Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
88charlie skrev (2 timer siden):

Som jeg allerede har nevnt er det viktig å sjekke om strømforsyningen takler effekten. Spesielt hvis man snuser på 600W 🤓

Joda. Det er jo noen recommended specs der ute, men et 4090 som folder i en dedikert foldemaskin burde gå greit på en 750W enhet, mener jeg. Folding makser ikke strømtrekket - hvertfall ikke her.

4090 er egentlig litt skuffende sånn sett, men det er jo risky å gå for 4080 istedet fordi plutselig kommer det noen WU om et år hvor 4090 skinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (1 time siden):

Har 5960x på 3090. De bruker mye støm på "tom gang"

Hva bruker din maskin nå.

Har ikke måler på den maskinen, så må ta det via programmene.

Men ser på gpu-z her nå, 330w.

Det meste jeg har sett på 4090 siden i går kveld er 295W. Som regel ligger den på 250W. Det er jo 100W eller så mindre enn 3090-et som står i en annen PC. Skal ikke klage på dobbel PPD og 100W lavere strømtrekk, men jeg forventet jo at den skulle få 27M PPD workunits hele tiden, da.

Kan være jeg bare oppgraderer og sikrer meg nye kvitteringer, om ikke annet. Det har vært dårligere deals der ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
43 minutes ago, knopflerbruce said:

Jeg husker ikke ståa da, men jeg kan faktisk ikke erindre at vi har sett tilfeller hvor toppmodell-GPUene konsekvent kjører for halv maskin i månedsvis etter en launch.

Kanskje utviklerne i Folding@home sliter med å oppdatere seg på ny hardware? Det har sikkert vært litt armer og bein der borte de siste årene.

Lenke til kommentar

Fikk tilbud om å kjøpe flere 4090 kort, får ikke. Ett okay men ikke flere.

Men til det jeg skriver, finner det ikke.

Men ikke viktig for min del.

Kan sei de har 22 på lager. Men får kun kjøpe ett.

Men her er svaret jeg fikk på mailen;

ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090

 
Skjermkort, PCI Express 4.0, 24GB GDDR6X

 
 
Varenr: 1218889
 
4
 
25 790,00
 

234356 - Tilbud 4stk
Utløper: 28/03
Endret av Kjetil Lura
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
6 hours ago, knopflerbruce said:

Kjøpte et til selv, bytter nok ut et par 3090 i den prosessen.

Blir hvertfall siste oppgradering av HK o.l. på en stund nå. PCIe 5.0-slot på alt vi kjøper inn. Burde ha nok båndbredde til 10+ år.

Tror du jeg vil få dårligere ppd om jeg kjøper 4090oc og setter det inn i 3770k fra 2012?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...