Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt en del feil her også, men årsaken har vært massive mengder lyn i området med påfølgende strømbrudd. De fleste serverne klarte seg selv etter strømbruddene, men 2 av dem måtte hjelpes i gang via IPMI, og jeg mistet vel omkring 12 - 13 timer folding. Nedgang i PPD samlet ca. 500K det siste døgnet. Nå er alle oppe og kjører som normalt igjen.

Lenke til kommentar

Amd folding under Linux med mitt aldrende skjermkort gikk heller dårlig ...

Den klarte kanskje 1% før en melding kom:

 

0x17:ERROR:exception: The periodic box size has decreased to less than twice the nonbonded cutoff.

 

eller

 

0x17:Bad State detected... attempting to resume from last good checkpoint

 

og etter noen slike var beregnet tid igjen 40+ dager, og TPF ca. 10 timer :hmm:

Lenke til kommentar

feil i win å. må inn hver dag å rs fah.

låser seg på 99.99% (hfm viser 4%??)

 

Er det på "Status"-fanen under "Work Queue" at Progress-prosenten låser seg på 99,9?

 

Etter det jeg forstår så er dette bare en estimert prosent, basert på sist kjente TPF e.l. Ved et par anledninger har jeg fått meldingen "Display driver stopped responding and has recovered" i Windows, og da har Progress-prosenten tikket videre som om alt er bra, men i "Log"-fanen kan jeg se at prosenten aldri går videre.

 

Løsningen da har vært å sette slot-en på pause og så starte den igjen (etter å vente en god stund på at den faktisk går i pause-status).

 

 

TL;DR: Progress-prosent under "Status">"Work Queue" er ikke til å stole på. Sjekk siste Completed-linje under "Log" for å være sikker. Pause/start slot hvis det har hengt seg opp.

Lenke til kommentar

 

Endelig fått liv i hardwaren!

 

Gratulerer, dette blir bra :thumbs:

 

Lot den stå og folde i natt, fy søren så varmt det blir i rommet den står i! Haha, disse 290x kortene er helt ekstreme på strømforbruk og varme åss, men det er bare moro!

 

Nå har jeg hardware nok til å skru isammen 2P Xeon riggen tilbake til "vanlig", så da lar jeg den folde bigadv fremover også. Da blir det vel noe rundt 600k PPD totalt tror jeg.

Lenke til kommentar

876.000w mer i året.

Jepp det er fint å ha pcene stående litt her og litt der og man kan bruke varmen til noe.

 

Koster fort nesten krona for strømmen etter nettleier og avgifter.

Nå kan det være at man har billigere nettleie da den kalkuleres av ampere på hovedsikringen.

Endret av War
Lenke til kommentar

Ett kort her og ett kort der utgjør ikke mer en panelovnene skrur seg av.

Om man skal ha 20 kort og ha på AC ol kan man vurdere det mer nøye.

 

Med for eks 10 kort og man velger 780ti og over gull på psu og en psu som ligger på 60% last

vil man på 3 år med folding spare 15.768.000. watt mot en gold psu og 290x.

 

Da snakker vi ca 15.000kr spart i strøm og man har fått igjen for den dyrere psuen og de dyrere kortene.

Etter 2 til 2,5 år vil man spare penger om man tenker langsiktig.

Skal kortene folde i 5 år vil man teoretisk hatt 10.000kr i pluss.

 

Angrer litt på at jeg kjøpte 1-gen-stock-kjøler på amd 290x.

De to kortene alene støyer mer en 4 millioner PPD i resten av hardwaren.

Kanskje 2-3 ganger så mye.

Når jeg støvsuger gulvet hører jeg ikke støvsugeren

Lenke til kommentar

Blowerstyle-kjølere bråker noe forferdelig ja, var vel snakk om 50-60 desibel på full load på 290x? Det er fryktelige greier. Sapphire kortene mine støyer nesten ikke ved load, og de kjøler svært godt. Anbefales for de som ønsker det, samt er de litt overklokket også, og har rom for mer. :)

 

Nok mye å spare på å velge riktige komponenter mtp strømbruk ja, skulle jeg investert skikkelig måtte jeg nok valgt 780Ti eller 780 og en AX1200i eller 1500i PSU avhengig av hvor mye jeg stapper inn.

Var det noen her som solgte 290x kort? Send meg gjerne en PM, så kan jeg vurdere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...