Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk, det du skriver der er veldig nyttig info for meg! Takk! :) Hva slags hardware har du ellers?
....

 

Når jeg kjører folding på GPU samtidig som jeg kjører Heaven Benchmarken, så kræsjer det dog uansett hva jeg gjør. Mulig dette ville skjedd i hvilket som helst oppsett, og hvem kjører disse samtidig til vanlig liksom?

Jeg har også glemt å skru av foldingen når jeg starter spill eller lignende. Dette medfører enorm treghet og i mange tilfeller henger det seg opp. Så, Ja! Det er slik i flere av mine oppsett og det tror jeg en kan leve med. Så lenge en husker å skru av foldingen så går det fint :-)

 

Ang. hw så bruker jeg

- ATX HK, Socket 1150 m/4kjerner 3.6 GHz og z97 chipset

- 1600 MHz ddr3 minne

- 120 gb SSD

- 1200W PSU

Endret av Crawler123
Lenke til kommentar

Jeg installerte F@H client, og huket vekk "start automatically". Nå får jeg ikke startet den, er visst ingen options i Control. Burde jo skjønt det, men. Hjelper ikke å reinstallere, virker som konfigurasjonene ligger et sted. Any help?

 

Siden du har Ubuntu regner eg med du skjønner sånn noenlunde hva du skal gjøre hvis eg sier "/etc/init.d/FAHClient start" ? :p

 

Start automatically betyr at du starter FAH-tjenesten ("service"), men hvis du bare vil at klienten ikke skal starte å folde/beregne, så legg inn pause-on-start=true som flagg for slot'en din (configure->slots->edit) :)

Lenke til kommentar

Starte den opp hadde jeg jo skjønt, men jeg ville ha den tilbake til automatisk start, uten å legge inn noe script elns.

 

Hvorfor bruker dere linux igjen?

 

Hovedsakelig latskap. sudo apt-get install thunderbird. I motsetning til å åpne nettsiden, laste ned, fjerne nedlastings-sloten i firefox, og så åpne downloads, dobbeltklikke, svare på mange spørsmål, så flytte fila til papirkurven og så tømme den. Ja, latskap.

Lenke til kommentar

Er nødt til å ha en ny spillmaskin snart, laptopen duger ikke stort lengre til heavy stuff.

Helt klart feil tråd, men siden noen har en del hw liggende, noen som har et par 660TI til liggende jeg kunne fått for en billig pris til en gamer?

Ville såklart brukt den til folding om vinteren, og når jeg er på sikkerhetsvakt under diverse lan-parties jeg skal på (og være crew på) :p

Lenke til kommentar

8gb ddr3 mener jeg ^^

Nye / 2 brikker

 

Trur det er dette

https://www.komplett.no/crucial-ddr3-ballistix-tactical-8gb-kit/744202

Hm, trenger 16gb, og ulike brikker er aldri en god idé, men skal vurdere det.

 

Må bare teste Corsair Vengeance-brikkene jeg har igjen fra den gamle pcen, er 16GB bare der.

 

Eneste grunnen til at de ikke er i bruk er fordi jeg mistenker at de har noe problemer, men skal stappe de i serveren du sendte meg og kjøre MemOK for å teste.

Lenke til kommentar

Omsider har jeg greid å skaffe meg en bolig :) Da blir det nok folding igjen ganske snart. Jeg har dog tenkt å sette opp en gjeste-PC som sikkert kan stå og folde litt. Dette må være noe relativt billig, f.eks. et GTX670/680 eller HD7950/7970 eller noe slikt. Hvilke kort vil lønne seg av disse to seriene? Vurderte et øyeblikk 6970, men det støtter ikke Mantle. Kan ikke se for meg at det er bedre enn 7000-serien til folding uansett. Dette blir forøvrig i windows 7.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går det an å gjøre andre ting en å folde med servere :eek:

 

WCG er same shit, men der er CPUer flotte å styre med. Jeg sitter med en følelse av at jeg ikke får en god pris for riggene mine her i landet, så da kan jeg like gjerne benytte dem til et alternativt prosjekt siden det ikke virker som det gir god "value" å bruke dem til F@H.

 

Prøver å finne litt info om HD7950 vs HD7970 vs R9-280x. Slik jeg ser det yter 2x R9-280x bedre enn ett 290, så dropper den tanken. Umiddelbart vil jeg tippe at 7950 ligger RELATIVT nært 7970 i ytelse, og at det samme da gjelder mot 280x.

Lenke til kommentar

http://techbay.no/product.html/is-19-rackkabinett-eye-4808bk-4u-sort?category_id=212

https://www.mpx.no/chieftec-19-4u-unc-410s-b-op/781294

 

Er dette de billigste rack U4 i norge?

Vil bare sjekke pris for å fylle en U42 med 10 kasser , kvm og switch.

Tenk hvor ryddig det hadde blitt da^^ Lett i fremtiden å ta den på pall og bytte kolasjon

 

Med 2 vifter inn i lian-li-HHD-holdere og en 80mm bak snakker vi 17000 + rackskap.

 

22-23000 for å få ting finere.

Kanskje verdt det om alt blir satt hjemme i neste bolig.

Isåfall skal jeg kutte et hull i veggen og sette gitter der og sette hele racket med utluften inn i veggen. Støy og varme rett ut til kråkene :dremel:

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...