Gå til innhold

Hvilken prosessor-produsent liker du best?


Blib

Hvilken prosessor-produsent liker du best?  

482 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessor-produsent liker du best?

    • AMD
      318
    • Hitachi
      0
    • HP
      2
    • IBM
      11
    • Intel
      119
    • Motorola
      9
    • MIPS
      1
    • NEC
      0
    • Samsung
      0
    • Siemens
      0
    • SUN
      7
    • Texas Instruments
      3
    • Transmeta
      3
    • VIA
      5
    • Andre
      4


Anbefalte innlegg

AMD. Men ikke fordi jeg har noe spesielt å like selskapet for, annet enn at de for øyeblikket ser ut til å gi klart best ytelse per krone i mitt marked (desktopmarkedet). Dersom Intel (eller andre, for den slags skyld) overtar denne rollen, vil jeg selvsagt gå over til å bruke deres prosessorer. Det er ikke snakk om å bruke AMD for å "holde med dem". Her går det kun på ytelse og økonomi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg liker AMD best. det er på grunn av veldig gode priser i forhold til ytelse.

+ at jeg generelt liker AMD bedre enn de andre.

 

Jeg har nå 2 AMD maskiner, ( xp 2800+ og 2200+ ) og begge kjører dønn stabilt. så jeg er i hvertfall storfornøyd :thumbup:

 

Ytelsen er også ganske god :w00t:

Lenke til kommentar
Velger AMD fordi de ikke er redde for å prøve noe som ikke er "tested and tried" i flere år.

 

Ytterligere, så får AMD min vote fordi de er billigere og kjøligere enn Intel.

Er amd "kjøligere" enn Intel ?

 

Og nei...jeg er ingen Intel fan boy (har både amd og intel cpuer)

 

 

Stemte Amd pga 64 athlon cpuene.

Lenke til kommentar
Velger AMD fordi de ikke er redde for å prøve noe som ikke er "tested and tried" i flere år.

 

Ytterligere, så får AMD min vote fordi de er billigere og kjøligere enn Intel.

Er amd "kjøligere" enn Intel ?

 

Og nei...jeg er ingen Intel fan boy (har både amd og intel cpuer)

 

 

Stemte Amd pga 64 athlon cpuene.

AMD er nok neppe kjørligere enn Pentium.

 

Men Pentium tåler kanskje en smule mer varme?

Lenke til kommentar

AMD er best!

Jeg har en AMD athlon xp (barton), den er stabil som et fjell, clocervenlig, den er billig og har en ytelse som tilsvarer den dobbelte prisen.(min mening)

 

AMD lager konkuransedyktige prosessorer mot Intels, men intels prosessorer er dyrere. Grunnen til dette er at de bruker mindre strøm og produserer mye mindre varme, enn AMDs prosessorer.

 

Jeg anbefaler AMD på det sterkestee, uansett - de prosessorene må ha.

De er billige, stabile og har høy ytelse.

Lenke til kommentar

Stemte AMD fordi:

- Har en xp2000+ som har fungert bra

- Har en xp-m2400+ som fungerer svært bra og overklokker veldig masse

- AMD fører generelt sett med seg billigare hovudkort og cpu-er

- Har hatt en Intel P-II som eg aldri har vert fornøgd med. Den einaste Intel-CPU-en eg har vert innehaver av og likt, er min Intel i386 DX-20 :p

 

For å hive meg på diskusjonen, vil eg sei at amd er kjøligere enn intel i den forstand at amd har lavere tempraturer. No skal eg ikkje uttale meg om amd sine 90nm-cpu-er, i og med at eg veit lite om det. Men Intel P4 (spesielt 90nm) har vell høgre temp enn en amd barton. Det er i alle fall det eg har fått med meg! Kan i alle fall skrive under på at min xp-m 2400+ er kjølig ;)

Lenke til kommentar

Hmmm... vanskelig valg. Jeg er fornøyd både med Intel og AMD. Intel fordi jeg har en P4C 3.0 GHz som yter bra og er meget kjølig. Det sitter en Pentium-M i min laptop (Latitude D600).

AMD fordi jeg akkurat har fått en Athlon XP2500+ som har en formidabel ytelse i forhold til klokkehastighet. Den kjører på et Asus A7N8X-E Deluxe hk. Dette er en maskin jeg er SVÆRT fornøyd med. Må nok tenke litt hva jeg skal stemme her, ja.

Lenke til kommentar
For å hive meg på diskusjonen, vil eg sei at amd er kjøligere enn intel i den forstand at amd har lavere tempraturer. No skal eg ikkje uttale meg om amd sine 90nm-cpu-er, i og med at eg veit lite om det. Men Intel P4 (spesielt 90nm) har vell høgre temp enn en amd barton. Det er i alle fall det eg har fått med meg! Kan i alle fall skrive under på at min xp-m 2400+ er kjølig ;)

P4 NW er nok mye kjøligere enn Athlon XP prosessorene. Jeg har en P4C 3.0 GHz og en XP2500+. XP2500+ har en idle temperatur på rundt 52-53 grader. Min P4C 3.0 GHz ligger bare på 33-34 grader ved idle. Og det i et kabinett fullt av kabler, Radeon 9700 Pro, 4 harddisker, hvorav to er en 10k og en 15k SCSI-disk. Men hvis du snakker om P4 Prescott, kan jeg være enig i det du sier. Så å si at AMD lager CPU'er med lavere temperaturer enn Intel blir nok helt feil. Det er bare Prescott hvor Intel har dummet seg ut angående temperatur. Og AMD var MYE varmere før. Alle husker jo Athlon T-Bird...

Lenke til kommentar

Har AMD hjemme og Intel på jobb, men stemmer på AMD av grunner sikkert nevnt tusenvis av ganger her på forumet av AMDs noe religiøse tilhengerskare; pris kontra ytelse. Dessuten så liker jeg at det finnes alternativer til de store produsentene/konsernene.

 

EDIT: Retter litt på hva jeg mener med religiøs.. dette er en analogi til holdninger. Gjelder for intel-fanatikerne også... tror det er det som kalles fanboys ;)

Gir meg en ide til en ny poll... "hvilken gud synes du er tøffest", eller "hvilken gud heier du på"...

Endret av hart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...