Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnet særemnet har jeg begynt på romanen «Maskeblomstfamilien» av geniet Lars Saabye Christensen. Har ikke lest lenger enn seksti sider, men det går veldig fort når man kommer i gang. Skildringene er så gode at man kan lage sin egen film - uten reklamepauser. Boken handler så langt om en tilsynelatende ensom, tolv år gammel gutt som mister faren sin og skildrer personene rundt ham i denne perioden. Boken hopper litt frem og tilbake i tid, noe som gjør lesingen spennende. Legger med et bilde så dere har noe å sikle på.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
f_2928.jpg
Lenke til kommentar

Jeg har nettop lest alle Harry Potter bøkene og sett alle filmene, og skal begynne på ytt igjen :tease:

Det er fordi jeg skal til Polen på klassetur, så kan være fint å ha noe lettlest å lese, i tillegg er det jo de klart beste bøkene noen sinne :w00t:

 

Men det går ikke bra, for jeg finner ikke boken, så nå har jeg sendt naboen på leting :cry:

Lenke til kommentar

Tchernobog: Har hørt MASSE positivt om den boken. Hvor god synes du den er? Må få lest den i nærmere fremtid.

 

gunfreak19: Jeg begynte med den, men så sluttet jeg midtveis. Delvis pågrunn av litt klisje, og litt urealistiske skildringer osv, og delvis på grunn av at jeg leste den på norsk og det ødela alt. Skal kanskje lese den på nytt av engelsk versjon. Sikkert mye bedre.

Lenke til kommentar
Tchernobog: Har hørt MASSE positivt om den boken. Hvor god synes du den er? Må få lest den i nærmere fremtid.

 

The Lies of Locke Lamora er definitivt verdt omslagsprisen. Meget interessant fantasyroman (av den ikke-episke sorten) hvis handling utspilles i en by som minner om middelalderens Venezia. Man ser her svært lite til de mange genrekonvensjonene (det er et modikum av magi, men det blir med det) som så gjennomsyrer sjangeren, hvilket gjør romanen til en frisk bris på en overvarm sommerdag. Anbefales på det sterkeste.

 

Sjekk forresten også ut forfattere som R. Scott Bakker (The Prince of Nothing), Mervyn Peake (Gormenghast), Glen Cook (The Black Company), Fritz Leiber (Fafhrd and the Gray Mouser) og China Mieville hvis Scott Lynch faller i smak.

Endret av Tchernobog
Lenke til kommentar

Leser fortiden All Quiet on the Western Front. Har riktig nok bare lest 30 sider naa (begynte paa skolen i dag), men hittil virker det som en veldig bra bok.

 

Den handler om Paul Baumer, en tysk soldat under forste verdenskrig og hvordan han og hans medsoldater opplever krigens forferdelige tragedier.

 

Boken er skrevet av Erich Maria Remarque, en person som faktisk var soldat under forste verdenskrig, saa historien er saa korrekt som man kan faa det til. Gleder meg til aa lese videre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...