Gå til innhold

Anbefalte innlegg

32 minutes ago, Kjetil Lura said:

Må spør, betaler du strøm du bruker på folding?

Jeg som si at Evil-duck sin antydning til litt hostile kommentarer er på sin plass. Føler du er litt små aggressiv? Gjerne rett meg om jeg tar feil for jeg har stor respekt for arbeidet ditt, og hva jeg har hatt mellom deg oppigjennom årene. :)

Jeg for min del fikk 4400 i regning framfor 1680, noe huseier naturligvis reagerte på. I dagens marked så koster mat mer, klær mer, strømmen har mangedoblet seg osv, men lønna er den samme. Jeg er rett før fagbrev, men har iallefall ikke råd til å bruke flere tusen ekstra i måned på folding. Prøvde å bruke det som et alternativ som oppvarming, men ble ikke helt ideelt det heller, så folder ved mulighet, men ikke som oppstart på maskinen.

Endret av Christian Thork
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal det nevnes at jeg muligens får tilbake en 3570K maskin som jeg ikke lenger trenger. Den har HK, CPU og ram samt kabinett. Dette doneres kostnadsfritt dersom noen her inne vil ha det. Dere må stå for frakt. Kan ordne en liten 250GB ssd mot en symbolsk sum (typ 100,-, med ferdiginstallert windows). Da skal det bare være å putte i et kort å folde dersom noen vil det.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv blir det nok lite fremgang på foldingen min fremover da det ser ut til at vannpumpa pumpa i 4090en har gitt opp etter bare noen uker i arbeid, mitt første og trolig siste AIO skjermkort, satser på at Komplett ordner opp fort med nytt (luftkjølt) kort til meg.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
9 hours ago, Evil-Duck said:

Selv blir det nok lite fremgang på foldingen min fremover da det ser ut til at vannpumpa pumpa i 4090en har gitt opp etter bare noen uker i arbeid, mitt første og trolig siste AIO skjermkort, satser på at Komplett ordner opp fort med nytt (luftkjølt) kort til meg.

Sluttet med vannkjøling i 2005…..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/17/2023 at 7:45 PM, Christian Thork said:

Jeg som si at Evil-duck sin antydning til litt hostile kommentarer er på sin plass. Føler du er litt små aggressiv? Gjerne rett meg om jeg tar feil for jeg har stor respekt for arbeidet ditt, og hva jeg har hatt mellom deg oppigjennom årene. :)

Jeg for min del fikk 4400 i regning framfor 1680, noe huseier naturligvis reagerte på. I dagens marked så koster mat mer, klær mer, strømmen har mangedoblet seg osv, men lønna er den samme. Jeg er rett før fagbrev, men har iallefall ikke råd til å bruke flere tusen ekstra i måned på folding. Prøvde å bruke det som et alternativ som oppvarming, men ble ikke helt ideelt det heller, så folder ved mulighet, men ikke som oppstart på maskinen.

Takker for svar? Men var ikke deg jeg svarte.

ps: Har 11xx tilgode hos lyse...

Jeg litt små aggressiv, okay.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (På 17.1.2023 den 19.13):

Må spør, betaler du strøm du bruker på folding?

Jeg betaler for det jeg bruker av strøm til folding hjemme, så ja - og jeg har en ikke ubetydelig lagerleie på dette i tillegg. Forbauser meg ikke om jeg er den som bruker mest i måneden på folding i tråden i løpende utgifter, slik det er nå. Det står PCer på her som jeg godt kunne skrudd av om nettene, hvis jeg skulle vært økonomisk og hatt mer normal nattetemperatur.

Jeg hadde spart mye penger på å skru ting av og på alt etter som hvordan humøret er, også.

Endret av knopflerbruce
  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
knopflerbruce skrev (11 minutter siden):

Jeg betaler for det jeg bruker av strøm til folding hjemme, så ja - og jeg har en ikke ubetydelig lagerleie på dette i tillegg. Forbauser meg ikke om jeg er den som bruker mest i måneden på folding i tråden i løpende utgifter, slik det er nå. Det står PCer på her som jeg godt kunne skrudd av om nettene, hvis jeg skulle vært økonomisk og hatt mer normal nattetemperatur.

Jeg hadde spart mye penger på å skru ting av og på alt etter som hvordan humøret er, også.

Du gjør en fantastisk og uselvisk jobb! :)  Du har min høyeste respekt for de penger og resurser du legger ned i dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er oppe å går igjen san tålelig bra med ny 4090 omsider, fikk tildelt ett prosjekt flere ganger i dag som virkelig får GPUen til å høres ut som en sint bie sverm er fanget inne i kabinettet 🥶 . Project 14944 likte virkelig ikke skjermkortet med hva angår Coil Whine, ikke all verdens PPD heller, for håpe en ikke får tildelt det prosjektet veldig mye fremover.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 1/20/2023 at 3:53 PM, knopflerbruce said:

Jeg betaler for det jeg bruker av strøm til folding hjemme, så ja - og jeg har en ikke ubetydelig lagerleie på dette i tillegg. Forbauser meg ikke om jeg er den som bruker mest i måneden på folding i tråden i løpende utgifter, slik det er nå. Det står PCer på her som jeg godt kunne skrudd av om nettene, hvis jeg skulle vært økonomisk og hatt mer normal nattetemperatur.

Jeg hadde spart mye penger på å skru ting av og på alt etter som hvordan humøret er, også.

Takker, var det som var poenget.

Hadde også spart mye penger på å skrue av folding.

Om jeg er den som bruker minst eller mest strøm i md på folding, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
On 1/30/2023 at 1:50 AM, Evil-Duck said:

Er oppe å går igjen san tålelig bra med ny 4090 omsider, fikk tildelt ett prosjekt flere ganger i dag som virkelig får GPUen til å høres ut som en sint bie sverm er fanget inne i kabinettet 🥶 . Project 14944 likte virkelig ikke skjermkortet med hva angår Coil Whine, ikke all verdens PPD heller, for håpe en ikke får tildelt det prosjektet veldig mye fremover.

Jeg kan også kjøpe 4090, men da går strøm forbruket opp om jeg gjør det.

Bytter heller ut 2080Ti med 3090. 4090 er tørst på strøm.

edit: mine 3 2080ti er av?

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (2 minutter siden):

Jeg kan også kjøpe 4090, men da går strøm forbruket opp om jeg gjør det.

Bytter heller ut 2080Ti med 3090. 4090 er tørst på strøm.

For meg ligger det som regel rett rundt 300 watt Board Power Draw når det jobber på Alzheimers prosjektene som gir høyest PPD. Helt greit som en liten varmeovn for meg høst og vinter månedene. Men for deg med en Folding farm med mange kort så ser jeg at det fort kan bli betydelig :)

Lenke til kommentar
6 minutes ago, Evil-Duck said:

For meg ligger det som regel rett rundt 300 watt Board Power Draw når det jobber på Alzheimers prosjektene som gir høyest PPD. Helt greit som en liten varmeovn for meg høst og vinter månedene. Men for deg med en Folding farm med mange kort så ser jeg at det fort kan bli betydelig :)

 

Ligger selv på 405w nå på ett 3090/3770K

Er fra måler fra veggen.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (3 minutter siden):

Kan du vise hva du har fra veggen?

473 watt fra veggen (Power in). Tipper det hadde ligget rundt 430-450 watt om PCen kun hadde stått å jobbet med folding alene. Det jeg mente med Board Power Draw lenger oppe er det skjermkortet trekker eksklusivt, noe du kan lese av med GPU-Z.

bilde.thumb.png.027e639be6c39d22e51b9beddd87cb15.png

Lenke til kommentar
On 2/4/2023 at 9:17 PM, Evil-Duck said:

Ingenting av det jeg skrev var ment som kjeft, beklager om du tolket det slik, det var bare for opplysning og for å besvare spørsmålene dine :) 

Neida. Den går til covid tråden. Så Dere har ikke meg lenger her inn, som maser😀

Svare på det jeg får i folding tråden. PS: startet opp 3x 2080ti nå.

Men kan sjekke watt 2080ti, er på  230-256. PPD 5,3 mill. P 18213.

3990: 300-335. P18447. PPD 6204857.

Lenke til kommentar

Da var første 4090 i hus, får bytte ut noe gammelt ræl. Men, det kjører "bare" 18 mill PPD og trekker 270W her. Fint å ha på stua siden det med 270W er helt musestille, har ikke coilwhine engang, men det hadde vært fint om jeg fant ut hvordan en får det opp på 450W. Er det noen som har hatt lignende issues her?

Skal nevnes at jeg har satt det i et Z97-hovedkort, så det KAN være at det er noe kompatibilitetsissues, men jeg har ikke noe AM4 liggende hvor jeg kan kjøre en fresh install.

Lenke til kommentar
5 hours ago, knopflerbruce said:

Da var første 4090 i hus, får bytte ut noe gammelt ræl. Men, det kjører "bare" 18 mill PPD og trekker 270W her. Fint å ha på stua siden det med 270W er helt musestille, har ikke coilwhine engang, men det hadde vært fint om jeg fant ut hvordan en får det opp på 450W. Er det noen som har hatt lignende issues her?

Skal nevnes at jeg har satt det i et Z97-hovedkort, så det KAN være at det er noe kompatibilitetsissues, men jeg har ikke noe AM4 liggende hvor jeg kan kjøre en fresh install.

Ser at det er mange som stusser på lave effekter, men ikke i foldesammenheng. Det var også noen tester av PCIe 3.0/4.0 men liten forskjell. Regner med du kjører siste bios og ikke belaster pcie bussen med noe annet? Står windows i full power mode slik at CPU ligger på maks? Det er selvfølgelig kun GPU som folder :) (sorry, må bare spørre)
 

Du har sikkert rett i at det er noen issues med et så gammelt kort men jeg ville for moro skyld bare prøvd å skru av mest mulig, inkludert unødvendige USB 3.0 og satakontrollere. Bruker du kanskje M.2 NVme? Kan jo være at selve issuet/buggen forsvinner når du stripper funksjonene ned til et minimum. 
 

Kjetil er ikke enig med meg men jeg ville ha trykket inn en helt fresh install av windows også. 
 

Kom til å tenke på meltdown/spectre. Man vet jo aldri hva Intel/M$ har funnet på som påvirker akkurat din setup 😉

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...