Gå til innhold

Nytt design på hw.no!


Anbefalte innlegg

Og seriøst, det finnes vel knapt noen god grunn til å fortsette som Netscape-bruker all den tid både Mozilla og Firefox er under aktiv dag-til-dag utvikling og på alle måter fremstår som likeverdige (og også bedre) alternativ...

Har brukt Netscape siden versjon 1.1 eller noe sånt, og har ikke tenkt å bytte nå :p

Jeg er ganske vanskelig sånn.

 

I tillegg så har det vel ikke skjedd så veldig mye med IE i det siste heller så vidt jeg vet (utenom sånne sikkerhetsting)

 

Tror jeg mistet poenget mitt her et sted, men jeg kommer ikke til å gi opp nettleseren min for noen bugs på en side. I tillegg så var det vel rykter om en ny versjon av netscape snart.

 

Vil legge til at etter jeg har sett litt mer på det nye designet synes jeg de pilene som peker mot søket er noe forvirrende. Trodde lenge det var linker eller noe.

(+ stor høyre kolonne/liten midtre kolonne)

 

En liten ting til, på forsiden er toppmenyen venstrestillt, mens når du trykker på forum blir den midtstilt. (eller teksten hopper litt rundt, står ikke alltid på samme sted) I tillegg havner forstørrelsesglasset ved søk av og til helt til venstre. Ingen krise, men likevel...

 

Sp+

Endret av solar_panel+
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si jeg misliker den nye layouten......for meg ser det ut som om noen har laget den i Frontpage..........Alt har liksom blitt så rotete og prangende/svært......

 

Likte veldig godt den "gamle" stilen. Alt var passe stort, navigeringen var lagt bra opp, selv reklamen var bedre........

 

Og hvor har det blitt av menyen på høyre siden som het "Billigst i dag..." ?? - den var jo etter min mening svært nyttig. Med ett blikk kunne du se billigste pris på noen kjernekomponenter - uten å måtte gå helt inn i prisguiden.........

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Sidene ser helt cpskada ut i opera.

 

Gidder ikke å lese på sidene en gang, når det er så rotete

 

edit: installerte opera 7.51 og da funka sidene fint, men opera 7.51 er stygg i forhold til 7.11 så sidene burde være bakoverkompatible.

 

Bytt tilbake til det gamle designet.

 

edit2: Og den svære microsoft reklamen kunne godt bli bytta ut, den er så skrikende at man mister konsetrasjonen på alt annet.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Sidene ser helt cpskada ut i opera.

 

Gidder ikke å lese på sidene en gang, når det er så rotete

 

edit: installerte opera 7.51 og da funka sidene fint, men opera 7.51 er stygg i forhold til 7.11 så sidene burde være bakoverkompatible.

 

Bytt tilbake til det gamle designet.

 

edit2: Og den svære microsoft reklamen kunne godt bli bytta ut, den er så skrikende at man mister konsetrasjonen på alt annet.

Du kan jo få 7.51 til å se helt lik ut som 7.11 om du vil det.

 

AtW

Lenke til kommentar
At du har en annen oppfatning er meg totalt likegyldig.

Tydeligvis ikke. Du tok deg da tid til å skrive et større svar.

 

Poenget blir det samme uansett. Det blir litt urettferdig av deg å klage på noe hw.no ikke har styring på, når klagen er basert på en bug i nettleseren din, og når du i tillegg velger å bruke en nettleser som ikke lenger er under aktiv utvikling.

 

Hvis du faktisk leste hele inlegget mitt hadde du lagt merke til

Man skal tydeligvis ikke utøve et press mot siden som har problemet, og be dem utøve dette presset videre til den/de som er ansvarlige for problemet slik at problemet blir fikset fortest mulig.

som benyttet seg av samme ironi du benyttet i din post.

 

Når det gjelder mine psykiske lidelser <snip> osv osv osv

Resten er det bare å forbigå i stillhet. *rister på hodet* Beklager at jeg tok meg den frihet å være litt ironiserende over det jeg oppfatter som å gjøre en liten ubetydelig filleting til noe stort svært og stygt av typen "Da får jeg bare vente med å besøke siden litt da". Øve press er generelt et gode, men press av den typen fremstår ikke bare heldig.

 

Tja. Jeg har generelt ikke noe imot ironi, men når noen begynner å snakke om psykiske lidelser fordi de har en annen oppfatning av størrelsen på problemet tillater jeg meg å reagere på det.

Pluss det at jeg ikke helt likte måten du bagatelliserte et forholdsvis irriterende problem.

 

Men hvis du ikke liker at folk følger opp din ironiske tone/trekker den litt lenger, så ....

 

Og jeg må da få lov til å bestemme selv hvilke type problemer jeg irriterer meg over og hvilke ikke. Hvis du har lest mine tidligere innlegg i denne tråden vil du se at jeg, i motsetning til de fleste i denne tråden, ikke har noen problemer med antall reklamer eller størrelsen på disse (bare plasseringen av navigasjonsbaren siden den nesten forsvant).

 

Poenget mitt er at selv om du synes det er en liten filleting betyr ikke det at alle andre er enige med deg om det, og de burde således få lov til å ytre sin mening om det uten at andre forsøker å latterliggjøre dem slik jeg oppfattet ditt første innlegg til meg.

 

 

Men tilbake til designet på sidene.

Veldig bra at dere har forstørret navigasjonsbaren så den ikke lenger er usynlig over reklamen. Fortsatt noe problemer med venstre/midstilling av teksten i den fra forsiden til forumet og at forstørrelselglasset (søk) ligger over "anbefalinger" på forsiden i både Opera 7.51 og Netscape 7.1.

 

Skulle også som sagt gjerne hatt et større midtfeldt på forsiden gjerne med dynamiske størrelser. Ser ganske rart ut i 1280*1024, men ikke fullt så galt i 1024*768.

Lenke til kommentar
HalTan Skrevet 13/06/2004 : 22:41

  Hadde ikke reklamen vært der, hadde ikke hw.no eksistert. 

Noen leser, men forstår ikke innholdet? :p

Snakker ikke om å fjerne reklamen. Snakker om å gjøre den mindre irriterende, som å legge den på sidene og la innholdet i hw.no komme i fokus. Da slipper brukeren å få den mitt i trynet! ;)

Og hvor aktuelt ville det være for firmaer å annonsere på hw.no hvis all reklame var flyttet ut av fokus?

 

Jeg tviler sterkt på at hw.no, vg.no eller andre stedet som livnærer seg på reklameinntekter ønsker å ha reklamer som irriterer brukerne sine. Men de må tilfredstille de krav annonsørene/pr-byråene har for at de skal få solgt plass på sidene sine.

 

Alternativet hadde kanskje vært å tredoble antallet reklamer rundt alle artikler for å ta inn det man taper på å ikke ha de reklamer som er der nå.

 

Og er det virkelig så vanskelig å ignorere reklamen med det nye designet? (Bortsett fra den "blinkende" reklamen?)

 

BTW: Hvor mange av dere som klager av at det tar båndbredde å laste ned reklame sitter på en linje med tregere hastighet enn 384kbps d/l?

Jeg har sluttet å lese en del norske nettsteder de 2 siste årene, pga all reklamen / trenden med å pakke mer og mer reklame inn i synsfeltet som møter meg når jeg åpner sidene. Og jeg er glad jeg orket å lære engelsk på skolen, det har vært til stor hjelp, siden jeg stort sett bare leser engelskspråklige nettsteder.

Har fortsatt å bruke hw.no etter omleggingen, skal ikke nekte for det, men tiden jeg bruker her er veldig redusert. Norske reklameanalytikere og trendmakere burde se litt mer over til andre siden av Atlanteren, hvor de er en del foran, og lager litt mindre irriterende websteder (snakker om data relaterte steder). Ad bannerne midt på sidene oppe er ikke så gigantisk, og reklamen ellers er i de fleste tilfellene flyttet ut til siden og i mindre størrelser enn det norske nettsteder bruker, men gjerne i litt større antall.

Hvis ambisjonen til hw.no er å tjene penger fremfor å være en kilde til informasjon, er det vel deres sak. De kunne tjent nok penger til drift og oppgradering sånn som reklamen var på forrige utseende, de sa det selv tidligere i år før omleggingen. De lar seg antagelig dirigere av de "mektige" anonsørene og deres krav. Uavhengighet er noe dritt, hva?

 

Aktuelt ville det være uansett for en bedrift som Komplett eller Psdata å anonnsere på hw.no pga antall besøkende pr dag som er interessert i data og tilhørende utstyr. Glem ikke at hw.no er Norges største på emnet, så de er nok som flua på kuruka ;)

 

Spam er uønsket av de fleste siden det stjeler båndvidde fra alle. Jeg mener uønsket reklame er på samme nivå. På toppen av det hele, så må ofte nettleserne vente på reklamen fra ad serverne før nettsiden man åpner kan vises :mad:

 

Og om du ikke har fått det med deg, er det mange som sitter med analogt modem og ISDN utenfor de store befolkningsentrene. De ville sikkert hatt glede av å få åpnet nettsidene raskere.

Jeg bruker min rett til meningsytring når jeg sier at reklame forstyrrer meg, slik som du gjør når du siterer meg og viser at du godtar stjeling av båndvidden du betaler for å ha. :)

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller har det blitt mye mer reklame på hw med det nye designet?

Slik ser hw startsiden ut på min laptop med 1024*960:

Reklamehw1.gif

 

Er jo 40% reklame.. ødelegger alt av helhetsinntrykk av siden. Føler at jeg ser på reklame med litt lesbart/nyttig innimellom.. Bare min mening.

 

magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...