Gå til innhold

Hvilken prosessor-produsent liker du best?


Blib

Hvilken prosessor-produsent liker du best?  

482 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessor-produsent liker du best?

    • AMD
      318
    • Hitachi
      0
    • HP
      2
    • IBM
      11
    • Intel
      119
    • Motorola
      9
    • MIPS
      1
    • NEC
      0
    • Samsung
      0
    • Siemens
      0
    • SUN
      7
    • Texas Instruments
      3
    • Transmeta
      3
    • VIA
      5
    • Andre
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis jeg da velger en P4 2.8c koster den 1618,-

Tilsvarende AMD i ytelse: XP 3200+ 1587,-

Med vifte koster jo XP prosessoren mere..

 

 

Men dersom man går ned i ytesle, til f.eks XP 2500+, har ikke Intel noe med tilsvarende ytelse i den prisklassen.

Tilsvarende amd er ikke den du har valgt, tilsvarende amd er den som har XP 2800+ i navnet. Amd's prossessor navn tilsvarer intels Ghz i ytelse på prossesoren, du må nemlig ikke la deg blende av Ghz det er ikke bare dette som teller.

[Off-Topic]

AMD's PR-rating på XP-serien kan sammenlignes (men er ikke bygget på) med intels frekvenser på P4b-CPU'ene (de med 533MHz bus).

De nyere intel CPU'ene (P4c) som nå har fått 800MHz bus og HyperTreading yter litt mer enn enn at PR-ratingen kan sammenlignes.

[/Off-Topic]

Lenke til kommentar
haha, prisen på amd/intel er så å si identiske, bare at du får mer ytelse ut av intel.

intel = kvalitet

amd = kvantitet.

:yes:

Har du fulgt med det siste året i det hele tatt? :p

 

Stemte AMD pga. Overlegen ytelse, overlegen pris/ytelse, stabilitet og spillegenskaper :yes:

Lenke til kommentar

motorola fordi jeg digger Amiga :D

dessuten vet jeg mange programerere liker etter en viss tid ppc framfor x86. Er litt iriterende at ppc som har mulighet til å være bedre en x86 får mindre penger til forskning... en slags forsinkelse av utviklingen..om det er sant da, men har hørt det så ofte.

Lenke til kommentar
motorola fordi jeg digger Amiga :D

dessuten vet jeg mange programerere liker etter en viss tid ppc framfor x86. Er litt iriterende at ppc som har mulighet til å være bedre en x86 får mindre penger til forskning... en slags forsinkelse av utviklingen..om det er sant da, men har hørt det så ofte.

Motorola gir bedre ytelse på sine cpuer enn x86 arkitekturen? wow

Lenke til kommentar
motorola fordi jeg digger Amiga :D

dessuten vet jeg mange programerere liker etter en viss tid ppc framfor x86. Er litt iriterende at ppc som har mulighet til å være bedre en x86 får mindre penger til forskning... en slags forsinkelse av utviklingen..om det er sant da, men har hørt det så ofte.

Motorola gir bedre ytelse på sine cpuer enn x86 arkitekturen? wow

nei men PPC har mulighet til å bli bedre. PPC har en reinere arkitektur elns. Den yter vel bedre per MHz en intel, men usikker på AMD.

Lenke til kommentar
haha, prisen på amd/intel er så å si identiske, bare at du får mer ytelse ut av intel.

intel = kvalitet

amd = kvantitet.

:yes:

Hmm

 

Intel = Varm, dårligytende og dyr prosessor.

 

AMD= "Kald", høytytende og billig prosessor

Hmmm..

Min Intel 2,8 / 800 HT er litt lunken (ca. 30 grader ved normal bruk og ca. 50 ved kontinuerlig 100% CPU bruk),

Den yter bedre på videoeditering enn noen AMD'r.

Og den er billig.

Virker til og med bra på spill.. :)

Lenke til kommentar

Jeg får gå med AMD, fordi jeg hadde en Intel 600mhz engang (P3) og mer problemer har jeg aldri vært borti før.. hadde også en Intel Pentium 133mhz..

 

AMD har alltid vært snille med meg:)

 

Og nå ligger de jo øverst på både Ytelse og Pris på FX serien og 64 serien :)

[FX sammenlignet med P4EE, og 64 med resten av intel sin stock]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...