Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Jeg leser Eldest(boka som er etter Eragon ;) )på engelsk for tiden, kommet til side 200.. så det vil si, enda 500 sider igjen. Begynner å bli litt spendene nå.. men den kom i gang ganske tregt syns jeg.. får se hvordan resten går :)

7708894[/snapback]

gled deg! går litt tregt til tider, men er ei bra bok :thumbup:

7711889[/snapback]

 

Hehe, bra jeg ikke sløser bort tiden min i så fall :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leser P.D James' Fyret. Den virker lovende, hva kan man ellers vente ifra kanskje den største britiske krimforfatteren?

7715786[/snapback]

 

Har lest James' bøker, de er ganske gode, men mener selv at den største britiske krimforfatteren var Agatha Christie. Ti små negerbarn er en klassiker.

Lenke til kommentar

akkuratt nå leser jeg en krim som heter "blå øyne". Noen som har lest den? Jeg syntes den er utrolig bra hittil, og er en utrolig fasinerende bok. "Håndtering av udøde" er en bok de fleste bør lese. Den er for folk som liker grøssere og slikt, og er ikke så ordinær som de andre grøsserene. Kjempe bra bok. For dem som liker bøker som handler mer om sex, alkohol og slikt bør lese "varmtvannsmusikk". Den er ganske bra, og handler masse om sex.

Endret av bodycrap
Lenke til kommentar
akkuratt nå leser jeg en krim som heter "blå øyne".  Noen som har lest den? Jeg syntes den er utrolig bra hittil, og er en utrolig fasinerende bok. "Håndtering av udøde" er en bok de fleste bør lese. Den er for folk som liker grøssere og slikt, og er ikke så ordinær som de andre grøsserene. Kjempe bra bok. For dem som liker bøker som handler mer om sex, alkohol og slikt bør lese "varmtvannsmusikk". Den er ganske bra, og handler masse om sex.

7738159[/snapback]

 

Kanskje en ide å nevne navn på forfatter?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Leser Big Mouth & Ugly Girl nå. Den er egentlig dritkjedelig, og man kan merke at forfatteren haler ut ved å skrive veldig unødvendige ting, som bidrar til å gjøre boka skikkelig uinterressant.

 

Desverre er det skole, så jeg MÅ kjempe meg gjennom alle sidene :(

Lenke til kommentar

Holder på med "Jakten på Bismarck - Kampen om Atlanterhavet" av Michael Tamelander og Niklas Zetterling.Boken er en studie av den tyske siden av andre verdenskrigs Kriegsmarine, fra dens midler og målsetninger, hvilke tokt som ble gjennomført, og hvilke taktiske valg som ble tatt og hvorfor. Boken er basert på studier av loggbøker, intervjuer av overlevende og offisielle arkiver fra den tiden. Selv om dette er en objektiv og svært fagmessig skildring av historiske hendelser, er boken på ingen måte "skolelitteratur", den er spennende og engasjerende, ikke tørr og kjedelig. Har bare kommet til side 111 av 300, men plukker frem boka i ethvert ledig øyeblikk. Anbefales, men bare til dem som har en spesiell fasinasjon for 2. verdenskrig/ maritim krigføring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+312

er på bok 46 i sagaen om isfolket (det svarte vannet.) Og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg gadd begynne på serien, er ganske lei... men har jo bare igjen halvannen bok da...

 

Tumbleweed:

"blå øyne" er av Jan-Sverre Syvertsen

"Håndtering av udøde" er av John Ajvide Lindqvist

"varmtvannsmusikk" er av Charles Bukowski

 

bokkilden.no

Endret av Slettet+312
Lenke til kommentar

Holder fortiden på med Lord of the Rings: Fellowship of the Ring.

 

Leste denne serien når jeg gikk i 7-8 klasse på norsk, og det tok meg et helt år å bli ferdig. Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve igjen, og se om jeg blir ferdig innen mars er omme.

Hittil er jeg bare på siden 146 etter to døgn (nettop ferdig med kapittelet der de er hos Tom Bombandil), men jeg må si at skriften er utrolig liten og at man blir sliten i både hodet og øynene hvis man leser en god stund.

Boken er heller ikke like enkel å lese som Harry Potter, men hva skal man egentlig forvente? Skriften er mindre, boken bruker et mye bredere og gamlere språk, og det er mer som forklares til den minste detalj. Det er litt vanskelig å komme inn det, men jeg overlever og jeg er fast bestemt på å komme igjennom hele serien om ikke alt for lenge. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...