Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk, får bare ned P13xxx og P104xx nå. Mister daglig ca 80-100PPD med dette. Har satt client flag til advanced, men hjalp ikke.

 

Får vel prøve Linux igjen da. Dessverre er Kubuntu 13.10 den eneste Linux versjon som funker så langt med folding og SLI oppsett, har vel testet 6 eller 7 forskjellige versjoner så langt. Skal prøve med openSuSe 13.1 og se om det blir noe der.

Lenke til kommentar

Har prøvd Ubuntu 14.04, funker ikke med 2 x Titan SLI oppsett. Så snart kortene blir satt i SLI, får Linux hikke. Så langt kun Kbuntu/Ubuntu 13.10 som funker. Har prøvd uten SLI oppsett, men da folder kun det ene kortet, det andre gjør ingenting.

Og for å få viftestyring på begge, må de være i SLI, har prøvd ørten andre ting, men no go.

Lenke til kommentar

Nei, det skal ikke være lett. Installerte openSuSe 13.1, installerte Nvidia driver, fikk til SLI pluss viftestyring, alt funket knall. Installerte FAHCleint etc, og nå går openSuSe i reboot loop. Tror det er pga FAHClient er satt til å starte som service, men litt rart. Ja ja, bare å prøve på nytt.

Lenke til kommentar

Hadde vært flott det hadde jeg bare kommet inn i openSuse. Men det virker som OS er fastlåst i siste restart kommando da jeg skulle restarte PC'en. Så hvor finner jeg den komandoen da i openSuSe? Har en live DVD, så finner jeg bare ut hvor den kommandoen "Starting Reboot" er, så skal jeg nok fikse dette.

Lenke til kommentar

Hva er greia med at amd-kort bare tar dvi- og alle adaptere jeg har er dvi+ ol?

 

Vet noen om dvi-han til vga -hun-adapter?

 

Dvs skjermen har(KVM-kablene) vga og pc dvi ( med minus bare )

Den du kaller DVI minus er DVI D, hvor D står for digital. Den mangler de analoge signalene som brukes til VGA, så det holder ikke med en overgang, du må ha en aktiv converter.
Lenke til kommentar

http://techbay.no/product.html/is-19-rackkabinett-eye-4808bk-4u-sort?category_id=212

https://www.mpx.no/chieftec-19-4u-unc-410s-b-op/781294

 

Er dette de billigste rack U4 i norge?

Vil bare sjekke pris for å fylle en U42 med 10 kasser , kvm og switch.

Tenk hvor ryddig det hadde blitt da^^ Lett i fremtiden å ta den på pall og bytte kolasjon

 

Med 2 vifter inn i lian-li-HHD-holdere og en 80mm bak snakker vi 17000 + rackskap.

 

22-23000 for å få ting finere.

Kanskje verdt det om alt blir satt hjemme i neste bolig.

Isåfall skal jeg kutte et hull i veggen og sette gitter der og sette hele racket med utluften inn i veggen. Støy og varme rett ut til kråkene :dremel:

880 +mva på Norek (komplett) kan sikker prute litt om du skal ha 8...
Lenke til kommentar

 

Hva er greia med at amd-kort bare tar dvi- og alle adaptere jeg har er dvi+ ol?

 

Vet noen om dvi-han til vga -hun-adapter?

 

Dvs skjermen har(KVM-kablene) vga og pc dvi ( med minus bare )

Den du kaller DVI minus er DVI D, hvor D står for digital. Den mangler de analoge signalene som brukes til VGA, så det holder ikke med en overgang, du må ha en aktiv converter.

 

AMD asa

Lenke til kommentar

 

Fantastisk, det du skriver der er veldig nyttig info for meg! Takk! :) Hva slags hardware har du ellers?

....

 

Når jeg kjører folding på GPU samtidig som jeg kjører Heaven Benchmarken, så kræsjer det dog uansett hva jeg gjør. Mulig dette ville skjedd i hvilket som helst oppsett, og hvem kjører disse samtidig til vanlig liksom?

Jeg har også glemt å skru av foldingen når jeg starter spill eller lignende. Dette medfører enorm treghet og i mange tilfeller henger det seg opp. Så, Ja! Det er slik i flere av mine oppsett og det tror jeg en kan leve med. Så lenge en husker å skru av foldingen så går det fint :-)

 

Ang. hw så bruker jeg

- ATX HK, Socket 1150 m/4kjerner 3.6 GHz og z97 chipset

- 1600 MHz ddr3 minne

- 120 gb SSD

- 1200W PSU

 

Det hjalp faktisk å klokke ned minnet hos meg også! Men dette trenger jeg bare å gjøre med drivere høyere enn 13.11 driveren. Der funker det uten å klokke ned. Merkelige greier, men tydelig noe softwarebug-greier. Sendte inn en ticket til Sapphire også, og de bad meg klokke ned til referanse-spec, og sende dem BIOSen til kortet. Kanskje jeg har en BIOS som ikke er heeelt stabil. Greit å kunne kjøre ting uten å klokke ned minnet!

 

Så har jeg funnet ut at hovedkortet (Z9PE-D8 WS) ikke liker skjermkortene så godt. Får det søren meg ikke til å boote med 2x 290x kort i. Dette tror jeg fordi jeg kjører en gammel BIOS, og oppgraderer jeg den, så mister jeg støtten for ES chippene jeg har stående i. Da risikerer jeg å måtte kjøpe retail CPUer, og det er alt for dyrt. Da lar jeg heller den riggen folde på SMP, også kjøper jeg et nytt HK + CPU til GPU foldingen. :) Da kan jeg få en ganske grei PPD tror jeg, kanskje rundt 600k med alt gående totalt.

 

Så da frister det med en Devils Canyon (4790K, er det ikke?) + et Z97 hovedkort. Sett på ASUS Z97-Deluxe og ASUS Z97-WS. Noen som har noe erfaringer eller noe med disse?

Lenke til kommentar

Så SMP lønner seg ikke i det hele tatt... men kan GPU gjøre de jobbene CPU får, i prinsippet?

 

Tenkte på dette siden alle "oppgavene" bør jo gjøres, uavhengig av poeng. Har en i7 2 GHz i en annen maskin jeg kan bruke til SMP (integrert grafikk), men vifta der er så plagsom...

 

Nei, dessverre. Prosjektene som kjøres på GPU må programmeres annerledes enn de som kjører CPU. Kjører derfor CPU-folding også her, av samme grunn som du sier; alle oppgaver bør gjøres.

 

Får forresten ca 10K PPD ved folding på 6 av 8 kjerner på min AMD FX-8350. Noen som vet om det er et ok resultat?

Lenke til kommentar

Omsider har jeg greid å skaffe meg en bolig :) Da blir det nok folding igjen ganske snart. Jeg har dog tenkt å sette opp en gjeste-PC som sikkert kan stå og folde litt. Dette må være noe relativt billig, f.eks. et GTX670/680 eller HD7950/7970 eller noe slikt. Hvilke kort vil lønne seg av disse to seriene? Vurderte et øyeblikk 6970, men det støtter ikke Mantle. Kan ikke se for meg at det er bedre enn 7000-serien til folding uansett. Dette blir forøvrig i windows 7.

 

I stedet for 7970 ville jeg iallfall valgt 280X, som er en nylansering av 7970 med litt forbedringer her og der. For å sammenligne PPD mellom alternativene så har du en ganske fin oversikt over nyere modeller her:

http://www.overclock.net/t/475163/gpu-projects-ppd-database-revived

Lenke til kommentar
Nei, dessverre. Prosjektene som kjøres på GPU må programmeres annerledes enn de som kjører CPU. Kjører derfor CPU-folding også her, av samme grunn som du sier; alle oppgaver bør gjøres.

 

Får forresten ca 10K PPD ved folding på 6 av 8 kjerner på min AMD FX-8350. Noen som vet om det er et ok resultat?

 

Skjønner... takk for info.

 

Jeg fikk en 15k med i5 2500. Default klokka, 3.3 GHz. Det var full folding power.

 

http://www.hardware.no/artikler/nvidia-slipper-ny-toppmodell-neste-maned/162264

 

300.000PPD ellers gidder jeg ikke hamster 10 av de.

(GTX 880)

 

Herligskapet kommer sikkert til å koste skjorta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...