Gå til innhold

Nytt design på hw.no!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke snakk om at vi nødvendigvis er i pengenød nå. Dere har kanskje lagt merke til at hw.no alltid er blant de siste til å innføre nye annonseformater? Det er fordi vi har et mindre kommersielt fokus enn f.eks. Dagbladet, IT-avisen osv. Likevel er vi nødt til å komme sakte etter, ellers er det ingen som gidder å annonsere hos oss. Vi har fortsatt ikke popups eller lydannonser, og kommer som sagt ikke til å få det heller. Jeg mener absolutt av vi har mindre og snillere reklame enn de fleste andre større nettsteder.

Dere er kanskje "snillere" men de andre sidene har ihvertfall et visst oppsett sånn at det ser någenlunde pent ut på sidene dems da. Man legger ikke fram en reklame rett over hovedlogoen til siden sin liksom.

Lenke til kommentar
Et par hundre kroner i engangsavgift fra deg og 400 andre dekker kanskje 10 dager med inntekter fra reklamen da.

 

Ser at de har forandret venstrekolonnen på forumet også nå allikevel så der tok jeg feil. Virker nesten som om de skal nå også kjøre i gang med flere forandringer mens folk er opptatt med å kritisere en av de

Altså har dere en reklameintekt på 200x400= 10 dager reklameintekter= 80 000.

 

Det er ca 360 dager i et år.

 

36x 80 000= 2,88Mill?

 

Hvor mye får dere egentlig i reklame intekter?

Lenke til kommentar
Det tok litt tid før vi fikk gjort endringer i alle delene av hw.no, men nå er vi ferdige. Enkelte mindre bug-fixer kan dog fortsatt komme.

*kremt*

 

Samtlige feil jeg påpekte har dere glatt ignorert. Det er flust i padding-feil i Firefox, reklamene blinker og siden har fortsatt massevis av valideringsfeil. Hvis dere vil at vi skal ta dere på alvor bør dere ta oss på alvor... :roll:

Lenke til kommentar
Altså har dere en reklameintekt på 200x400= 10 dager reklameintekter= 80 000.

 

Det er ca 360 dager i et år.

 

36x 80 000= 2,88Mill?

 

Hvor mye får dere egentlig i reklame intekter?

Utrolig morsomt å late som om en ikke forstår når noen setter noe på spissen, men tolker det bokstavelig og regner med masse fiktive tall en vet er fake ikke sant? Vi ler alle sammen her.

 

Dessuten har jeg ingenting med HW.no å gjøre på noen som helst andre måter enn at jeg leser nyhetene og testene dems, samt selvsagt ble valgt ut til å holde litt orden i forumet. Tallene jeg kom med var tatt helt ut fra hodet ;)

Lenke til kommentar

Kan umulig si jeg liker det nye designet. :)

Dere har lagt vekt på navigasjon, og der har dere misslykkes etter

min smak. :) Jeg må lete etter menyen! Det er altfor teit. Den er nemlig

ikke plassert logisk nok. Jeg har sett menyer på toppen før, men dette

ligna mer en slags "status bar", uten at jeg skal detaljere meg for mye.

 

Reklamen er overdrevet og tar altfor mye plass. Jeg skjønner HW.no

trenger inntekter, men det går ann å bygge annonser mer inn i selve

designet. De tok altfor mye oppmersomhet. Reklamer bruker sterke

farger for å fange oppmerksomhet, og HW.no med disse bleike, myke

fargene gjør at reklamen skaffer seg nettopp det den vil; oppmerksomhet.

Kanskje det er lurt å velge litt sterkere farger neste gang? :)

 

Derimot er presentasjon av nyhetene glimrende, selv om større overskrifter

ikke hadde gjort vondt. :)

 

Kult å se at HW.no endelig foreligger i table-fri utgave, med bruk av DIVs

og CSS. I love it. :)

Lenke til kommentar

Eg synst brukarane her inne ikkje gir dei dyktige folka bak HW designet nok respekt, for dei har rett på saklig og høflig tilbakemelding etter alt det arbeidet dei legg i sida! :yes:

 

Navigasjonslinkane på toppen virker bra, sjølv om eg liker å ha dei under side logo og reklame banner. (sikkert vane sak)

 

Ja, flash reklame kan være plagsomt, men HW lever at reklame. Så lenge flashene holder samme standard eller "auge-venlighet" som komplett sin(og kanskje går litt saktere), så har eg ingenting i mot det.

Vist du ser deg rundt på andre Hardware relaterte sider, så har dei meir.

 

Venstre blocka har holdt ca samme standard som før, og det virker forsatt heilt greit. (Sjølv om eg nesten aldri brukar den blocka ;))

 

Midt blocka kunne vore ein tanke breiare. Det er tross alt den informasjonen der mange kommer til sida for å lese, og ikkje reklamen.

 

Høyre blocka er igjen for brei. Til og med reklamen er for liten for blocka og har store glipper på sidene. I mine auge skulle den blocka vore like brei som streken under "siste frå forum" og "siste frå bruktmarkedet". Dette vil automatisk utløse plass til midtblocka. Kanskje t.o.m plass til ein "i fokus" ting til...

 

Samanlagt vil eg sei at HW har gjort ein god jobb med det nye designe. I mine auge har ikkje mengden reklame nesten ikkje auka, men endra seg. Alt er uvant no, men eg har enda ikkje funnet noko som får meg til å bli irritert ;).

Liten bug i hardware logo linken (går til beta.hw.no), men ellers ser alt til å virke bra. (bare sett i MS IExplorer) :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske vi kunne validere sidene helt, men det går desverre ikke når vi har et annonsesystem som lager fjerne annonsekoder. Vi har også en del gamle ting som ikke validerer, men alt nytt vi lager blir validert. Det er jeg som har kodet de nye sidene, og alt "hoved-designet" validerer xhtml strict.

Lenke til kommentar
Greit med litt forandring, men jeg har ett eneste stort ønske til ytterligere forbedring:

 

Dynamisk bredde på sidene, slik som på forumet :yes:

 

Vær så snill?

:yes:

 

 

Bare husk at uten brukerene så er det lite vits med sidene, så ta ivertfall til etteretning hva vi har å si, ivertfall vist det vi sier er noe konstruktivt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...