Gå til innhold

Hvilken prosessor-produsent liker du best?


Blib

Hvilken prosessor-produsent liker du best?  

482 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessor-produsent liker du best?

    • AMD
      318
    • Hitachi
      0
    • HP
      2
    • IBM
      11
    • Intel
      119
    • Motorola
      9
    • MIPS
      1
    • NEC
      0
    • Samsung
      0
    • Siemens
      0
    • SUN
      7
    • Texas Instruments
      3
    • Transmeta
      3
    • VIA
      5
    • Andre
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stemmen havnet på Intel. De lager tross alt verdens beste 64bit CPU. Ingen over kun Power5 ved siden, men Power5 vil muligens ha noen glansdager på toppen fra i høst til ut mot sommeren 2005.

 

Tenk at AMD ikke klarer å lage 64bit prosessorer som ikke er i nærheten av Mac og intel sine 64bit prosessorer :thumbdown: Utrolig at Opteron kommer så bra ut i tester gang på gang og ikke minst at det er så mange som satser på denne prosessoren.

 

Men du er jo en "ANTI AMD" til de grader og du klarer ikke å skille mellom prosessorene til de forskjellige produsenetene på en nøytral måte! Du ser kun svakheten til AMD og ikke den sterke siden :laugh:

 

Hvorfor er ikke AMD i nærheten av Intel og Mac når det gjelder 64bit CPU'er?

Lenke til kommentar

valgte AMD jeg også, de siste 4 CPU'ene jeg har hatt har kommet fra dem,

og har vært meget godt fornøyd. Aldri hatt noe trøbbel. Den siste Intel jeg

hadde var en Pentium 200MHZ, var godt fornøyd med den også på den

tiden..

 

Valget av AMD har jo også selvsagt mye med pris/ytelse som så mange har

nevnt før

Lenke til kommentar
valgte AMD jeg også, de siste 4 CPU'ene jeg har hatt har kommet fra dem,

og har vært meget godt fornøyd. Aldri hatt noe trøbbel. Den siste Intel jeg

hadde var en Pentium 200MHZ, var godt fornøyd med den også på den

tiden..

 

Valget av AMD har jo også selvsagt mye med pris/ytelse som så mange har

nevnt før

 

du har jo aldri prøvd en nyere p4, slik at du faktisk ikke vet pris/ytelse på en intel i forhold til en amd.

Lenke til kommentar
Stemmen havnet på Intel. De lager tross alt verdens beste 64bit CPU. Ingen over kun Power5 ved siden, men Power5 vil muligens ha noen glansdager på toppen fra i høst til ut mot sommeren 2005.

 

Tenk at AMD ikke klarer å lage 64bit prosessorer som ikke er i nærheten av Mac og intel sine 64bit prosessorer :thumbdown: Utrolig at Opteron kommer så bra ut i tester gang på gang og ikke minst at det er så mange som satser på denne prosessoren.

 

Men du er jo en "ANTI AMD" til de grader og du klarer ikke å skille mellom prosessorene til de forskjellige produsenetene på en nøytral måte! Du ser kun svakheten til AMD og ikke den sterke siden :laugh:

 

Hvorfor er ikke AMD i nærheten av Intel og Mac når det gjelder 64bit CPU'er?

Om du leser det jeg skriver og faktisk forstår det så ville du insett at ditt angrep på min person er så skivebom som det kan bli. Ikke har jeg nevnt PPC970(fx) eller Nocona/Prescott med EM64T, hvilket antagelig er de prosessorene du har i tankene. De jeg tenkte på var Power5 og Itanium 2. Det burde være rimelig innlysende. Ha en fin dag og ro ned pæra de før du slenger mer dritt i den retningen du tror jeg står.

 

Opteron er en kjempebra CPU, men den har ingenting med de større RISC prosessorene å gjøre. De deler bare en svært liten markedsandel sett fra et konkurransemessig synspunkt. Ellers vil jeg tro at PPC970fx, Opteron og Nocona vil ha ca samme ytelse gjevnt over i snitt selv om det nok vil være store forskjeller på en god del benchmarks. Typisk vil jeg tro Nocona vil gjøre det svært bra på typiske workstation laster som rendering, men s Opteron allerede har vist at den er et monster på databaser.

 

At du har inntrykk av at jeg ikke liker Opteron forstår jeg til en viss grad. Antagelig klarer du ikke og lese postene mine, slik vist i siste post, og i tillegg har jeg diskurtert en god del med folk som tror k8 kjernen er bedre enn alle andre arkitekturer til alt. Da er det ikke veldig nødvendig og selv skryte den opp i været.

 

Edit: trykkleifs

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...