Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

:hmm:  Meningen med denne tråden er å fortelle om hva du leser, hva du syns om boken, hva den handler om osv. så andre bokormer kan få anbefalinger.

Ikke en tråd der alle skal ramse opp hva de leser og ikke si noe annet.

7639000[/snapback]

Har man ikke sticky for det?

 

Jeg mener denne tråden nettopp er å si hva man leser, og hvordan det går (se tittel :p).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"En bedrøvet laks". Hovedsaklig skrevet av Douglas Adams. (Verket var ikke ferdig når han døde og har blitt lappet sammen av forlaget)

 

Har lest ca en måned og 30 sider. Boka fikk dårlig kritikk men jeg liker den godt allerede. Får se hvordan resten arter seg.

7602466[/snapback]

 

Jeg begynte på den her om kvelden, men har bare så vidt fått surret meg gjennom forordene.

Før det leste jeg ferdig The Dark Tower og storkoste meg gjennom The Long Dark Tea-time of the Soul.

Lenke til kommentar

Hm, leser for tiden William Gibsons Neuromancer for andre gang. Ettersom mine bokhyller bugner med uleste bøker burde jeg nok egentlig sette mitt fokus på å bestige Mount Venteliste, men, ah, Neuromancer er en bok av den sjeldne sort som faktisk blir bedre og bedre for hver gang man leser den, så det får nå gå for denne gang.

 

Da Neuromancer er en av de kvintesssensielle Cyberpunk-romanene, antar jeg at den ikke vil trenge noen nærmere introduksjon.

Endret av Tchernobog
Lenke til kommentar
Har begynt på Andrè Bjerkes "Døde menn går i land".

 

Virkelig creepy! Kanskje enda mer enn "De Dødes Tjern".

7648323[/snapback]

Var det ikke en bok med en lignende tittel?

 

Redigert: Jepp, det var det. En bok av Knut Nærum heter "Døde menn går på ski" ^^

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Begynte nylig på Lord of the Flies. Leste den på norsk da jeg gikk på barneskolen, men merker at det var sikkert mange ting som gikk over hodet mitt da.

 

Jeg syntes det er fascinerende å se hvor bra han har fanget måten barn tenker, i tillegg til å være morsomt så gjør det også boken mye mer realistisk (og skremmende).

Lenke til kommentar

"The Joke's Over" av Ralph Steadman.

 

Boken handler om hans opplevelser med- og om Hunter S. Thompson.

 

For de som ikke vet det, er Steadman illustratøren/tegneren HST brukte til alle sine artikler, som mer ofte enn ikke var med i "felten".

 

Veldig interessant bok om du liker HST.

Lenke til kommentar
Begynte på Haikerens Guide til Galaksen i går kveld :)

7676661[/snapback]

Det gjør du lurt i. Har lest hele selv og jeg angrer ikke et sekund, men om du leser den på norsk og ikke engelsk blir jeg nødt til å skambanke deg.

 

Mannen er et geni  :w00t:  (og gal  :dontgetit:  )

7676661[/snapback]

Check and double check.

 

 

 

Personlig begynte jeg på The Exorcist av William Peter Blatty her forleden kveld og jeg må si det er en tung gramatisk bok. Ikke uoverkommelig, men tung. Fantastisk bra skrevet

Lenke til kommentar
Jeg leser Eldest(boka som er etter Eragon ;) )på engelsk for tiden, kommet til side 200.. så det vil si, enda 500 sider igjen. Begynner å bli litt spendene nå.. men den kom i gang ganske tregt syns jeg.. får se hvordan resten går :)

7708894[/snapback]

gled deg! går litt tregt til tider, men er ei bra bok :thumbup:

Lenke til kommentar

Alastair Reynolds'

Redemption Ark

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Redemption_Ark_cover_%28Amazon%29.jpg

 

Dette er bok nummer to i Revelation Space serien. For ikke å røpe noe som skjer i bok nummer en så sakser jeg plottet rett fra Wikipedia.

 

Plot:

Redemption Ark involves the pursuit of the "hell class" weapons found on the ship Nostalgia for Infinity in Revelation Space. In Reynolds's universe, humanity has split into several factions. These include the Conjoiners, humans who have incorporated technology that allows them not only to share thoughts, but to enhance many aspects of their existence (such as vision enhancements, pain blocking, fastidious memory collection and recall etc). The other featured faction is the Demarchists, baseline humans who originally practiced a form of decentralised mass-participatory democracy, but who are tending towards authoritarianism as a nanotechnology plague gradually destroys their infrastructure.

 

These factions, allies before the plague are, in the timeframe of the novel, engaged in a permanent state of war. The events of Revelation Space have tipped the balance that had existed and now the Conjoiners are looking to take control of Nostalgia for Infinity. Skade is a conjoiner woman who appears to be in touch with secret circles of control within the theoretically egalitarian Conjoiners society. When, under the direction of an ultra-secret inner Conjoiner council, she recovers a long-lost Conjoiner exploration craft, the events that propel the novel are set into motion.

 

Anbefales!

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...