Gå til innhold

Anbefalte innlegg

 

Omsider har jeg greid å skaffe meg en bolig :) Da blir det nok folding igjen ganske snart. Jeg har dog tenkt å sette opp en gjeste-PC som sikkert kan stå og folde litt. Dette må være noe relativt billig, f.eks. et GTX670/680 eller HD7950/7970 eller noe slikt. Hvilke kort vil lønne seg av disse to seriene? Vurderte et øyeblikk 6970, men det støtter ikke Mantle. Kan ikke se for meg at det er bedre enn 7000-serien til folding uansett. Dette blir forøvrig i windows 7.

 

I stedet for 7970 ville jeg iallfall valgt 280X, som er en nylansering av 7970 med litt forbedringer her og der. For å sammenligne PPD mellom alternativene så har du en ganske fin oversikt over nyere modeller her:

http://www.overclock.net/t/475163/gpu-projects-ppd-database-revived

 

 

Takker for linken, den må ha gått meg hus forbi. Det ble visst et 290 jeg fant billig brukt istedet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj, 2 kondensatorer, som har begynnt å "bule" på mitt Tyan hovedkort fra 2007, og Chieftec 850W PSUen har begynnt å lage en pip-pip lyd(ca 1 gang i sek).

 

Maskinen fungerer fint etter en omstart, men så finner den på å fryse, bilde henger igjen, men resten av maskinen er død. Etter omstart fungerer den fint igjen. Så er litt usikker på hvor jeg skal begynne.

 

1. Skifte kondensatorer på hovedkort.

2. Skifte PSU

3. Skifte de 2x 460GTX skjermkortene, som har stått og gått siden de ble innstallert.

 

Kjenner jeg er lite lysten på å bytte ut hele maskinen, siden den i utgangspunktet er helt grei. Dual-Quad Core Opteron 2384, 32gb minne og 2x 460GTX er ikke så dårlig på ett hovedkort i fra 2007...

Lenke til kommentar

Hvis du har en PSU liggende er det en enkel sak å feilsøke PSUen i riggen først. Jeg vil også tro at det er en enkel sak å legge inn OS på en annen disk uten GTX460 i, for å se om det løser problemet. Deretter ville jeg mekket kondensatorene, det er nok en ganske enkel jobb for deg siden du foreslår det selv. Det er også en billig jobb, kondensatorer koster ikke stort.

Lenke til kommentar

Dårlig med PSU liggende, men skjermkort har jeg vel alltids noen av i rotekassen. Jeg håper vel _egentlig_ at jeg slipper å bytte kondensatorene(selv om de burde byttes), blir endel jobb med å demontere systemet, men men. Kan forsåvidt høre med nextron hva de mener om pipelydene i fra PSUen.

Lenke til kommentar

Hehe, er nok en jalla løs "gamer" psu. Det værste er at jeg egentlig har veldig dårlig hørsel, men denne pipingen hører jeg helt i andre enden av leiligheten, sånn skikkelig plagsomt, nesten mer plagsomt enn tinitusen. Hører faktisk pipingen over viftene, selv om GPUene går for fullt. Lyden i seg selv er veldig lav, men det er akkurat som om den trenger gjennom alt.

 

PSUen fulgte med kabinettet, som ble kjøpt i 2010, så jeg har vel egentlig fått ut forventet levetid.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Så det er coil whine og ikke høyttaler-pip.

Hatt det på psu før, gpu også.

Har det på HK.

 

Det hjalp å belaste den annerledes, lyden endret frekvens.

Blir det forskjell om du stopper gpuene?

 

Kan jo åpne og lime det som dirrer, men er det garanti på den forsøk å få ny.

Lenke til kommentar

Belaster du cpu på den riggen?

Løste ett slikt problem på en ax1200 ved å skru av powersave på cpu.

Når den gikk i power-save så kom bipene.

 

Burde kunne returneres innen 5 år.

Fått godkjent RMA på alt mitt som er sånn.

EDit: Ser du folder med nvidia og da blir cpu lastet noe bare av det.

Endret av War
Lenke til kommentar

Cpu kjører 100% på alle kjerner, power-save er disablet i bios. Heter vell cool n' quiet mener jeg å huske?

 

Får nok bare jobbe skifte kondensatorene og psu, hvis ikke det hjelper får det bli ett par nye skjermkort.

 

Men kjører Linux en god del av tiden, så må nesten fortsette med nvidia, siden 3skjerms oppsett fortsatt er enklest med nvidia, og siden de er de eneste som fortsatt støtter PCI-E 1.0

 

EDIT: Kjører ikke fah for øyeblikket, kjører boinc/ milkyway@home.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Ja ja, jeg sliter med Linux og F@H, får bare BAD_WORK_UNIT for Titan kortene så snart jeg prøver å folde. FAHCore starter, ett sekund senere kommer BAD_WORK_UNIT og den laster ned på nytt og det samme skjer igjen. Har prøvd 4 Linux versjoner, og samme dritten skjer hver gang. Vet da fan hva jeg skal prøve nå. :hmm:

Lenke til kommentar

Det er bare å prøve det, kun litt banning og sverting i verste fall. Det som er rart at F@H funket knall i Kubuntu/Ubuntu 13.10, men ikke nå lenger, så jeg skjønner ikke mye. Holder på å slite med openSuSe 13.1 nå da, burde egentlig funke der au, men det gjør det ikke.

 

Vet ikke om jeg mangler OpenCL, må vel sjekke selv om det burde komme med driveren. :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...