Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har endelig fått F@H til å kjøre i openSuSe 13.1 etter å ha installert Nvidia driver 340.24, men den låser seg etter ca 1 til 3 minutter. Altså OS låser seg, må bruke svenskeknappen for å få restart. Tror jeg skal sjekke igjen med å klokke ned kortene litt, men er ikke sikker på om dette vil hjelpe.

Lenke til kommentar

For meg har det egentlig ikke så mye å gjøre med hverken PPD eller nedtid, men å lære mer om Linux. Og jeg lærer noe nytt hver dag, så jeg taper ikke noe slik sett.

 

Dessuten er det jo gratis, slipper å betale for de 7 versjonene av Linux som jeg har prøvd. :w00t:

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

1 år i dag siden jeg startet F@H.

+262 mill poeng levert, fordelt på 2569 WU.
Teamrank 6, projectrank 240.

 

Er ikke misfornøyd med dette, selv om jeg selvsagt skulle ønske at jeg hadde gjort mer, over lengere tid.

 

En VM jeg har kjørende med SMP har også gitt fra seg 500 WU på rad i dag, uten nedetid, med 10:59 TPF :)

Endret av Magnus Lie
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Heldigvis er ny hardware så bra at man raskt tar igjen.

Du foldet ett år, men leverte mer en oss andre i årevis med den tiden hardware^^

 

Jeg satte 2x 780ti SC i sli for min nye g-sync-skjerm.

Steike de støyer jo skikkelig VS msi-kortene jeg hadde.

 

Like mye som en gulv-vifteovn^^

Er like varm også, tiper i underkant av 600w.

 

Det varmeste kortet har 90C med fan på 74%

Samme hos dere?

Kortene står 2 slotter fra hverandre, men det er et lite lydkort mellom , men 3-4 cm fra viften til det øverste.

 

Kjøpte 4 hissige luftflyttere for å se om det hjelper.

Koster 4siffret :confused:

post-64596-0-25687100-1407366568_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Ble nysgjerrig på status for folding med amd-kort under Linux. Og, jo da, med V7.4.4 så folder den på et (gammelt) AMD kort også under Linux (opensuse) :)

Men spesielt effektivt er det ikke, core17 bruker ca. 50% cpu. :(

Men det var jo egentlig ikke overraskende, gitt at "Folding on AMD GPUs is problematic in linux due to poor OpenCL driver suppport from AMD. Linux GPU folding is still in beta testing."

Endret av HawP
Lenke til kommentar

Skjermkortet er uansett ikke allverden å folde med (et 5770), jeg forsøkte mest som en test. Og siden maskinen også brukes til andre ting vil jeg ikke "prøve og feile" noe særlig.

 

Men det skuffa meg at de i 7.4.4 har fjerna muligheten for å sette den til "Off" i FAHControl. "Light" ser nå ut til å være "minste" mulige. :(

Endret av HawP
Lenke til kommentar

Ja, jeg kjenner til "FAHClient stop" (evt. systemctl stop FAHClient.service som jeg bruker), har kjørt opensuse i flere år. Men den vil jo da starte igjen ved reboot. "Off" sørget jo for at den ikke begynte å folde selv om FAHClient startet.

 

Men der minte du meg faktisk på en mulighet for tidspunkter den ikke skal folde på en stund (typisk om sommeren): systemctl disable FAHClient.service

Lenke til kommentar

1 år i dag siden jeg startet F@H.

+262 mill poeng levert, fordelt på 2569 WU.

Teamrank 6, projectrank 240.

 

Er ikke misfornøyd med dette, selv om jeg selvsagt skulle ønske at jeg hadde gjort mer, over lengere tid.

 

Gratulerer så mye med 1 år Magnus, og takk så mye for super innsats :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...