Gå til innhold

Anbefalte innlegg

49 minutes ago, Kjetil Lura said:

Altfor dyr strøm.

I tillegg tok husets luft/vann varmepumpe kvelden nå når det var som kaldest. Backup er elektrisk så jeg frykter neste strømregning blir av den stygge sorten…

Har en grense på 1kr/kwh siden jeg ikke får utnyttet varmen noe særlig. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
22 hours ago, 88charlie said:

Altfor dyr strøm.

I tillegg tok husets luft/vann varmepumpe kvelden nå når det var som kaldest. Backup er elektrisk så jeg frykter neste strømregning blir av den stygge sorten…

Har en grense på 1kr/kwh siden jeg ikke får utnyttet varmen noe særlig. 

 

Hehe. Hadde jeg hatt min krypinn der nord ville jeg hatt fler maskiner i gang.

Så nei, strømmen der du er biling. Nå er strømmen her jeg er:

Strømprisen i Sandnes akkurat nå er 348,29 øre per kWh. Gjennomsnittsprisen i dag er 297,08 øre. Klokken 17-18 er strømmen dyrest. Da er prisen 350,10 øre.

Strømprisen i Trondheim akkurat nå er 192,43 øre per kWh. Gjennomsnittsprisen i dag er 185,34 øre. Klokken 22-23 er strømmen dyrest. Da er prisen 285,52 øre.
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Kjetil Lura said:

Hehe. Hadde jeg hatt min krypinn der nord ville jeg hatt fler maskiner i gang.

Så nei, strømmen der du er biling. Nå er strømmen her jeg er:

Strømprisen i Sandnes akkurat nå er 348,29 øre per kWh. Gjennomsnittsprisen i dag er 297,08 øre. Klokken 17-18 er strømmen dyrest. Da er prisen 350,10 øre.

Strømprisen i Trondheim akkurat nå er 192,43 øre per kWh. Gjennomsnittsprisen i dag er 185,34 øre. Klokken 22-23 er strømmen dyrest. Da er prisen 285,52 øre.

Ja men du spiller i en helt annen divisjon enn meg 😆

Lenke til kommentar
Just now, Kjetil Lura said:

Hvorfor kommer alltid opp med å avistalere?

Hææ?

Det er jo det eldste trikset i boken og alternativet var (kanskje) en reinstall av Windows. Når han i det hele tatt vurderte det så tydet det kanskje på at windowsen hadde noen år bak seg. 

Reinstall av FAH tar noen få minutter og er et godt grunnlag for videre feilsøking. 

Lenke til kommentar
11 minutes ago, 88charlie said:

Tja. Du kan jo prøve å avinstallere alt som har med folding å gjøre. Deretter ta en restart, win update, nye drivere, google chrome, og så reinstallere. 

Hvorfor kommer alltid opp med å avistalere?

Min ene maskin: 3090 har snart 34 d på folding ute problemer, problemet er win update som maser å å oppdater win.

Får jeg problemer med fah, så restaret win.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Kjetil Lura said:

Hvorfor kommer alltid opp med å avistalere?

Min ene maskin: 3090 har snart 34 d på folding ute problemer, problemet er win update som maser å å oppdater win.

Får jeg problemer med fah, så restaret win.

Jeg vil da anta at en som er på dette forumet har prøvd en restart😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, 88charlie said:

Hva med FAH control. Får du frem den?

Nope, starter ingen ting. Bare loader i nettleseren uendelig. Men tar en re-install av win 10. Likte det bedre der, pluss at jeg kjører E-cores av for å klokke litt høyere og raskere ring. Så er ikke noe hinder der heller. 

Systemet har jo vært igjennom noen hovedkort nå, samt vært endel ustabil minneoverklokking tidligere som garantert ikke hjelper:P

Lenke til kommentar
13 minutes ago, Christian Thork said:

 

39 minutes ago, 88charlie said:

22 minutes ago, 88charlie said:

Hææ?

Det er jo det eldste trikset i boken og alternativet var (kanskje) en reinstall av Windows. Når han i det hele tatt vurderte det så tydet det kanskje på at windowsen hadde noen år bak seg. 

Reinstall av FAH tar noen få minutter og er et godt grunnlag for videre feilsøking. 

Det var slik vi måtte gjøre med vin 95/98. Fra Win 2000 til nå er det enklere å fikse win.

Min maskin fra 2009 har 64GiB ssd som jeg kjøpte med win 7, snart 80000timer.

Aldri formatert, kun oppgradert til win 10 og beholdt gamle innstillinger

 

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Ja fikk ikke opp Fah control engang. Men er just inne på clean install av win 10, så tar litt tid å reinstallere alt, men skal nok få det opp nå ila dagen etter jobb. 🙂

EDIT: Der var det oppe å gå si. 4,35mill PPD på nåværende oppgave. Langt høyere summer enn da jeg holdt på for fullt med flere maskiner i ungdommen^^. Godt det går den veien.

 

EDIT2: Opptill 5,4 også. Kjører det jo klokka men trekker ikke galt vs full bench. Løsninga ble da re-install av windows. Noe foråsaket at fah aldri startet opp Fahcontrol. 

Endret av Christian Thork
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/20/2022 at 5:51 PM, 88charlie said:

Jeg vil da anta at en som er på dette forumet har prøvd en restart😁

Jepp, Det må jeg også, men restart er det meste svaret som kommer opp som svar på ett problem. De fleste er bruker feil.

Men god jul og bra nytt år til alle.

Første maskin jeg så nå, har 38d, 5960x/3090😁

Jepp, maskinen maser om en restart.

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...