Gå til innhold

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Christian Thork said:

Fikk Mail fra huseier om at forbruket dobla seg i desember, må skru av for nå dessverre. Får heller se når jeg er ferdigutdannet og tjener litt mer.

Foldet lite i Desember og ser at totalforbruket var mye lavere enn for Desember i 2021. Det påvirker en del å ha nærmere 1kW gående 24/7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 1/4/2023 at 9:41 PM, Evil-Duck said:

Nå liker jeg å spille litt innimellom da så 27 million tallet får du nok ikke se, men hadde nesten 20 mill siste 24 timene da 🥳

edit: Høyeste PPD estimatet jeg har fått så langt

bilde.png.e42f78aed0ed0adba51d90896cea46bb.png

Du vet at du ikke får så mye, hvorfor poster du det?

Rekning på 5888 er betalt, har og fått svar fra fjordkraft og lyse, Men å vis feil info på ppd, gjør meg trist.

Har du og jeg ett problem? Listen sier hva du har😀

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (31 minutter siden):

Jepp. Men om jeg sparer strøm ved å ikke folde, men vet ikke hvor mye det er, Må ha to ovner nede på 2000w + en på 1500. Temp nede er nå er24,5c. Oppe er temp 24.3(varme pumpe på max 7300w)

Man har vel en eller annen form for "ovn" i en datamaskin som blir brukt til folding. Da jeg flyttet datamaskinen min fra soverommet til inneboden merket jeg stor forskjell på temperaturen i soverommet. Når maskinene mine folder (begge står i inneboden) så har jeg døren litt på gløtt for i slippe varmluft ut i leiligheten. 

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (7 timer siden):

Du vet at du ikke får så mye, hvorfor poster du det?

Rekning på 5888 er betalt, har og fått svar fra fjordkraft og lyse, Men å vis feil info på ppd, gjør meg trist.

Har du og jeg ett problem? Listen sier hva du har😀

Jeg forstår ikke hva du mener, men greit nok. Om det er det at jeg lyver om PPDen basert på hva jeg har i døgnet så skriver jo jeg lenger oppe at jeg av diverse grunner ikke lar PCen stå 24/7 å folde da det er hoved PCen min som jeg og bruker til å spille på. Og ja listen sier hva jeg har, du kan og i full detalj følge med på hva jeg produserer her https://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=674090 for full åpenhet.  Og nei jeg har ikke et problem med noen.

4090 er et monster når det kommer til Folding@Home https://folding.lar.systems/gpu_ppd/brands/nvidia/folding_profile/ad102_geforce_rtx_4090 fokuserer en på Alzheimers prosjektene så er det fult mulig å oppnå 25 millioner+ PPD på det kortet.

Til sist vil jeg jo nevne at Folding@Home er jo noe som gjøres av samtlige på frivillig basis uten fortjeneste men ei heller betydelige kostnader og jeg står i enorm respekt for giganter som deg selv, @War og @knopflerbruce og de resurser og penger dere bruker på dette prosjektet, ikke bare rangerer dere høyt i teamet men og på verdensbasis. Dog syns jeg vi skal holde miljøet her inkluderende å ikke skremme bort nye og mindre fisker som meg selv som bare ønsker å hjelpe :)  Har ikke andre ambisjoner jeg enn å hjelpe til når jeg har muligheten til det, med den hardwaren jeg har. At jeg postet ett bilde av PPD scoren jeg oppnådde i ett prosjekt var ikke ondsinnet ment fra min side i det minste, men heller som et eksempel av hva ett 4090 kan oppnå, som jeg kanskje håper og tror at kan være av interesse for noen.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Takker for svar. Du viser at du har( Var litt skøy å fyre opp 4090en på Folding når en får nesten 27 millioner PPD på Project 18601 :p)

Du vet som meg at du ikke får 27 mill på ett kort? Men nok om det😂

Men se dette:  

Lyse Dialog AS har sendt deg en ny faktura. Denne er nå tilgjengelig i nettbanken som en eFaktura.

Betaling av fakturaen på kr 0,00 med forfall den 30.01.2023 må bekreftes i nettbanken.  Har du spørsmål knyttet til innholdet i fakturaen, må disse rettes direkte til Lyse Dialog AS.

Endring av e-postadresse utføres i nettbanken, der du også finner informasjon om eFaktura og AvtaleGiro. Ved andre spørsmål kan du kontakte kundeservice i banken.

MERK: Svar til avsenderadressen i denne e-posten blir ikke behandlet.

Starte opp her nå. 4090 er bra på ppd. så sorry. Men fy fann det bruker strøm.

Håper alle her inne kan gjøre det. Alt for forskningen.

 

Lenke til kommentar

Det er min feil, så ikke tenk på det. Men nå er jeg igang på mine maskiner....

Lyse Dialog AS har sendt deg en ny faktura. Denne er nå tilgjengelig i nettbanken som en eFaktura.

Betaling av fakturaen på kr 0,00 med forfall den 30.01.2023 må bekreftes i nettbanken.  Har du spørsmål knyttet til innholdet i fakturaen, må disse rettes direkte til Lyse Dialog AS.

Endring av e-postadresse utføres i nettbanken, der du også finner informasjon om eFaktura og AvtaleGiro. Ved andre spørsmål kan du kontakte kundeservice i banken.

MERK: Svar til avsenderadressen i denne e-posten blir ikke behandlet.

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Kjetil Lura said:

Det er min feil, så ikke tenk på det. Men nå er jeg igang på mine maskiner....

Lyse Dialog AS har sendt deg en ny faktura. Denne er nå tilgjengelig i nettbanken som en eFaktura.

Betaling av fakturaen på kr 0,00 med forfall den 30.01.2023 må bekreftes i nettbanken.  Har du spørsmål knyttet til innholdet i fakturaen, må disse rettes direkte til Lyse Dialog AS.

Endring av e-postadresse utføres i nettbanken, der du også finner informasjon om eFaktura og AvtaleGiro. Ved andre spørsmål kan du kontakte kundeservice i banken.

MERK: Svar til avsenderadressen i denne e-posten blir ikke behandlet.

 

Du har vel nettleie fra Lyse og så nulles den av strømstøtte ?

Lenke til kommentar
18 minutes ago, 88charlie said:

Du har vel nettleie fra Lyse og så nulles den av strømstøtte ?

Har byttet fra fjordkraft til lyse den 19 desember. Trudde jeg fikk billigere strøm fra å gå til fjordkraft. Kiwi, tull heler driten.

Ja jobber på kiwi. 500kr og 2% fra å gå fra lyse til fjordkraft. Nå er det 1%.

Derfor går jeg tilbake til det selskapet som jeg har hatt siden 92?

Edit: fikk ikke strømstøtten fra fjordkraft, derfor 0 å betale, den er sent til lyse.

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ett litt snålt problem Folding@Home som jeg lurer på om noen andre har hatt lignende problemer og funnet en løsning. Byttet nettopp til en OLED monitor så gjør jo litt for å hindre innbrenning som å automatisk skjule taskbar for å ha så få statiske elemter som mulig. Problemet som oppstår når jeg kjører Folding i bakgrunnen er at taskbar ikke lenger er "always on top" når jeg drar musepeker ned for å få taskbaren opp, istedenfor så åpner den seg bak vinduene jeg har oppe på monitoren... Dette er jo noe som gjør det litt vanskelig å bruke PCen rett og slett, klarer ikke å finne noen løsning på det heller annet enn å pause foldingen.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Evil-Duck said:

Har ett litt snålt problem Folding@Home som jeg lurer på om noen andre har hatt lignende problemer og funnet en løsning. Byttet nettopp til en OLED monitor så gjør jo litt for å hindre innbrenning som å automatisk skjule taskbar for å ha så få statiske elemter som mulig. Problemet som oppstår når jeg kjører Folding i bakgrunnen er at taskbar ikke lenger er "always on top" når jeg drar musepeker ned for å få taskbaren opp, istedenfor så åpner den seg bak vinduene jeg har oppe på monitoren... Dette er jo noe som gjør det litt vanskelig å bruke PCen rett og slett, klarer ikke å finne noen løsning på det heller annet enn å pause foldingen.

Windows 11?

Lenke til kommentar

For small timere som meg som bare folder med en maskin er det egentlig ganske greit med tanke på strømregningene, spiller liksom  ikke så stor rolle om PCen pumper ut 400 watt varme eller om panelovnen på veggen gjør det, nå er vi tilbake på minusgrader igjen her på vestlandet så varmen trengs uansett :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...