Gå til innhold

Nytt design på hw.no!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samtlige feil jeg påpekte har dere glatt ignorert. Det er flust i padding-feil i Firefox, reklamene blinker og siden har fortsatt massevis av valideringsfeil. Hvis dere vil at vi skal ta dere på alvor bør dere ta oss på alvor... :roll:

Hmmm... et par ting bør påpekes der: de aller fleste valideringsfeilene du påpeker skyldes reklamen. Det kan hw.no gjøre lite med.

 

I tillegg (denne er både til deg og til alle andre som klager over feil et eller annet sted på siden): OPPGI VERSJON PÅ NETTLESEREN! ;)

 

Når det gjelder selve designet, så blir vel dommen litt tentativ foreløpig. Førsteinntrykket er at siden fremstår lite balansert, fokus dras veldig bort fra innholdsdelen (særlig av den høyre kolonnen som ikke virker helt heldig). Men jeg antar det vil oppleves som bedre etterhvert. Fremgang fra det gamle, men det skyldes kanskje mest at jeg egentlig ikke hadde så mye godt å si om den gamle siden... ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg må si jeg likte det gamle desgnet myye bedre, dette ser jo ut som det er mekka av en newbie i frontpage på 5 minutter. :(

 

 

Foresten så har dere sletta en del grafikk filer(logo, fyll etc) som gjør at det gamle forum skin'et bli seende litt rart ut, dette bør dere ihvertfall kunne fixe

 

 

men nok en gang, det nye designet får en :thumbdown: fra meg

Lenke til kommentar

Venner meg sikket til det nyr designet selv om jeg synes alt ble litt vel "stort".

 

HW logoen på topp-venstre er for pragende og reklamen øverst er IKKE pen! Synes synd på de som sitter på lave oppløsninger... scroll scroll.

 

Men det blir vel en vanesak...

 

ED: Blå skrift på blå bakgrunn er ikke heeelt bra, bør endres. (bla. forum menyen på venstre side)

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar
Når det gjelder selve designet, så blir vel dommen litt tentativ foreløpig. Førsteinntrykket er at siden fremstår lite balansert, fokus dras veldig bort fra innholdsdelen (særlig av den høyre kolonnen som ikke virker helt heldig). Men jeg antar det vil oppleves som bedre etterhvert. Fremgang fra det gamle, men det skyldes kanskje mest at jeg egentlig ikke hadde så mye godt å si om den gamle siden... ;)

Ja, det er mer fokus på høyrekolonne enn det var tidligere, det er for å få mer fokus på våre andre tjenester. Vi har utvidet forum-feeden, samt at vi ønsker å gi mer fokus til bruktmarkedet osv.

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske vi kunne validere sidene helt, men det går desverre ikke når vi har et annonsesystem som lager fjerne annonsekoder. Vi har også en del gamle ting som ikke validerer, men alt nytt vi lager blir validert. Det er jeg som har kodet de nye sidene, og alt "hoved-designet" validerer xhtml strict.

Alt?

 

target="_blank"

er ikke gyldig i Strict. Det er forøvrig noe som tilhører linkene til partnersidene, så jeg nekter å tro at reklamene gjør det.

 

 

</li><li><a href="http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=8874" class="erfaringproduct">AOpen 350W, Super low noise, 12cm vifte</a><br><a href="http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?view=erfaringer&product_id=8874&id=8597" class="">AOpen 350W strømforsyning.</a>  [8]

&'ene kunne godt vært byttet ut med & , noe som gjøres i resten av siden.

 

 

Greit nok at dette bare er småplukk, men alle de andre feilene ( som du sier kommer fra ad-systemet deres ) kan lett filtreres ut ved å kjøre det gjennom en liten PHP-snutt som kan omparse det.

Lenke til kommentar

Må innrømme jeg likte det gamle designet bedre. Dette virker, for meg, som en unskyldning for å forstørre reklamen. Der hvor en logo el. lignende burde vært er jo en svær "flashy" poster breytet ut. Jeg mener også at rubrikken med forum- og bruktmarked poster er for bredt.

Endret av ola555
Lenke til kommentar

jorgenindahouse:

Som sagt, alt nytt validerer. Gamle feeder og annonsekoder validerer ikke. Ettersom vi likevel ikke validerer tok jeg meg den frihet å bruke target="_blank" på ingresser til søstersider. Det er det eneste jeg har skrevet som ikke validerer. Det kan diskuteres mye til og fra rundt den atributten, men det er bestemt at slikt skal åpnes i nye vinduer, og da synes jeg det er greit å løse det på den måten. Jeg kommer ikke til å diskutere det videre.

 

Når det gjelder annonsekodene så er det ikke bare bare å skrive dem om. Vi er forøvrig blitt lovet nye og bedre annonsekoder fra de som lager annonsesystemet, så vi venter i spenning på dem.

 

Det er fortsatt litt variasjon i hvordan sidene ser ut i firefox og andre nettlesere, men jeg ser ingen alvorlige. Er det noe spesielt du tenker på?

Lenke til kommentar
Det er fortsatt litt variasjon i hvordan sidene ser ut i firefox og andre nettlesere, men jeg ser ingen alvorlige. Er det noe spesielt du tenker på?

Teksten under "siste fra forum", og disse overskriftene varierer mellom å komme bakom overskriften, og å komme 10px under. Av og til er de akkurat passelig, av og til er de hakkendes gale.

 

Teksten under "nyeste webshopper" er for eksempel over 30px for langt nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...