Gå til innhold

en stor piratkopieringsdebatt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til de som mener at spill ville bli billigere hvis alle kjøpte dem. Det er feil. Hvis alle kjøpte spill så ville spill blitt dyrere. Høy etterspørsel = Høy pris

 

Hvordan i all verden kan du påstå noe slikt? Lavere priser genererer høyere etterspørsel.

Lenke til kommentar
Til de som mener at spill ville bli billigere hvis alle kjøpte dem. Det er feil. Hvis alle kjøpte spill så ville spill blitt dyrere. Høy etterspørsel = Høy pris

 

Hvordan i all verden kan du påstå noe slikt? Lavere priser genererer høyere etterspørsel.

Ja. Etterspørselen blir høyere, men det er ikke dermed sagt at prisene vil bli lavere. Utgiverne og butikkene legger seg på omtrent det samme prisnivået som de andre, og de setter den prisen de mener kundene er villige til å betale for. Med andre ord setter de høyest mulig pris, slik at man har en fin balanse mellom de som mener det er for dyrt, og de som er villige til å betale.

Lenke til kommentar
Til de som mener at spill ville bli billigere hvis alle kjøpte dem. Det er feil. Hvis alle kjøpte spill så ville spill blitt dyrere. Høy etterspørsel = Høy pris

 

Hvordan i all verden kan du påstå noe slikt? Lavere priser genererer høyere etterspørsel.

Ja. Etterspørselen blir høyere, men det er ikke dermed sagt at prisene vil bli lavere. Utgiverne og butikkene legger seg på omtrent det samme prisnivået som de andre, og de setter den prisen de mener kundene er villige til å betale for. Med andre ord setter de høyest mulig pris, slik at man har en fin balanse mellom de som mener det er for dyrt, og de som er villige til å betale.

Hva mener du med at dersom prisene settes ned blir etterspørselen høyere, men det er ikke dermed sagt at prisene vil bli lavere? :hmm:

 

Ja du kan ha rett i at produsentene setter prisen lik vår betalingsvillighet. Jeg mente å påpeke at dette er feil: "Hvis alle kjøpte spill så ville spill blitt dyrere". Men det er imidlertid ikke slik at optimal pris er den høyeste dersom lavere pris genererer en overproposjonal høyere etterspørsel.

 

Jeg holder fast ved at lavere priser genererer høyere etterspørsel (i prinspippert). Tvilsomt er det imidlertid at produsentene vil tjene på det. Jeg tror at grunnen til det er at prisene må senkes drastisk mye for at det skal ha noen effekt på piratkopieringen ("for det er jo så enkelt og greit å bare laste ned"). Folk snakker om at 100 kroner per spill hadde vært fint, men da må salget 4 - 5 dobbles for å unngå tap, noe jeg ser på som urealistisk. Jeg tror at prisene som er satt i stor grad samsvarer med markedet, selv om jeg ikke liker å punge ut med så store summer for et spill. :(

Lenke til kommentar
Du har brukt mange uker på noen hjemmeoppgaver, og jeg bare plutselig kopierer dem rett fra deg uten at du har tillat det. Selvfølgelig blir du sur og sånn, men du taper ingenintg på det?

Dårlig sammenlikning. Mangler en tredjepart.

 

Selvfølgelig taper selskapet på at du kopierer. De mister en kunde. Mener du virkelig at selskapet hadde overlevd dersom absolutt ALLE hadde kopiert spillene i stedet for å kjøpe dem?? :nei:

Lenke til kommentar

Jeg har følgende tanker om emnet:

 

Hvis du laster ned et spill, prøver det, ser at det er dårlig og avinstallerer det har du ikke gjort mye galt. Hvis du derimot spiller spillet burde du heller ha kjøpt det. Og ikke kom med den "jeg hadde ikke kjøpt det uavhengig om jeg lastet det ned"-unnskyldninga. Det er hypotetisk tullprat.

 

Fella som mange går i er at når de først ha lastet ned spillet, så gidder de ikke kjøpe det likevel selv om det er bra.

 

Er det virkelig noen som kan forsvare piratkopiering?! Jeg har selv syndet, men jeg kan ikke forsvare det moralsk.

 

For å si det sånn: Hvis DU skal få lov til å laste ned spill, hvorfor skal ikke alle ANDRE få sjangsen? Nei, for da bryter markedet sammen...

Endret av _Astron_
Lenke til kommentar
Og du og resten av gjengen må snart slutte og bruke Demoer som et elendig argument i denne krigen, demoer ødelegger spillet og gir ingen helhets intrykk i det heletatt.

Helt enig! Jeg begynner å bli dritlei folk som bruker det som argument mot piratkopiering :mad:

Folk må da få lov til å teste spillet før de kjøper, og det er ikke alltid at utviklerne har tatt seg tid til å lage en skikkelig bra demo. Ingen kan blame dem for det, de har da trossalt nok med å få ut spillet til deadline. Noen spill har ikke en gang demo. Hva skal man gjøre da? Satse på magefølelsen? Det kan også hende at demoene er buggete og langt fra feilfri, "Juiced" demoen hadde ikke lyd hos meg, og "Gangland" klikka. At det finnes demoer av spill er det dårligste argumentet som finnes! Hadde noen av dere kjøpt en ny bil bare ved å se på den?

Tester du en sjokolade før du kjøper den :p

Lenke til kommentar
Og du og resten av gjengen må snart slutte og bruke Demoer som et elendig argument i denne krigen, demoer ødelegger spillet og gir ingen helhets intrykk i det heletatt.

Helt enig! Jeg begynner å bli dritlei folk som bruker det som argument mot piratkopiering :mad:

Folk må da få lov til å teste spillet før de kjøper, og det er ikke alltid at utviklerne har tatt seg tid til å lage en skikkelig bra demo. Ingen kan blame dem for det, de har da trossalt nok med å få ut spillet til deadline. Noen spill har ikke en gang demo. Hva skal man gjøre da? Satse på magefølelsen? Det kan også hende at demoene er buggete og langt fra feilfri, "Juiced" demoen hadde ikke lyd hos meg, og "Gangland" klikka. At det finnes demoer av spill er det dårligste argumentet som finnes! Hadde noen av dere kjøpt en ny bil bare ved å se på den?

Tester du en sjokolade før du kjøper den :p

Ja, hvis den koster 499,- så har jeg det :roll:

Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg egentlig fått nok, spesielt med posten til JoonGoii.

 

Hvorfor i alle dager bryr dere dere om vi laster ned warez eller ikke? Dere har absolutt *ingenting* med hva vi gjør på vår egen fritid eller hva vi gjør med vår båndbredde. Absolutt *ingenting*.

 

Derfor blir det for dumt og poste og flame som JoonGoii om snittalder på 12 år og hår på tissen.

 

Hvis det er noen som er 12 år eller mangler "hår på tissen" er det deg JoonGoii og dine tilhengere, da dere ikke kan se og holde nesen deres i deres egenesaker, men prøver og påtvinge oss deres mening om piratkopiering, etikk og moral. Og det syntes jeg bare blir litt vel drøyt og for dumt.

 

DU har *ingenting* med hva vi gjør, uansett hva du enn måtte tenke.

Ja men det er helt i orden. Da kan "vi lovlige" begynne å laste ned spill vi også. ALLE SAMMEN!! Hva skjer da tro????

Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg egentlig fått nok, spesielt med posten til JoonGoii.

 

Hvorfor i alle dager bryr dere dere om vi laster ned warez eller ikke? Dere har absolutt *ingenting* med hva vi gjør på vår egen fritid eller hva vi gjør med vår båndbredde. Absolutt *ingenting*.

 

Derfor blir det for dumt og poste og flame som JoonGoii om snittalder på 12 år og hår på tissen.

 

Hvis det er noen som er 12 år eller mangler "hår på tissen" er det deg JoonGoii og dine tilhengere, da dere ikke kan se og holde nesen deres i deres egenesaker, men prøver og påtvinge oss deres mening om piratkopiering, etikk og moral. Og det syntes jeg bare blir litt vel drøyt og for dumt.

 

DU har *ingenting* med hva vi gjør, uansett hva du enn måtte tenke.

Ja men det er helt i orden. Da kan "vi lovlige" begynne å laste ned spill vi også. ALLE SAMMEN!! Hva skjer da tro????

Da blir vi mer beviste på hva vi kjøper :w00t:

Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg egentlig fått nok, spesielt med posten til JoonGoii.

 

Hvorfor i alle dager bryr dere dere om vi laster ned warez eller ikke? Dere har absolutt *ingenting* med hva vi gjør på vår egen fritid eller hva vi gjør med vår båndbredde. Absolutt *ingenting*.

 

Derfor blir det for dumt og poste og flame som JoonGoii om snittalder på 12 år og hår på tissen.

 

Hvis det er noen som er 12 år eller mangler "hår på tissen" er det deg JoonGoii og dine tilhengere, da dere ikke kan se og holde nesen deres i deres egenesaker, men prøver og påtvinge oss deres mening om piratkopiering, etikk og moral. Og det syntes jeg bare blir litt vel drøyt og for dumt.

 

DU har *ingenting* med hva vi gjør, uansett hva du enn måtte tenke.

Amen der ja :yes: Eg laster ned den musikken eg vil, nett som det passer meg,s amme med filmer og spill(sistnevnte ganske sjeldent) Og eg driter lang vei i hva andre sier. Klart det skader spill/film industrien :thumbdown: Er 100% sikker påå at alle som har svart i denne tråden har lasten ned musikk/spill/ filme fra nettet, men det bryr eg meg ikkje om. La folk herje på som de vil på deres ansvar sier eg..

Skjønner du virkelig ikke at de som faktisk kjøper spillene blir irritert på deg?? Seriøst? Det er jo de som opprettholder bransjen som du snylter på. Det er så egoistisk å mene at man selv skal ha lov til å kopiere, underforstått at andre ikke må gjøre det, for da ville det markedet brutt sammen.

Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg egentlig fått nok, spesielt med posten til JoonGoii.

 

Hvorfor i alle dager bryr dere dere om vi laster ned warez eller ikke? Dere har absolutt *ingenting* med hva vi gjør på vår egen fritid eller hva vi gjør med vår båndbredde. Absolutt *ingenting*.

 

Derfor blir det for dumt og poste og flame som JoonGoii om snittalder på 12 år og hår på tissen.

 

Hvis det er noen som er 12 år eller mangler "hår på tissen" er det deg JoonGoii og dine tilhengere, da dere ikke kan se og holde nesen deres i deres egenesaker, men prøver og påtvinge oss deres mening om piratkopiering, etikk og moral. Og det syntes jeg bare blir litt vel drøyt og for dumt.

 

DU har *ingenting* med hva vi gjør, uansett hva du enn måtte tenke.

Ja men det er helt i orden. Da kan "vi lovlige" begynne å laste ned spill vi også. ALLE SAMMEN!! Hva skjer da tro????

Da blir vi mer beviste på hva vi kjøper :w00t:

Ja vi ville blitt veldig bevisste på de totalt 5 årlige spilltitlene. Hadde du virkelig syntes at det var greit om ALLE begynte å kopiere?

Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg egentlig fått nok, spesielt med posten til JoonGoii.

 

Hvorfor i alle dager bryr dere dere om vi laster ned warez eller ikke? Dere har absolutt *ingenting* med hva vi gjør på vår egen fritid eller hva vi gjør med vår båndbredde. Absolutt *ingenting*.

 

Derfor blir det for dumt og poste og flame som JoonGoii om snittalder på 12 år og hår på tissen.

 

Hvis det er noen som er 12 år eller mangler "hår på tissen" er det deg JoonGoii og dine tilhengere, da dere ikke kan se og holde nesen deres i deres egenesaker, men prøver og påtvinge oss deres mening om piratkopiering, etikk og moral. Og det syntes jeg bare blir litt vel drøyt og for dumt.

 

DU har *ingenting* med hva vi gjør, uansett hva du enn måtte tenke.

Ja men det er helt i orden. Da kan "vi lovlige" begynne å laste ned spill vi også. ALLE SAMMEN!! Hva skjer da tro????

Da blir vi mer beviste på hva vi kjøper :w00t:

Ja vi ville blitt veldig bevisste på de totalt 5 årlige spilltitlene. Hadde du virkelig syntes at det var greit om ALLE begynte å kopiere?

Ja, faktisk.

 

Hvis du leser postene mine nøye så holder jeg med piratkopiering til en viss grad.

At hvis man trives med ett spill som man har lastet ned, så kjøp det!

 

Da vil spillprodusentene få fler fornøyde kunder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0

21 sider med mange folk som forsvarer piratkopiering... :thumbdown:

 

Det eneste spillet jeg har lasta ned er Beasts and Bumpkins, men det var fordi CD`n jeg kjøpe var ødelagt.

 

Bra at det ikke går an å piratkopiere hardware :!:

Lenke til kommentar
21 sider med mange folk som forsvarer piratkopiering... :thumbdown:

 

Det eneste spillet jeg har lasta ned er Beasts and Bumpkins, men det var fordi CD`n jeg kjøpe var ødelagt.

 

Bra at det ikke går an å piratkopiere hardware :!:

Nei, man kan ikke kopiere hardware, men man kan lure delene til å tro at de er noe de ikke er i utgangspunktet, klokking..burde det være lov?

Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg egentlig fått nok, spesielt med posten til JoonGoii.

 

Hvorfor i alle dager bryr dere dere om vi laster ned warez eller ikke? Dere har absolutt *ingenting* med hva vi gjør på vår egen fritid eller hva vi gjør med vår båndbredde. Absolutt *ingenting*.

 

Derfor blir det for dumt og poste og flame som JoonGoii om snittalder på 12 år og hår på tissen.

 

Hvis det er noen som er 12 år eller mangler "hår på tissen" er det deg JoonGoii og dine tilhengere, da dere ikke kan se og holde nesen deres i deres egenesaker, men prøver og påtvinge oss deres mening om piratkopiering, etikk og moral. Og det syntes jeg bare blir litt vel drøyt og for dumt.

 

DU har *ingenting* med hva vi gjør, uansett hva du enn måtte tenke.

Ja men det er helt i orden. Da kan "vi lovlige" begynne å laste ned spill vi også. ALLE SAMMEN!! Hva skjer da tro????

Da blir vi mer beviste på hva vi kjøper :w00t:

Ja vi ville blitt veldig bevisste på de totalt 5 årlige spilltitlene. Hadde du virkelig syntes at det var greit om ALLE begynte å kopiere?

Ja, faktisk.

 

Hvis du leser postene mine nøye så holder jeg med piratkopiering til en viss grad.

At hvis man trives med ett spill som man har lastet ned, så kjøp det!

 

Da vil spillprodusentene få fler fornøyde kunder.

Du misforsto meg. Mitt angrep var rettet mot de som konsekvent ikke kjøper spill, bare laster dem ned.

 

Vi forsåvidt enige. Jeg synes det er greit å laste ned spill for å teste dem. Dersom vi som kunder kan bli mer orientert om kvaliteten på produktene på forhånd, vil forhåpentligvis mange av drittspillene forsvinne over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...