Gå til innhold

Hvilken prosessor-produsent liker du best?


Blib

Hvilken prosessor-produsent liker du best?  

482 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessor-produsent liker du best?

    • AMD
      318
    • Hitachi
      0
    • HP
      2
    • IBM
      11
    • Intel
      119
    • Motorola
      9
    • MIPS
      1
    • NEC
      0
    • Samsung
      0
    • Siemens
      0
    • SUN
      7
    • Texas Instruments
      3
    • Transmeta
      3
    • VIA
      5
    • Andre
      4


Anbefalte innlegg

AMD 64 er "kalde".......

Det er jo kun "en cpu".

De fleste her har vel XP eller P4 cpuer.

Det er jo kun en cpu? hva tenker du på da? Forskjellen mellom xp t-bred og palomino og barton og diverse p4 kjerner?

Det jeg mener er at de fleste andre AMD cpuene ikke er spesielt kalde. Bortsett fra A64 som sagt. Er enige i at Intel er litt dyrere iforhold til ytelse , men P4 mot A64 blit også litt feil med tanke på at P4 (s478) er en ganske gammel plattform.

Hvis Intel fikk ned prisene ville de bli mer konkurranse dyktige. Ihvertfall i midt klassene.

 

men men nok om det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er enige i at Intel er litt dyrere iforhold til ytelse , men P4 mot A64 blit også litt feil med tanke på at P4 (s478) er en ganske gammel plattform.

Hvis Intel fikk ned prisene ville de bli mer konkurranse dyktige. Ihvertfall i midt klassene.

 

men men nok om det

HAHA... Da kan vi i hverfall ikke sammenligne P4(s478) og K7 (sA). sA platformen kom jo på PIII-tiden (Rundt 600Mhz).

Lenke til kommentar
Hvorfor AMD?

Første gangen var i 1999. K7 lå for det meste 50 MHz foran P3 og hadde bitte bitte bitte litt mer ytelse. Hva mer skulle til? Jeg kjøpte en AMD K7 700MHz. En herlig maskin til en "OK" penge.

Senere ble det T-Bird 1,4GHz med DDR, pga av dårlige P4 willy resultater og god pris.

Så ble jeg vel trofast til AMD. Kjøpte så en Duron 1200 MHz for å ha en midlertidig CPU når jeg solgte T-Birden og daværende skjermkort. Skulle gjøre meg klar for Athlon 64 3000+ som jeg har i dag. Er ganske fornøyd med denne :)

Alt i alt er jeg ganske nøytral til vaget mellom Intel og AMD (og andre CPU'er visst de blir relevante). Jeg har blitt voksen hardware-fanatiker og ser at andre CPU'er er bedre enn AMD på andre områder enn det AMD er. Alt er godt til sitt bruk heter det :wee:
Lenke til kommentar
haha, prisen på amd/intel er så å si identiske, bare at du får mer ytelse ut av intel.

intel = kvalitet

amd = kvantitet.

:yes:

Hmm

 

Intel = Varm, dårligytende og dyr prosessor.

 

AMD= "Kald", høytytende og billig prosessor

Hmmm..

Min Intel 2,8 / 800 HT er litt lunken (ca. 30 grader ved normal bruk og ca. 50 ved kontinuerlig 100% CPU bruk),

Den yter bedre på videoeditering enn noen AMD'r.

Og den er billig.

Virker til og med bra på spill.. :)

Hmmmmmmmmm

 

Min AMD 64 ligger på ca 25C ved surfing og slikt, og rundt 30C ved spilling.

Lenke til kommentar

Hmmm..

Min Intel 2,8 / 800 HT er litt lunken (ca. 30 grader ved normal bruk og ca. 50 ved kontinuerlig 100% CPU bruk),

Den yter bedre på videoeditering enn noen AMD'r.

Og den er billig.

Virker til og med bra på spill.. :)

 

 

ok da er din "varm" min lå på 30idle med stock kjøler og 40 ved maks load ca. Det var dog en 2,533 med stock kjøler. Vet ikke om det er store forskjeller jeg.

Endret av Mima
Lenke til kommentar

IBM og Intel fordi de gjør de største teknologiske løftene. AMD er seff bra, men jeg ser de mest som en pisk som får resten til å komme seg opp av sofaen og jobbe. Det duger de jo bra til for tiden.

 

Stemmen havnet på Intel. De lager tross alt verdens beste 64bit CPU. Ingen over kun Power5 ved siden, men Power5 vil muligens ha noen glansdager på toppen fra i høst til ut mot sommeren 2005.

 

*Håper min neste "desktop" blir Millington basert* :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...