Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Første boken til Christopher Paolini, Eragon. Liker boken ganske godt.

7226253[/snapback]

 

Har noen få sider av denne igjen, så jeg håper på å bli ferdig i kveld, slik at jeg kan kjøpe bok nr.2 i morgen ;)

7326250[/snapback]

kjempe bøker, ikke sant?

7328031[/snapback]

 

Jeg liker innholdet i de, håper de greier å holde seg til historien i filmen. Har sett altfor mange filmer av bøker der de har vridd på handlingen....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Syns ikke Wheel of Time er tungvindt akkurat. Lærte kanskje et par nye ord i starten, men ellers var det en veldig grei serie med tanke tekst og slikt.

 

Jeg hadde nettopp lest "A Tale of the Malazan Book of the Fallen" da jeg startet på Eragon, så var kanskje ikke så rart jeg syns den var litt kjedelig, for Steven Eriksson's serie er noe av det beste jeg har lest. Sykt bra funnet på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Var litt forvirrende de første 200-300 sidene ja, for du blir kastet rett inn i handlingen. Men fy søren, for et bra univers han har skapt. Folkene i boka er skikkelige bra "laget", alle andre vesener og ting også forsåvidt.

 

Anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar
Syns ikke Wheel of Time er tungvindt akkurat. Lærte kanskje et par nye ord i starten, men ellers var det en veldig grei serie med tanke tekst og slikt.

7332511[/snapback]

Akkurat nå synes jeg WoT går på tomgang. Serien startet uendelig bra, men det virker som forfatteren ikke vet hvordan han vil samle alle trådene, så det skjer jo omtrent ingenting i de senere bøkene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Akkurat nå er det pensumtid..

 

19th Century Art - en øvelse i bruk av vanskelige engelske ord, som "peripatetic", "capricious", "sanguinary", "gregarious" osv. Ellers er den grei.. litt tung til tider fagmessig

 

Gardner's Art Through the Ages - veldig bra bok, bare synd den veier 10 kg.

 

Aschehougs Kunsthistorie (bind 3 tror jeg) - lettskrevet, tidvis bra, tidvis elendig - går fra akademisk til fjollete og tilbake igjen veldig fort.

 

Ex.fac-KULT pensum.. vil rive ut øynene mine. 4 bøker. Sitter og skriver den siste oppgaven nå.

 

 

Ellers har jeg cirka 30 bøker i hylla jeg har kjøpt i løpet av året jeg ikke har fått startet på ennå, og har ønsket meg et par til jul.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Leser nå Rainbow Six på engelsk. Grunnen til det er at det sies at den norske oversettelsen er litt "slapp"...

 

Ganske spennende og bra bok, selv om jeg ikke er kommet så langt enda. Må komme i det riktige humøret for å lese. Boken er jo på ca 897 sider, så er ganske lang. Men ferdig skal jeg bli :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Leser nå Rainbow Six på engelsk. Grunnen til det er at det sies at den norske oversettelsen er litt "slapp"...

 

Ganske spennende og bra bok, selv om jeg ikke er kommet så langt enda. Må komme i det riktige humøret for å lese. Boken er jo på ca 897 sider, så er ganske lang. Men ferdig skal jeg bli :)

7458727[/snapback]

jeg har prøvd det samme, endte med at jeg leste den norske oversettingen. fremdeles ikke ferdig med den heller:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...