det er for dyrt. Dei venter heller til den kjem på video og leier saman med ein kamerat gjeng.

 

Poenget her er at å sjå ein film på kino KOSTER meir enn å få spelet igang på din eigen datamaskin heime. Så sammenlikninga di blir heilt feil.

Lenke til kommentar
Har ingen motvilje til og kjøpe spill, jeg kjøper mye spill, sansynligvis mer enn de fleste her på forumet, bla mine nyeste inkjøp er Doom 3 og Red Alert 1 (min gammle cd ble ødelagt..)

Sikker på det. Jeg har sikkert 40 spill hjemme.

 

Edit: Veldig Off-Topic. :whistle:

Jeg sitter med 1 stor eske med DVD Cover Spill her + en 20spill i en hylle.

Lenke til kommentar
Og du og resten av gjengen må snart slutte og bruke Demoer som et elendig argument i denne krigen, demoer ødelegger spillet og gir ingen helhets intrykk i det heletatt.

Helt enig! Jeg begynner å bli dritlei folk som bruker det som argument mot piratkopiering :mad:

Folk må da få lov til å teste spillet før de kjøper, og det er ikke alltid at utviklerne har tatt seg tid til å lage en skikkelig bra demo. Ingen kan blame dem for det, de har da trossalt nok med å få ut spillet til deadline. Noen spill har ikke en gang demo. Hva skal man gjøre da? Satse på magefølelsen? Det kan også hende at demoene er buggete og langt fra feilfri, "Juiced" demoen hadde ikke lyd hos meg, og "Gangland" klikka. At det finnes demoer av spill er det dårligste argumentet som finnes! Hadde noen av dere kjøpt en ny bil bare ved å se på den?

Tester du en sjokolade før du kjøper den :p

Dette kan ikke sammenlignes...

En Sjokolade blir "oppbrukt".

Hvis du trodde jeg mente det som et seriøst argument, så trodde du feil

Lenke til kommentar
Mange som ikkje går på kino for å sjå alle dei filmane dei har lyst til fordi det er for dyrt. Dei venter heller til den kjem på video og leier saman med ein kamerat gjeng.

På samme måte kan man la være å kjøpe et nytt spill, og heller vente noen måneder til det dukker opp i en billigserie til under 200 kroner.

 

Poenget her er at å sjå ein film på kino KOSTER meir enn å få spelet igang på din eigen datamaskin heime. Så sammenlikninga di blir heilt feil.

 

Skjønte ingenting av den setningen der. Prøv igjen.

 

Det blir forskjell på et Interaktivt medie og et passivt medie.

 

Om man kjøper en film kjøper man rettigheten til å se filmen privat. På samme måte kjøper man retten til å spille et spill når man kjøper et spill. Rettighetsmessig kan jeg ikke se noen forskjell på de to mediene.

Lenke til kommentar

Det blir forskjell på et Interaktivt medie og et passivt medie.

 

Om man kjøper en film kjøper man rettigheten til å se filmen privat. På samme måte kjøper man retten til å spille et spill når man kjøper et spill. Rettighetsmessig kan jeg ikke se noen forskjell på de to mediene.

Selv mener jeg at man ikke kan se på rettigheter uten og se på type produkt...

En film mister som regel underholdnings faktoren etter og ha sett på den engang, mens et spill er ment for og spilles flere ganger og ha det morro med..

Mulig filmer prøver og få til det samme, men et interaktivt medie holder mye lengere, mens en film som regel holder kun 1 gang. Hvem gidder og se American Pie 3-4 ganger? :)

 

---

 

uff ut i varmen igjen , 35C i skyggen, sykt:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...